آغاز ثبت نام ملی وسایل نقلیه موتوری در مناطق آزاد + شرایط

0
(0)

به گزارش ایسنا، سال گذشته دولت سیزدهم مصوبه ای مبنی بر ثبت نام خودرو در منطقه آزاد به منظور واردات خودروهای خارجی به مناطق آزاد بازار خودرو در کشور ارائه کرد که این امر محقق نشد و این تصمیم محقق نشد. اجرا شد. زیرا کمیسیون اجرای مصوبات مجلس به این مصوبه اعتراض کرد و بنابراین شماره گذاری خودروها در مناطق آزاد از دستور کار دولت خارج شد.

لازم به ذکر است سخنگوی دولت از حذف پلاک خودروهای منطقه آزاد در روزهای پایانی فروردین ماه امسال خبر داد.

اکنون پس از گذشت حدود 9 ماه، امروز (سه شنبه 28 دی ماه) محمد محبر، معاون اول رئیس جمهور از آزادسازی ثبت نام ملی خودرو در مناطق آزاد به وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت اقتصاد و اقتصاد خبر داد. دارایی و سازمان ملی مطابق با استانداردهای ایران. سازمان حفاظت محیط زیست، گمرک جمهوری اسلامی ایران، دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری و فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران از صدور مجوز ثبت ملی وسایل نقلیه موتوری در مناطق آزاد خبر دادند.

در متن ابلاغیه معاون اول رئیس جمهور آمده است:

«هیأت وزیران در جلسه 19/9/1402 به پیشنهاد وزارت صنعت، معدن و تجارت با همکاری وزارت امور اقتصادی و دارایی و بر اساس بند (ج) تبصره (7). ماده واحده قانون بودجه سال 1402 کل کشور، مفاد اجرای بند مذکور به شرح زیر تصویب شد:

احکام اجرایی بند (3) تبصره (7) ماده واحده قانون بودجه سال 1402 کل کشور.

ماده 1- وسایل نقلیه مجاز تردد در مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی تا زمان ابلاغ این آیین نامه مشروط به پرداخت کلیه حقوق و بدهی های مربوط و حقوق ورودی (اعم از عوارض و سود بازرگانی مصوب) و دارای اتصال فنی به سامانه سیمفا مجاز به داشتن پلاک ملی و واردات به سرزمین اصلی با رعایت قوانین هستند.

خودروهای مستثنی از مصوبه بند (1) تفاهم نامه مشترک شورای عالی مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی و گمرک جمهوری اسلامی ایران به شماره 14002/10/1430 مورخ 20 خرداد 1400 مشمول نمی شوند. در تصمیم این ماده.

ماده ۲- مبنای تعیین ارزش خودرو و حقوق ورودی براساس تبصره (۶) اصلاحیه ماده واحده قانون نحوه محاسبه و وصول عوارض، سود بازرگانی و مالیات انواع خودرو. و ماشین آلات راهسازی وارداتی و ساخت و ساز داخلی آنها و قطعات موضوع ماده (12) قانون الحاق. در قانون ساماندهی صنعت خودرو مصوب 1402 موادی وجود دارد.

ماده 3- ثبت پلاک ملی و واردات خودروهای موضوع این تصویب نامه به سرزمین اصلی توسط اشخاص حقیقی و حقوقی مشروط به اخذ تاییدیه آلایندگی های ایمنی و خدمات پس از فروش از سازمان های حفاظت محیط زیست ایران و استانداردهای ملی و وزارت کشور. صنعت، معدن و تجارت و طبق ماده 10 قانون ساماندهی صنعت خودرو از ثبت سفارش و یا ثبت آماری بلامانع است. ”

رونوشتی از این اطلاعیه به دفتر مقام معظم رهبری، دفتر رئیس جمهور، دفتر رئیس شورای اسلامی، دفتر رئیس قوه قضائیه، معاونت اول رئیس جمهور، دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام، دبیرخانه ستاد کل نیروهای مسلح، دیوان محاسبات، دیوان عدالت اداری، سازمان بازرسی کل کشور، ادارات قوانین و نظارت شورای اسلامی، امور تدوین، بازنگری و انتشار قوانین و مقررات. به اطلاع کلیه وزارتخانه ها، سازمان ها و مؤسسات دولتی، ریاست جمهوری، نهادهای انقلاب اسلامی، روزنامه رسمی جمهوری اسلامی ایران، دبیرخانه شورای اطلاع رسانی دولت و دفتر هیأت به دولت ابلاغ شده است.

انتهای پیام

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)