اولین مرکز ارتباط تخصصی سکته مغزی کشور در خوزستان راه اندازی شد

0
(0)



ایسنا/خوزستان رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از راه اندازی اولین مرکز تخصصی ارتباطی بیماران سکته مغزی در خوزستان خبر داد.

دکتر فرهنگ کوره بندی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: اولین مرکز تخصصی ارتباط بیماران سکته مغزی کشور صبح امروز (5 دی) در اهواز راه اندازی شد.

وی با اشاره به فعالیت کد 724 افزود: کد 724 به معنای فعالیت در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز است. شهروندان با تماس با اورژانس و بر اساس اطلاعات ارائه شده به مرکز سکته مغزی هدایت شده و خدمات لازم را دریافت می کنند.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از برگزاری دوره آموزشی 724 خدمت برای کارشناسان فوریت های پزشکی خبر داد و ادامه داد: در صورتی که فردی علائمی مانند فلج صورت، فلج دست و پا داشته باشد. از همان طرف، کاهش سطح هوشیاری، دوبینی، سرگیجه، اختلال در تکلم یا درک گفتار، حالت تهوع و بی حسی اندام ها، فردی که با اورژانس تماس می گیرد باید به دقت علائم را به متخصصان اطلاع دهد، بنابراین بیمارانی که سکته مغزی تشخیص داده می شود. توسط اورژانس به بیمارستان فرستاده شد. ، به سرعت توسط تیم سکته مغزی درمان شود.

شیرخانی با تاکید بر اعزام زودهنگام بیماران سکته مغزی به بیمارستان برای پیشگیری از عوارض و تسهیل درمان، گفت: ستاد مرکزی این مرکز در بیمارستان گلستان اهواز مستقر است و بیماران سکته مغزی در این بیمارستان درمان می شوند. اگر بیمار سکته مغزی قبل از 4.5 ساعت از شروع علائم به بیمارستان اعزام شود، درمان آسان‌تر می‌شود، اما پس از این مدت روند درمان وارد فاز دیگری می‌شود.

انتهای پیام

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)