کعبی‌زاده: به دنبال حفظ جایگاه ملی‌پوشان در لیگ برتر والیبال بانوان هستم

0
(0)
کعبی‌زاده

صدیقه کعبی زاده که به عنوان سرپرست نایب رئیس والیبال بانوان معرفی شده است پیش از این در فدراسیون جودو حضور داشته است و دو ماه مانده به آغاز رقابت های قهرمانی آسیا از سمت خود استعفا داد و اعلام کرد قرار نبوده است بیشتر از شش ماه در جودو باقی بماند.

صدیقه کعبی‌زاده پس از تصدی سرپرستی نایب رییسی بانوان فدراسیون والیبال در گفت‌وگو با ایسنا و در پاسخ به این سوال که چرا دو ماه پیش از آغاز رقابت‌های قهرمانی آسیا جودو استعفا دادید و حال مجدا در والیبال حضور دارید؟ اظهار کرد: این برای جامعه عجیب بود؛ من گفته بودم جودو رشته تخصصی من نیست و از روز نخست اعلام کرده بودم که به صورت موقت آمده‌ام تا بتوانم سر و سامانی به حوزه بانوان دهم ولی در جودو نخواهم ماند، چرا که چشم انداز من ماندن در جودو نبود.

او در پاسخ به این سوال که اگر قرار بر ماندن نبود پس چرا برنامه‌های شما در جودو بلند مدت بود؟ اظهار کرد: بله برنامه‌ها بلند مدت بود؛ یک مدیر همین کار را انجام می‌دهد، چشم اندازی را تعریف کردم تا هر کسی که بعد از من می‌آید آن را ادامه‌ دهد. دلیل نمی‌شود که چون قرار بود، شش ماه بمانم برای شش ماه دانه بکارم، باید دانه‌ای می کاشتم که بعد از من هر کسی می‌آمد آن را درو کند. مربی خارجی که من به دنبال آن بودم در حال‌ حاضر درخشان آن را آورده و حضور مربی خارجی در جودو بانوان رخ داد.

کعبی‌زاده در ادامه‌ در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است مجددا پس از یک مدت فعالیت در والیبال این سمت را نیز رها کند یا خیر؟ گفت‌: خیر. طبق توافقی که با ضیایی انجام داده‌ام موقت نیست. برای جودو اعلام کرده بودم که موقت حضور خواهم داشت اما در والیبال قرار نیست موقت باشم، چرا که رشته تخصصی من والیبال است. از حساسیت رسانه‌ها تشکر می‌کنم، چرا که من به رسانه‌ها به عنوان یار پانزدهم در والیبال نگاه می‌کنم، رسانه محیط را وسیع‌تر رصد می‌کند و ما مایل هستیم آن چه که رسانه رصد می‌کند به ما انتقال می‌دهد.

او در ادامه‌ درباره برنامه‌هایش در والیبال بانوان، گفت‌: برنامه توسعه‌یی خود در بخش والیبال بانوان را به ضیایی تقدیم کردم. برای این برنامه توسعه‌یی، چشم‌انداز تعریف کرده‌ام و اهداف کلانی دارم. سیاست‌های اجرایی مشخص است و از ضیایی خواستم تا نقطه نظراتش را راجع به برنامه را ارائه دهد و در جلسه سمینار نواب رییس هیات والیبال‌ها برنامه را ارائه خواهیم داد و پاسخ سوال‌های خود را در آن جلسه خواهید گرفت.

سرپرست نایب رییسی والیبال بانوان درباره حضور مربی خارجی در والیبال بانوان، تصریح کرد: در این که وجود مربی خارجی برای ارتقای والیبال بانوان یک ضرورت است بحثی نیست، در زمان داورزنی نیز این اتفاق افتاد و مربی خارجی در بخش بانوان حضور داشت، پس زمانی که فدراسیون یک بار ورود می‌کند یعنی به این باور رسیده است که برای ارتقای والیبال بانوان نیازمند یک مربی خوب هستیم. اگر امروز شاهد این هستیم که والیبال مردان در قله قرار دارد چندین مربی خارجی تغییر داده است تا به مربیانی رسید که توانایی پاسخگویی به نیازهای والیبال مردان را به دست آورد، در بخش زنان نیز همین گونه است. از مایدا چیچیچ آغاز کردیم و قاعدتا سعی می‌کنیم گزینه بعدی از نظر فنی و کیفی گزینه بهتری باشد، نظر ضیایی نیز همین است. از ظرفیت‌های دیگر نیز استفاده خواهیم کرد، با طاهره طاهریان، نایب رییس اول کمیته ملی المپیک صحبت کرده‌ام و او نیز اعلام رسمی کرده است از حضور مربی خارجی در تیم‌های ملی زنان حمایت خواهد کرد. درباره والیبال زنان نیز با او صحبت کردم و او نیز اعلام آمادگی کرد که این کار را انجام دهیم. کمیته ملی المپیک، ورزش زنان، دفتر برنامه‌ریزی آموزشی وزارت ورزش و جوانان و خود فدراسیون چهار ظرفیت حاضر ما هستند که این چهار ظرفیت را برای رشد و توسعه والیبال بانوان به کار خواهیم بست.

او در پاسخ به این سوال که بانوان ما می‌توانند دارای یک برنامه بلند مدت باشند تا هم‌چون بخش مردان به یکی از قدرت‌ها تبدیل شوند؟ تصریح کرد: حتما همین طور خواهد بود. در حال‌ حاضر اختلاف والیبال زنان و مردان ما بسیار است، اما داریم به آن سمت حرکت می‌کنیم. ملی‌پوشان خوبی در اختیار داریم و تمام تلاشم را خواهم کرد تا دغدغه‌های آن‌ها را کاهش دهم. با سازمان لیگ و ضیایی پیگیر هستیم و می‌خواهیم با مدیرعامل‌های باشگاه‌ها نامه نگاری کنیم تا بدانیم سال آینده قرار است چند تیم در لیگ برتر حضور داشته باشند که تا خرداد ماه سال آینده تکلیف بازیکنان مشخص شود. بازیکنان خوبی در رده‌های سنی مختلف داریم که من باید برای آن‌ها لیگ پویا و با کیفیت داشته باشم و شرایط برابری را برای آن‌ها فراهم کنم که بازیکنان حق انتخاب داشته باشد و به اجبار در یک تیم بازی نکنند. بازیکنی که برای تیم‌ ‌ملی زحمت می کشد باید جایگاهش در لیگ حفظ شود، هم‌چنین به دنبال ارتقای فنی ملی‌پوشان در سطح مربیگری و داوری هستم. یک زمان عمر بازی آن‌ها تمام می‌شود و باید بدانند زمانی که دیگر بازیکن نیستند می‌توانند یک مربی موفق باشند و در رشته تخصصی خود دارای جایگاه هستند. این‌ها نباید رها شوند و من باید به فکر
آینده این بازیکنان نیز باشم.

کعبی‌زاده در پایان گفت‌: از اعتماد ضیایی و جامعه والیبال تشکر می‌کنم و امیدوارم خداوند توفیق دهد و دوستان کمک کنند تا بتوانیم قدمی در راه توسعه و رشد والیبال بانوان که یکی از رشته‌های پر مخالب و محبوب بانوان است برداریم.

انتهای پیام

لینک کوتاهلینک خبر

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)