افزایش سرمایه گذاری و بهره وری موجب رشد و شکوفایی تولید و اقتصاد می شود

0
(0)

به گزارش ایسنا، سید ابراهیم رئیسی در ادامه برنامه ریزی ها برای دومین سفر دولت مردم به استان البرز در «جلسه مشترک شورای برنامه ریزی و توسعه و فعالان اقتصادی استان»، افزایش سرمایه گذاری و بهره وری را دو مورد است. وی بیان کرد: زمینه سازی برای تحقق این دو بر عهده فعالان اقتصادی و کارآفرینان و مدیران دستگاه های اجرایی مختلف است.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه در صورت عدم افزایش سرمایه گذاری و بهره وری شاهد رشد اقتصادی نخواهیم بود، افزود: در این زمینه مسئولیت روسای دستگاه های اجرایی سنگین تر است به عنوان بخشی که باید از فعالان بخش خصوصی و کارآفرینان نیز حمایت کنند. .

وی ایجاد اشتغال، تحقق اقتصاد مقاومتی و رونق تولید را در گرو افزایش سرمایه گذاری و بهره وری می داند و بیان می کند: رشد تولید به عنوان مبنای و محور رونق اقتصادی در گرو افزایش سرمایه گذاری و بهره وری است. .

رئیس جمهور با اشاره به برخی آمارهای مربوط به افزایش تولید به ویژه در حوزه محصولات کشاورزی و کالاهای اساسی از جمله گندم، گفت: تامین و تضمین استقلال و امنیت کشور در گرو خودکفایی در تولید محصولات اساسی است. و کشور فرصت استقلال در این زمینه را دارد، زمینه وجود دارد و بنابراین باید در این زمینه تلاش جدی تری صورت گیرد.

وی با تاکید بر اینکه اساس ما در حکومت مردمی این است که با مردم با زمان گذشته و نتایج اقدامات انجام شده صحبت کنیم، خاطرنشان کرد: در دولت مردمی تاکید می کنیم که وقتی می خواهیم از کار و عمل صحبت کنیم از آنچه بوده است صحبت کنیم. بله، ما می گوییم، نه از آنچه می خواهیم انجام دهیم، زیرا این رویه مردم را امیدوار می کند.

رئیس جمهور با قدردانی از استاندار و سایر مسئولان استان البرز برای حسن اجرای مصوبات اولین سفر دولت مردم به استان، گفت: کشور و استان البرز به ترتیب دارای توانمندی های فراوانی هستند که تحقق این ظرفیت ها نیاز به بصیرت دارد. و روحیه تحول و اقدام جهادی.

وی در ادامه به ظرفیت های گردشگری البرز اشاره کرد و افزود: استان البرز علاوه بر اینکه مسیر و گذرگاه بخش قابل توجهی از گردشگران کشور است، ظرفیت های گردشگری قابل توجهی نیز دارد که باید برای به روز رسانی آن ها تلاش کنیم.

رئیسی با اشاره به اقدامات تحسین برانگیز در استان از جمله در زمینه کشت گلخانه ای و نیز برخی کسب و کارهای مثبت و منفی در واگذاری واحدهای اقتصادی به بخش خصوصی گفت: معتقدیم علیرغم اهمیت فراوان بودجه و برنامه، مدیریت کارآمد و مؤثر تأثیرگذار خواهد بود و در موفقیت کارکردها بسیار جدی تر است. در حوزه انتقال نیز که این کار به درستی انجام می شود و واحدها به افراد واجد شرایط سپرده می شود، شاهد موفقیت و شکوفایی واحدهای محوله هستیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه تجربه ثابت کرده است که بنگاه دولتی در حوزه اقتصادی کار نمی کند و هدایت، حمایت و کنترل در این بخش را وظیفه دولت می داند و گفت: یکی از مشکلات اجرای اصل 44 قانون اساسی است. قانون اساسی این بود که مدیران دولتی تعهدات خود را فقط به شرکت های دولتی واگذار کرده بودند، بخش خصوصی را تعریف کرده بودند، در حالی که اتفاقاً تعهدات دولت در بخش پشتیبانی و نظارت پس از واگذاری و عمدتاً توانمندسازی بخش خصوصی آغاز شد. یکی از ماموریت های اصلی دولت در این زمینه محسوب می شود.

