تراکتور و پیکان/ دوئلی پر از ترس و امید

0
(0)


ایسنا/ آذربایجان شرقی دیدار تراکتور و پیکان در حالی برگزار می شود که یکی به دنبال فرار از منطقه خطر و دیگری به دنبال سومین پیروزی و بقای متوالی در میان مدعیان است.

در چارچوب هفته سیزدهم لیگ برتر فوتبال، دو تیم تراکتورسازی و پیکان از ساعت 15 امروز (دوشنبه) در ورزشگاه خالی یادگار امام (ره) تبریز به مصاف یکدیگر خواهند رفت.

به گزارش ایسنا، شاگردان پاکو خمس یکی از پرتلاطم ترین تیم های لیگ بیست و دوم هستند. تراکتورسازی در این فصل 12 بار به میدان رفته و دست از مبارزه با حریفان برنمی دارد. هفت برد و پنج شکست در دارایی قرمزها دیده می شود. نکته جالب اینکه پیروزی با تراکتورسازی همیشه با کلین شیت همراه بود. تراکتورسازی در دو بازی اخیر خود پیروز شده و در حال حاضر چهار امتیاز با استقلال صدرنشین فاصله دارد و به دلیل تفاضل گل کمتر نسبت به پرسپولیس در رده چهارم جدول قرار دارد.

اما از سوی دیگر پیکان در شرایط خوبی نیست. فیروزه پوشان با کسب 10 امتیاز از 36 امتیاز ممکن در 12 هفته در رده دوازدهم قرار گرفت و با هفت گل پس از استقلال خوزستان قارنشین و فولاد سومین خط حمله ضعیف لیگ را در اختیار دارد.

خودروسازان پس از جدایی رسول خطیبی و روی کار آمدن رضا عنایتی شرایط بهتری نسبت به ابتدای فصل پیدا کردند. پیکان در این فصل یک بار طعم پیروزی را چشید و در چهار بازی شکست خورد. فیروزپوشان هفت تساوی دارد و از این حیث رکورددار بیست و دومین لیگ تاریخ است. جالب اینجاست که پیکان در 6 بازی اخیر خود هیچ بردی نداشته است، در 4 بازی متوالی اخیر خود به تساوی دست یافته و با سرمربی جدید خود هیچ بردی ندیده است.

تراکتور در پنج دیدار اخیر خود با پیکان دو بار پیروز شده است و هواداران فیروزه ای یک بار با دست پر زمین را ترک کردند و هر دو بازی با تساوی به پایان رسیدند. پاکو خمس که اولین تجربه روی نیمکت تراکتورسازی مقابل پیکان را کسب کرد. او در هر دو دیدار خود با این تیم پیروز شده و به دنبال سومین برد خود است.

در این دیدار تیم تی تی با انگیزه حفظ ثبات در نتایج و کسب سومین برد متوالی به میدان می رود تا در پایان نیم فصل به مقام اول و یا حداقل بقا در میان مدعیان امیدوار باشد.

اما تنها چیزی که در ذهن پیکان است. از مخمصه عدم برد در شش بازی متوالی خلاص شوید و فاصله با تیم های فانوس در دستان جدول است. حالا باید منتظر ماند و دید در پایان 90 دقیقه جدال دو تیم در فضای خاموش ورزشگاه یادگار امام (ره) که بالاخره کدام یک محقق می شود.

وضعیت تیم دوم در پنج بازی اخیر:

تراکتور: 3 برد و 2 باخت

پیکان: 4 تساوی و 1 باخت

وضعیت تیم دوم جدول:

تراکتور: 21 امتیاز مقام چهارم

پیکان: 10 امتیاز، رتبه دوازدهم

تاریخچه تقابل دو تیم:

در چارچوب لیگ برتر 30 بازی بین دو تیم برگزار شده است که تراکتورسازی در 12 بازی پیروز، 10 بازی پیکان برد و 8 بازی نیز مساوی بوده است.

در دیدارهای قهرمانی تراکتور و پیکان 48 توپ از خط دروازه تیم دوم عبور کرد که 28 توپ توسط تراکتور و 20 توپ توسط خودروسازان به ثمر رسید.

بازیکنان رایج:

مهدی شیری، سیامک نعمتی، عبدالله حسینی، شاهین تکبی، سامان نریمان جهان، حامد پاکدل و مهرداد باجرمی بازیکنانی هستند که برای هر دو تیم بازی کردند.

ترکیب احتمالی:

تراکتور: حسین پورحمیدی، شجاع خلیل زاده، عارف آقاسی، سید محمد حسینی، محمد ندری، سید مهدی حسینی، ریکاردو آلوز، گوستاوو وگنین، سیامک نعمتی، امیرحسین حسین زاده و مهدی عبدی.

پیکان: محمد ناصری، ایمان اکبری، امیر طاهر، امیرحسین صدکی، علی اکبر رنجبر، منصور باقری، غلامرضا طبیعت ایمانی، محمدجواد آزاده، سامان نریمان جهان، مهرداد باجرمی و حامد پاکدل.

* هفته سیزدهم لیگ برتر

بوم تراکتور

دوشنبه 27 آذر 1402

ساعت 15:00

ورزشگاه یادگار امام (ره)

داور: احمد محمدی

انتهای پیام

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)