۱۲ فروردین روز حماسی و تحول‌زا بود/ ملت ایران هرگز از راه آمده نادم نیست

0
(0)

مصیب عباسی در گفتگو با خبرنگار ایسنا واقعه ۱۲ فروردین و انتخاب نام نظام‌ جمهوری اسلامی توسط ملت انقلابی ایران را یکی از وقایع بسیار مهم در تاریخ انقلاب اسلامی دانست و اظهار کرد: این روز در تاریخ تمدن ایران یک روز استنثایی، بسیار تحول‌زا و حماسی بود.

وی با تاکید بر اینکه در تاریح تمدن ایران روزی سراغ نداریم که ملت ایران با رای ۹۸.۲ درصدی خود توانسته باشد یک‌ نظام سیاسی را در مسیر تحولی خود انتخاب کند، افزود: این رویداد عظیم در ۱۲ فرودین به وقوع پیوست.

عضو هئیت علمی دانشگاه گلستان با اشاره به اینکه در انتهای قرن بیستم یک مدل از نظام سیاسی در مجموعه نظام‌های سیاسی دنیا به وجود آورد و عنوان آن جمهوری اسلامی ایران بود، تصریح کرد: ۴۴ سال از عمر نظام مقدس جمهوری اسلامی می‌گذرد و در مقاطع بسیار مهم این نظام، نقش مردم در تثبیت آن و عبور از انواع موانع و فتنه‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی در ابعاد ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی نقش نخست، تاثیرگذار و بسیار موثر  بوده است.

عباسی تاکید کرد: جهان سلطه تحت مدیریت آمریکا برای براندازی نظام مبتنی بر رای ملت ایران در این ۴۴ سال با تمام قوا پای کار آمد و در این مدت لحظه‌ای دست از تهاجم‌ مستقیم نظامی، محاصره اقتصادی و تحریم‌های همه‌جانبه فلج‌کننده‌ی هوشمند، پیوسته و پردوام برنداشت.

 وی با بیان اینکه ملت ایران در طول ۴۴ سال با اعتقاد راسخ به مبانی و اصول جمهوری اسلامی و باور به این نکته که دین اسلام می‌تواند صراط مستقیمی برای عبور از چالش‌های فراروی زندگی باشد و آن را به قله‌ای از عزت، رفاه، فضیلت و انسانیت برساند این راه را در انگاره حمایتی خود قرار داده است، یادآور شد: ملت ایران هرگز از این راه نادم نیست.

عضو هئیت علمی دانشگاه گلستان متذکر شد: آن چیزی که موجب عصبانیت نظام سلطه، اروپائیان و آمریکایی‌ها و معاندین نظام جمهوری اسلامی می‌شود پیوند راسخ اعتقادی و آگاهانه مردم با نظامی است که دستاورد خود ملت است؛ پیوند راسخ با اندیشه دینی و قانون اساسی که با رای ملت تایید شده و مشروعیت پیدا کرد و همچنین پیوند راسخ با ولی فقیه که آن را با عمق وجود قبول دارند و در مسیر تحولات سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی گوش به فرمان او بودند.

به گفته عباسی؛ پیوند مستمر ملت ایران با ولایت فقیه همواره پا بر جا است و سد محکمی در برابر تحولات سیاسی، اقتصادی و نظامی در برابر سلطه‌گران بوده و خواهد بود و توطئه‌های دشمنان راه به جایی نخواهد بُرد

انتهای پیام



منبع

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)