گنج زاده و اباذری برای کسب مدال طلای لیگ جهانی کاراته پرتغال به مصاف هم می روند

0
(0)


سه نماینده کاراته ایران در پایان اولین روز لیگ جهانی سری آ ۲۰۲۳ پرتغال راهی دیدار نهایی و رده بندی شدند.

به گزارش ایسنا، در پایان آخرین روز از آخرین مرحله لیگ کاراته سری A 2023 در ماتوزینوس پرتغال، سجاد گنجیده و صالح اباذری دو نماینده وزن 84+ کیلوگرم ایران با شکست حریفان خود به فینال راه یافتند. و مبینا کاویانی بانوان نیز به دیدار رده بندی راه یافتند.

سجاد گنجاده ابتدا در وزن 84+ کیلوگرم استفان جاکسیموویچ از اسلوونی را با نتیجه 7 بر یک شکست داد، سپس یک بر صفر میشل گیسلاندی از ایتالیا را شکست داد. وی در دور سوم مقابل الکساندر کاشیاک از اوکراین با نتیجه 3 بر یک پیروز شد. گنج زاده در چهارمین دیدار با نتیجه 3 بر 1 فرگان کیلی از ترکیه را شکست داد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. گنج زاده در مرحله نیمه نهایی با نتیجه قطعی 9 بر یک نیکلا سکوت از آلمان را شکست داد و به فینال راه یافت تا در فینال روز یکشنبه با صالح اباذری دیگر نماینده کاراته ایران رقابت کند.

صالح اباذری همچنین توماس کازا از اسلواکی را با نتیجه 4 بر 2 شکست داد و پس از تساوی در دور اول به فینال رسید و در نهایت برابر کریس بلبین فرانسوی با نتیجه یک بر صفر پیروز شد. سپس میزبان نونا مریرا را 3-2 شکست داد و به نیمه نهایی رسید. اباذری در نیمه نهایی با نتیجه 6 بر یک دیاس اناربیکوف قهرمان امیدهای آسیا را شکست داد و به فینال راه یافت.

اما مبینا کاویانی ابتدا در وزن 68 کیلوگرم ساندرا هور از آندورا را 7 بر 0 شکست داد، سپس ملیندا مارموت، دارنده مدال طلای لیگ سری آ قبرس 2023 از فرانسه، 1 بر 0 پیروز شد، سپس لینا بائرن از سوئد 6 بر صفر پیروز شد. او 2 بار شکست خورد اما در نیمه نهایی با نتیجه 6 بر 5 مغلوب سارا کریودا شد و از راهیابی به فینال بازماند.

روز یکشنبه برای کسب مدال برنز، کاویانی باید به مصاف لیا وکوجا، دارنده مدال برنز سری آ کانادا در سال 2023 از کرواسی برود.

نفیسه عبدی دیگر نماینده کاراته ایران در این وزن در اولین مبارزه مقابل نماینده اتریش مصدوم شد و نتوانست به مسابقات ادامه دهد.

انتهای پیام

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)