آزمایشگاه میکروبیولوژی آب در رامهرمز افتتاح شد

0
(0)



صابر علیدادی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: همزمان با پنجمین روز از دهه مبارک فجر و با هزینه بیش از 13 میلیارد ریال، آزمایشگاه میکروبیولوژی آب شهرستان رامهرمز با هدف پایش میکروبی روزانه منابع آب آشامیدنی، مخازن و شبکه توزیع، میزان کلر باقیمانده، PH و کدورت آب در شهرستان رامهرمز و روستاهای سرپوشیده و برخی شهرهای همجوار مانند هفتکل و رامشیر باز و رها شده و نقش بسزایی در حفظ و نگهداری دارند. سلامت و ارتقای کیفیت آب شرب این مناطق.

وی افزود: کیفیت آب برای ما ضروری است و با در نظر گرفتن سلامت جامعه، ساخت این آزمایشگاه توسط آبفا خوزستان در اولویت قرار گرفت.

مدیرعامل آبفای خوزستان به اهمیت بررسی سلامت آب در کوتاه ترین زمان ممکن اشاره و بیان کرد: در گذشته برای بررسی کیفیت آب نمونه های آب را از این شهر به آزمایشگاه مرکزی استان منتقل می کردیم که زمان زیادی طول کشید اما با ساخت این آزمایشگاه در شهر رامهرمز می تواند کیفیت و سلامت آب را حداقل برای مدت چند ساعت تضمین کند.

علیدادی با اشاره به تجهیزات این آزمایشگاه گفت: در این آزمایشگاه مجهزترین دستگاه های مربوط به انجام آزمایشات میکروبی آب و برخی تجهیزات تشخیص کیفیت فیزیکی آب مانند کدورت سنج، رسانایی سنج، آب مقطر، شمارنده کلنی ها. ، دستگاه جوجه کشی، فر، آسپیراتور آزمایشگاهی، اتوکلاو و غیره و آزمایش های باکتریولوژیک با مدرن ترین روش ها انجام می شود.

وی با اشاره به مهمترین اولویت این شرکت گفت: خط قرمز آبفای خوزستان کیفیت آب است و یکی از مهمترین اولویت های ما تامین آب شرب سالم برای شهروندان است و در این آزمایشگاه تحقیقات میکروبی به روش mpn، آب انجام می شود. اندازه گیری کدورت NTU، اندازه گیری EC آب، HPC برای اندازه گیری میزان باکتری های هتروتروف در یک مخزن شبکه ای انجام می شود.

علیدادی یادآور شد: کیفیت آب موضوعی حیاتی برای شرکت آب و فاضلاب خوزستان است و راه اندازی این گونه آزمایشگاه ها در سایر نقاط بدون آزمایشگاه خوزستان در دستور کار قرار دارد.

مدیرعامل آبفا خوزستان گفت: هم اکنون 35 آزمایشگاه کنترل کیفی فیزیکی و شیمیایی، میکروبیولوژی، بیولوژیکی و ریزآلاینده ها در استان فعال بوده و تحت نظارت مرکز پایش کیفی آب و فاضلاب شرکت آبفا خوزستان به صورت مستمر و مستقیم هستند. در مورد سلامت و کیفیت آب آنها بر سیستم شرب در شبکه های آب شهری و روستایی نظارت می کنند.

انتهای پیام

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)