سن بازنشستگی افزایش یافته است

0
(0)

به گزارش ایسنا، نمایندگان شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز (یکشنبه) شورای اسلامی و پس از بررسی گزارش کمیته تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه، بند الحاقی ماده 29 این لایحه را تصویب کردند.

با توجه به بند الحاقی بند X ماده 29 لایحه قانونی؛ به منظور کاهش عدم تعادل صندوق های بازنشستگی و تقویت توانایی صندوق ها در انجام وظایف محوله:

1. بیمه گزارانی که 28 تا 30 سال سابقه خدمت دارند برای بازنشستگی به سنوات اضافه نمی شوند.

2. بیمه شدگانی که دارای 25 تا 28 سال سابقه خدمت باشند به ازای هر سال تا زمان بازنشستگی دو ماه به سنوات اضافه می شود.
3. بیمه گرانی که 20 تا 25 سال سابقه خدمت دارند به ازای هر سال سه ماه تا زمان بازنشستگی به سنوات اضافه می شود.
4. بیمه گرانی که طبق ضوابط دارای 10-20 سال سابقه خدمت هستند به ازای هر سال تا زمان بازنشستگی چهار ماه به خدمت آنها اضافه می شود.
5- بیمه گرانی که طبق قانون تا 10 سال سابقه خدمت دارند به ازای هر سال پنج ماه تا زمان بازنشستگی به خدمت آنان اضافه می شود.

تبصره 1- اعمال تمام یا قسمتی از مصوبات فوق مشروط به این است که سن بیمه شده در زمان بازنشستگی برای مردان از 62 سال و برای زنان از 55 سال بیشتر نباشد.

تبصره 2- تغییرات فوق در قوانین صندوق های بازنشستگی به استثنای صندوق هایی که حداقل سن بازنشستگی بیمه شده بالاتر از اعداد مندرج در تبصره (1) باشد، به طور دائم اعمال می شود.

تبصره 3- شهدا و مشمولان قوانین سخت و زیان آور از قوانین خود تبعیت می کنند.

تبصره 4 – مشمولان این تصمیم با موافقت خود و تأیید دستگاه‌های ذیربط می‌توانند بدون ضرورت تا سقف سنی موضوع تبصره به خدمت خود در مدت مقرر در بندهای (2) تا (5) ادامه دهند. (1)، بسته به مورد. خدمات اضافی بر اساس قوانین و مقررات مربوط امکان پذیر است.

تبصره 5- در صورتی که مؤسسات به خدمات برخی از کارکنان نیاز نداشته باشند، می توانند با پیشنهاد بالاترین مقام دستگاه و تأیید معاون اول رئیس جمهور بر اساس قوانین مربوطه، بدون توجه به زمان های تعیین شده، حکم بازنشستگی خود را صادر کنند. .

تبصره 6- افرادی که بخواهند زودتر از تاریخ مذکور بازنشسته شوند، بازنشستگی آنان طبق قوانین مربوطه و بدون رعایت بندهای (1) تا (5) بلامانع است و حقوق بازنشستگی آنان طبق مفاد این سند برقرار خواهد شد. .

رئیس شورای اسلامی در ادامه بند X ماده 29 این لایحه را مغایر اصل 85 قانون اساسی دانست و آن را جایز ندانست. در بند ک ماده 29 این لایحه مقرر می دارد به منظور ایجاد نظام پایدار تامین اجتماعی و تضمین حقوق بیمه شدگان جدید از ابتدای اجرای برنامه، نظام تامین اجتماعی بیمه شدگان جدیدالورود اقدام خواهد کرد. بر اساس اصول زیر از طرف وزارت تعاون، کار و مراقبت اجتماعی با همکاری سازمان و موسسه ایجاد می شود و اسناد مربوطه تهیه و به تصویب هیأت وزیران می رسد.

تعیین شرط سنی 65 سال برای مردان و 60 سال برای زنان و سن بازنشستگی 35 سال برای مردان و 30 سال برای زنان. کارمندان فعلی با رضایت کتبی خود نیز ممکن است تحت این بخش مورد قضاوت قرار گیرند.

انتهای پیام

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)