حسام؛ نمادی در پاسداشت شهدای عالی مقام کشور است

0
(0)

محمدمهدی اسماعیلی جمعه ۷ بهمن‌ماه در آیین نکوداشت “حمید حسام”، چهره ماندگار هنر انقلاب اسلامی، بیان کرد: آثار فاخر حسام و شخصیت‌های بزرگ و گمنامی که ایشان در برابر چشمان مشتاق مردم عاشق ایثار و شهادت روایت و رونمایی کردند کار ارزشمند و بزرگی است که جای تجلیل دارد.

وی تصریح کرد: در گوشه گوشه کشور یادگارانی از دوران دفاع مقدس هستند که حمید حسامی نبوده آنها را برای ما روایت کند و خوشبختانه همدان با وجود این نویسنده ارزشمند پیشتاز است و نام حسام را بر پیشانی خود حک کرده است.

اسماعیلی اضافه کرد: حسام به قدرت قلم و اخلاص، زندگی شهدای بزرگ و گمنامی را روایت و به دست نسل جدید انقلاب اسلامی رسانده است‌، این شهدا شخصیت‌هایی هستند که تمام عمر به ظاهر کوتاهشان با عشق و علاقه به آرمان‌های امام و انقلاب طی شد.

وی با اشاره به اینکه زندگی شهدایی مانند شهید چیت‌سازیان‌، خوش‌لفظ، سلگی و همدانی به زیبایی توسط حمید حسام روایت شده است، اظهار کرد: از این داستان‌ها امروز می‌توان ده‌ها فیلم و سریال ساخت و در معرض دیدگان علاقمندان قرار داد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه از سردار حسام به عنوان نماد در پاسداشت شهدای عالی مقام تجلیل می‌کنیم، افزود: ایشان زحمات شهید آوینی در حوزه ادبیات دفاع مقدس را بر دوش می‌کشند و پرچم این حوزه را سرافراز و برافراشته نگه داشته است. 

اسماعیلی در ادامه با اشاره به اینکه رهبر انقلاب اسلامی در دوره‌ طلایی زندگی‌شان اهتمامی بر حفظ آثار دفاع مقدس داشتند، عنوان کرد: ایشان در این عرصه پای کار ایستادند و به افرادی که این کار را ادامه می‌دهند بها و ارج نهادند تا جریان‌سازی به وجود آید که محصولاتش را امروز می‌بینیم. 

وی تشریح کرد: اگر شهید سلگی درخشید به خاطر وجود سردار حسام و همسر این شهید است، وجود همسر شهید ارج نهادن به شخصیت بانوی مسلمانی است که کارهایش دیده نمی‌شود و امروز بانوان ایثارگر روایت‌هایشان را منتشر می‌کنند.  

اسماعیلی ادامه داد: اگر کسی می‌خواهد عمق مظلومیت جبهه مقاومت را ببیند کتاب خداحافظ سالار حسام را بخواند، اگر شهید همدانی کار حسینی کرد حسام و همسر شهید کار زینبی کردند و پیام ایثار و شهادت را برای ما روایت کرده و گفتمان‌سازی اتفاق افتاد.

وی با بیان اینکه رهبری هم پای کار ایستاده و تک تک آثار را با دقت می‌خواند، بیان کرد: ایشان با درایت از آثار فاخر تجلیل می‌کند و این نشان دهنده عظمت این حوزه است، علاوه‌ بر این ایشان جهاد تبیین را فریضه می‌داند و از جنس این کارها باید انجام شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی به عنوان قدرت برتر منطقه مطرح است، گفت: شهید همدانی‌، شهید سلیمانی و همرزمانشان در سوریه و عراق قدرت ایمان و مقاومت را به رخ جوانان کشیدند و سنگرهای مقاومت را حفظ کردند.

اسماعیلی اضافه کرد: امروز در جهاد تبیین نیازمند روایت این موفقیت‌ها هستیم تا دشمن نتواند ناامیدی را به عملکرد نظام نسبت دهد، امروز دشمن جنگ ترکیبی را مدیریت می‌کند که فرزندان ایران را از آینده کشور ناامید کند و ما باید با بصیرت در این سنگرها بمانیم و حسام‌ها باید تکثیر شوند و دستاوردهای نظام اسلامی را روایت کنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان یادآور شد: گنج‌های بسیاری در همدان وجود دارد که تشکیل بنیاد مفاخر همدان می‌تواند گام موثری در معرفی آنها بردارد. 

انتهای پیام 



منبع

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)