تشکیل کارگروه آلودگی ارس به ارمنستان/حذف محصولات کشاورزی از حوزه ارومیه

0
(0)



رئیس سازمان حفاظت محیط زیست از تشکیل کارگروه مشترک و جلسات دوجانبه با ارمنستان برای رفع آلودگی رودخانه ارس خبر داد و گفت: بر اساس کارگروه و تفاهمات ایجاد شده، آلودگی ارس در یک برنامه رفع می شود. مدت زمان کوتاهی.

به گزارش ایسناعلی سلیقه در مراسم افتتاحیه 67 پروژه زیست محیطی که صبح امروز برگزار شد، در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر آخرین وضعیت ایجاد همکاری و تفاهم نامه با ارمنستان برای رفع آلودگی ارس، اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران با ارمنستان روابط داشت. خوشبختانه در همان دوره اول معاونت سازمان حفاظت محیط زیست در این کارگروه متشکل از وزارت های صلح، وزارت نیرو و جهاد کشاورزی و امور خارجه ارمنستان حضور داشت و در این کارگروه سه تفاهم نامه تنظیم شد. .

وی افزود: وزارت امنیت، وزارت امور داخله و سازمان OC به عنوان یک کارگروه مسئول کل این روند را مدیریت می کنند. اما از برخی دستگاه ها شکایت داریم، دستگاه هایی که وظایف خاصی دارند و باید انجام دهند. برخی سازمان ها با مکاتبات و پیگیری های شخصی من این معرفی را انجام دادند.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: کشور ارمنستان به تعهدات خود به خوبی عمل کرد و ظرف یک ماه کارگروه خود را معرفی کرد. کارگروه ما نیز تشکیل شده است، نشست دوجانبه در راه است و امیدواریم دولت ارمنستان رویکرد مناسبی داشته باشد. ما از تخصص کشور خودمان چه در حوزه صنایع و معادن و چه در زمینه های دیگر استفاده می کنیم و معتقدم این روندی که در پیش گرفته شده بسیار جلوتر است و در مدت زمان کوتاهی می توان مشکل آلایندگی ارس را حل کرد. حل شد. امسال 226 پروژه زیست محیطی در 3 مرحله به ارزش 4900 میلیارد ریال در کشور افتتاح شد که اکثر آنها به مرحله بهره برداری رسیده است.

وی ادامه داد: با توجه به نیازهای زیست محیطی کشور و همچنین نیاز به ایستگاه های پایش جو، آب و خاک و پایش میدانی در مناطق حفاظت شده، بسیاری از پروژه ها در این دسته قرار می گیرند.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: اتفاقاتی که در این دولت افتاد بسیار مهم است و از رسانه ها می خواهیم این موضوعات را بررسی کنند.

معاون رئیس جمهور تصریح کرد: قبل از انقلاب 57 منطقه حفاظت شده داشتیم که بیشتر آنها شکارگاه های شاه نشین یا متعلق به قشر خاصی بود اما بعد از انقلاب 309 منطقه حفاظت شده داریم که تقریبا 5 برابر شده است و این مناطق. در دسترس مردم هستند.

سلایگه تاکید کرد: این مناطق در اختیار مردم قرار گرفت و با حفاظت مشترک وضعیت حفاظتی بهتر می شود. مردم مناطق را محافظت، نظارت و بازسازی می کنند.

وی در خصوص قوانین زیست محیطی بعد از انقلاب گفت: در بحث مقررات قانون پسماند، هوای پاک، حفظ خاک، تالاب ها و… را تدوین کردیم. پس از انقلاب شکوهمند اسلامی و امیدوارم همه نهادهای مسئول در اجرای این قوانین کمک کنند.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه چرا الگوی کشت و حذف محصولات کشاورزی آبزیان در حوضه آبریز دریاچه ارومیه در 30 سال گذشته انجام شده است، گفت: در آخرین جلسه ای که داشتیم حضور معاون اول رئیس جمهور و وزرای کشاورزی و نیرو مقرر شد برداشت چاه های غیرمجاز و تغییر الگوی کشت حوضه آبریز دریاچه ارومیه به زودی و در اسرع وقت انجام شود و بودجه خوبی برای این امر در نظر گرفته شده است. کار کردن

ادامه دارد…

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)