برگزاری مسابقات بین المللی رباتیک و هوش مصنوعی با حمایت شهرداری تهران / شرکت 152 تیم در مسابقات

0
(0)


دهمین دوره مسابقات بین المللی رباتیک و هوش مصنوعی “فیراکاپ” آزاد ایران با حضور 152 تیم با همکاری شهرداری تهران در شهر آفتاب برگزار می شود.

به گزارش ایسنا، تقدی نژاد، مدیرعامل نمایشگاه بین المللی آفتاب شهر امروز یکشنبه در نشست خبری دهمین دوره دهمین دوره مسابقات بین المللی رباتیک و هوش مصنوعی Airacup ایران که در نمایشگاه بین المللی آفتاب شهر برگزار می شود، گفت: 2024 مسابقه انتخابی رباتیک شهر خورشید در محوطه این مجموعه برگزار می شود. دانش رباتیک که تحول بزرگی را در دنیا رقم می زند، خوشبختانه در کشور ما نیز مورد توجه قرار گرفته و تغییرات زیادی را شاهد بوده است.

وی افزود: دهمین دوره این مسابقات در شهر آفتاب کشورمان برگزار می شود. امیدواریم با توجه و بها دادن به دانش آموزان و افراد خلاق کمبودها در این زمینه جبران شود. در حال حاضر 70 درصد صنایع در اروپا توسط روبات ها اداره می شود. در حالی که این رقم در کشور ما حدود 10 درصد است. بر این اساس رشته رباتیک می تواند در نمایشگاه های صنعتی که در شهر آفتاب برگزار می شود حضور دائمی داشته باشد.

وی تاکید کرد: در حوزه فعالیت های رباتیک امروز نیازمند دسترسی و بازارسازی هستیم. در انتخابی مسابقات قهرمانی جهان علاوه بر جذب نخبگان و ایجاد بستر برای فعالیت آنها، جذب سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در این حوزه نیز مد نظر است.

تقدسی نژاد ادامه داد: پایگاه ثابت رویدادهای رباتیک باید ایجاد شود و شهر آفتاب می تواند مکان مناسبی برای این مشکل باشد. لذا از افرادی که می توانند فعالیت مستمری در این زمینه داشته باشند از این فرصت استفاده کرده و در کنار نمایشگاه هایی که برگزار می شود این حوزه را به صورت پررنگ قرار دهند.

وی ادامه داد: در نمایشگاه خودرویی که در آینده برگزار می شود، رشته رباتیک نقش مهمی را ایفا می کند و می تواند ظرفیت سازی مناسبی را ایجاد کند، بنابراین امیدواریم بتوانیم در راستای استعدادیابی و معرفی گام های موثری برداریم و از این پتانسیل بهره ببریم. آینده..

در این دیدار صادق نژاد، رئیس کمیته ملی رباتیک و نایب رئیس فدراسیون جهانی رباتیک نیز به تشریح برگزاری دهمین دوره مسابقات بین المللی رباتیک و هوش مصنوعی پرداخت و رباتیک حاصل فعالیت های 10 سال گذشته است. شبکه و زیرساخت های ارائه شده در این حوزه به گونه ای است که می توان آن را عامل توسعه اقتصادی نامید. البته توجه به توانایی های جوانان یکی از موارد مهمی است که در این زمینه مورد توجه قرار می گیرد.

وی ادامه داد: البته در حوزه رباتیک همواره این سوال مطرح است که آیا با پیشرفت روباتیک شاهد کاهش نیروی انسانی خواهیم بود؟ و این سوال همیشه به عنوان یک نگرانی مطرح می شود. بر همین اساس فدراسیون جهانی هوش مصنوعی اهدافی را در این زمینه به ویژه برگزاری این مسابقات در نظر گرفته است. این فدراسیون در 38 کشور از تمامی قاره های جهان فعالیت می کند و سعی دارد برنامه های متنوعی را برای ارتقای رشته رباتیک در کشورهای مختلف برگزار کند.

وی تاکید کرد: از سال 92 فدراسیون ملی در ایران اسلامی تشکیل شده و مسابقاتی تحت عنوان جمع آوری علاقه مندان به این رشته برگزار می شود. در این رویدادها دستاوردهای این افراد به نمایش گذاشته می شود. در انتخابی تیم های ملی نیز فدراسیون ماموریت هایی را تعیین کرد که در دهمین دوره با همکاری شهرداری تهران و شهر آفتاب از روز سه شنبه 152 تیم از کشورهای مختلف مانند چین، فیلیپین و اندونزی به مصاف هم می روند و برترین ها. بازیکنان مشخص خواهند شد. یکی از موضوعات محوری فدراسیون جهانی، توسعه آموزش و افزایش ظرفیت نیروی انسانی به منظور شکل گیری نگاه مثبت به موضوع ارتقاء مهارت است.

نایب رئیس فدراسیون جهانی رباتیک ادامه داد: در چند سال اخیر مسابقات جام فیرا در کشورمان برگزار شده که دهمین دوره آن چهار روز دیگر در مجموعه شهر آفتاب برگزار می شود. پس از مراسم افتتاحیه، مراحل مقدماتی این رویداد آغاز می شود و در نهایت روز جمعه سوم آذرماه، فینال این مسابقات برگزار و به برندگان جوایزی اهدا می شود. خوشبختانه از سال 1396 تیم های ایرانی در مسابقات رباتیک مقام های خوبی کسب کرده اند. در واقع 40 مقام اول، 19 مقام دوم و 18 مقام سوم حاصل رقابت کاروان های ایرانی در رویدادهای مختلف در رشته رباتیک بوده که نشان از جایگاه ویژه نخبگان و تیم های ایرانی در این رشته دارد.

انتهای پیام

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)