انجام تحقیقات در سدها و رودخانه های لرستان به منظور تقویت ذخایر ژنتیکی

0
(0)



کیارش بیرانوند امروز چهارم آذرماه در سومین همایش حفاظت از ماهی ایران با تاکید بر ماهی و حوضه رودخانه تیگری که در سالن آمفی تئاتر دانشکده منابع طبیعی دانشگاه لرستان برگزار شد، اظهار داشت: لرستان به لرستان متصل نیست. دریا ولی ظرفیت و شرایط دارد خدا داد و استان پیشرو در صنعت ماهیگیری است.

وی با بیان اینکه 2 هزار و 450 کیلومتر رودخانه وجود دارد و آبدهی استان 11 میلیارد متر مکعب در سال است، افزود: علم شیلات را در لرستان بومی سازی کرده ایم و یکی از پایه های اقتصاد در این استان محسوب می شود.

مدیر کل شیلات لرستان با بیان اینکه 18 هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم در این صنعت فعالیت می کنند، گفت: تولید سالانه ماهی در استان 32 هزار تن است و بیان می شود: سالانه 200 میلیون قطعه ماهی ریز نیز تولید می شود.

بیرانوند خاطرنشان کرد: تعامل خوب و پایداری با محیط زیست لرستان داریم و تلاش می کنیم کار اقتصادی انجام دهیم تا بتوانیم با هماهنگی محیط زیست و برنامه های زیست محیطی بخشی از معضل بیکاری استان را حل کنیم.

وی گفت: در کشور تولید خاویار 18 تن و گوشت ماهی 4000 تن و در لرستان مجتمع ها و ظرفیت ها پیش بینی شده و بیش از 5000 تن گوشت ماهی تولید می شود.

مدیرکل شیلات لرستان تصریح کرد: مجموعه های زیادی در حاشیه رودخانه سیمره اکتشاف شده و در نظر داریم توسعه پایدار و اقتصادی برای این استان ایجاد کنیم.

بیرانوند با بیان اینکه اساتیدی از دانشگاه لرستان سر کار آمده اند و در سدها و رودخانه ها برای تقویت ذخایر ژنتیکی تحقیقاتی انجام داده ایم، خاطرنشان کرد: همچنین با هماهنگی دانشگاه لرستان; تعیین گونه برای تقویت این ذخایر ژنتیکی.

وی یادآور شد: لرستان دارای ظرفیت خدادادی و شرایط ایده آل است و این ظرفیت خوب می تواند فرصتی برای اقتصاد و اشتغال پایدار باشد.

انتهای پیام

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)