دختران شانسی برای حضور در تیم المپیک ندارند/هر چه دلار بیشتر شود، بودجه ما کمتر است

0
(0)


رئیس فدراسیون تنیس روی میز درباره حضور تیم ملی تنیس روی میز بانوان ایران در مسابقات قهرمانی جهان گفت: دختران شانسی برای کسب سهمیه المپیک ندارند و اینکه تیم ها بازی کردند و به برتری رسیدند. دور قبلی واضح است که در این شرایط دشوار پیشرفت در حال انجام است.

به گزارش ایسنا، مسابقات جهانی تنیس روی میز هفتم بهمن ماه با میزبانی بوسان کره جنوبی برگزار می شود و تیم بانوان ایران در گروه دوم با ژاپن، برزیل، لوکزامبورگ و آفریقای جنوبی همگروه است.

تیم ملی بانوان ایران متشکل از ندا شهسواری، شیما صفایی، مهشید اشتری، فاطمه یاری و صبا سراجی در این مسابقات حضور داشتند.

مهرداد علی کارداشی، رئیس فدراسیون تنیس روی میز در گفت وگو با ایسنا و در پاسخ به این سوال که به نظر می رسد دختران در رقابت های تیمی جهان حتی روی کاغذ هم شانسی برای کسب سهمیه المپیک ندارند، اظهار کرد: به نظر می رسد که دختران در رقابت های تیمی جهان حتی روی کاغذ هم شانسی برای کسب سهمیه ندارند. با نظرت موافقم شانسی.اونها ترکیبی برای گرفتن سهمیه ندارن ولی خوبه که بازیهای خوبی انجام بدن. اعتماد به نفس به آرامی ایجاد می شود. یک زمانی تیم بانوان ما 96 جهان بود اما تلاش کردند و به لیگ دسته سوم یعنی هفتاد و دومین تیم اول جهان رسیدند. سپس در دسته دوم و در بین 40 تیم اول باقی ماندند.

وی در ادامه افزود: مسابقات انفرادی سهمیه المپیک منطقه آسیای میانه اوایل سال آینده در ازبکستان برگزار می شود و حضور در مسابقات جهانی می تواند در کسب سهمیه به دختران کشورمان کمک کند. در هر زمینه و شغلی رقابت با رقبای قوی تری تاثیر مثبت دارد. در قسمت بانوان اگر می خواستیم برای صعود برویم تیم را اعزام نمی کردیم. اینکه دختران ما نسبت به دور قبل که در همه مسابقات شکست خوردند، از تیم ها مسابقه گرفتند و پیروز شدند، مشخص است که در این شرایط سخت پیشرفت می کنند.

کارداشیان در پاسخ به اینکه امیدوار است در بازی های آسیای میانه سهمیه انفرادی المپیک پاریس را کسب کند، گفت: امیدوارم این اتفاق بیفتد، چون در دور قبل مسابقه خیلی نزدیک بود، اما کار دختران ما با توجه به تجربه و دانش سخت است. ما از دختران ازبکستان و قزاقستان داریم. در مقایسه با ما بازیکنان تنیس روی میز این کشورها به تورنمنت های بیشتری اعزام می شوند زیرا هر چه دلار بیشتر شود بودجه ما کمتر می شود. اگر دختران ازبک و قزاق در این زمینه مشکلی ندارند.

کارداشیان به عدم امکان میزبانی مسابقات انتخابی المپیک در منطقه آسیای میانه در ایران اشاره کرد و گفت: نمی توانیم اجازه دهیم کشورهای خارجی با مربیان مرد بیایند زیرا به اولویت های کشورمان برمی گردد.

رئیس فدراسیون تنیس روی میز در پاسخ به اینکه چه کسانی به مسابقات انتخابی المپیک اعزام می شوند، گفت: هنوز مشخص نیست و بستگی به نظر سرمربی دارد اما باید عملکرد آنها را در کره جنوبی ببینیم چرا که از دست دادن این سهمیه شرم آور است.»

کارداشیان در خصوص برنامه آماده سازی دختران برای حضور در مسابقات انتخابی المپیک گفت: برای خانم صفایی و اشتری درخواست اسپانسر شده است و با خانم شهسواری هم تماس گرفته ام چون شانس این سه بیشتر است. در اسرع وقت آنها را ارسال خواهیم کرد.

انتهای پیام

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)