وی استفاده از راهکارهای قانونی کشور برای حمایت از تولید را مهم می داند و تصریح می کند: قوانینی مانند اقتصاد مقاومتی، رفع موانع تولید و حمایت از شرکت های دانش بنیان از جمله گزینه های بسیار خوب قانونی برای حمایت از تولید است که اگر در کنار هم قرار گیرند. با تکیه بر آنها می توان کارهای بزرگی انجام داد.

رئیس جمهور همچنین پیشرفت های چشمگیر کشور در صنایع نظامی، هسته ای و پزشکی و برتری ایران در منطقه و جهان در این زمینه را نشانه ناکارآمدی تحریم ها دانست و گفت: جوانان با اراده و با انگیزه ما در این زمینه موفق بوده اند. ثابت شده است که تحریم ها مانع رشد و پیشرفت کشور نمی شود.

وی با تاکید بر اینکه نباید موانع بر سر راه توسعه و پیشرفت کشور را بشناسیم، تصریح کرد: در هر عرصه ای که با ایمان و اراده وارد شده ایم، موفقیت جمهوری اسلامی ایران حتی امروز در عرصه اقتصادی همراه است. مشکل اصلی کشور است ما هم باید همینطور عمل کنیم.

رئیسی با اشاره به شناخت سران بسیاری از کشورها از قدرت روزافزون جمهوری اسلامی ایران گفت: قدرت امروز کشور مرهون تلاش کارآفرینان، دغدغه سرمایه گذاران، انگیزه و اراده جوانان است. . ، حضور مردم در صحنه و ایثار شهدا.

وی تشویق مدیریت جهادی و تولید کمی و کیفی مبتنی بر کار دانش بنیان را وظیفه همه مدیران و کارکنان دستگاه های اجرایی و اجرایی کشور می داند و بیان می کند: منطق دولت این است که باور کنیم ما می توانیم و این این عبارت صرفاً یک شعار نیست، زیرا امروزه اجرای آن در عرصه های مختلف به چشم می خورد.

رئیس جمهور در ادامه کاهش نرخ بیکاری در استان البرز از 10 درصد به 7 درصد را یکی از خبرهای خوب و امیدوارکننده در این استان دانست و بر لزوم استفاده از ظرفیت های بالقوه استان البرز از جمله تنوع قومیتی و همجواری با آن تاکید کرد. به مرکز، با فرصتی برای رفع کامل بیکاری و برجسته نمودن سایر مشکلات استان.

“بررسی چند منظوره فرودگاه پیام در استان البرز”، “توجه ویژه به تمرکززدایی و ارجاع ندادن تصمیمات به تصمیم گیری مرکزی”، “ضرورت شجاعت و رشادت مدیران برای تحقق اهداف دولت” و «توجه ویژه به همه مدیران استانی برای ساماندهی نهضت» «پروژه های نیمه تمام و انجام کارها در زمان مناسب» از دیگر توصیه ها و نکات مطرح شده توسط رئیس جمهور در جلسه مشترک شورای برنامه ریزی و توسعه و فعالان اقتصادی کشور بود. استان البرز.

رئیسی با بیان اینکه دولت مردمی به دریافت «دولت کار و فعالیت» از دست رهبر معظم انقلاب اسلامی افتخار می کند، از همه مدیران و مسئولان خواست تا با تلاش بیشتر شیرینی و ثمره این کارها و فعالیت ها را به مردم نشان دهند.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه انجام کارهای بزرگ مستلزم ریسک پذیری و اقدام جهادی است، بر خنثی سازی تمایل دشمنان برای توقف رشد و توسعه کشور و ناامید ساختن جوانان با کار و تلاش مضاعف تاکید کرد و گفت: به آینده بسیار خوشبین هستیم. و شک نکنید که موفقیت برای این کشور حتمی است.

انتهای پیام

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)