چگونه مشارکت مردم در انتخابات را افزایش دهیم؟

0
(0)

احمد رسولی نژاد در گفت وگو با ایسنا، درباره عوامل موثر بر افزایش حضور مردم در انتخابات اظهار کرد: مردم در 44 سال گذشته همواره در امتحانات، انتخابات و رویدادها حضور داشتند. در هشت سال دفاع مقدس شاهد حضور مردم در صحنه دفاع و نبرد بوده ایم به همین دلیل اقشار مختلف مردم حتی افرادی که شب ها به نان نیاز داشتند به کمک جبهه شتافتند. همدلی و همدلی مردم با مردم و مردم با دولت را در دوران دفاع مقدس دیده ایم اما اولین چیزی که می تواند حضور و مشارکت مردم را در انتخابات افزایش دهد عملکرد مسئولان است.

وی بیان کرد: در اوایل انقلاب و در دوران جنگ اکثریت قریب به اتفاق مسئولان در سطح ملی و استانی در خدمت به مردم، جهاد و شهادت با یکدیگر رقابت کردند. مسئولان ما ساده زیستند و به حداقل ها راضی بودند. باید روحیه ایثار و ساده زیستی را زنده کنیم. این روحیه را نه در شعار بلکه در عمل باید احیا کنیم. من بارها گفته ام که باید با اعمال و رفتارمان افراد را جذب کنیم. از سوی دیگر برای افزایش مشارکت مردم باید صداقت، سلامت و رفتار مناسب را در سخنان مسئولان ببینند.

نماینده مردم دماوند و فیروزکو در شورای اسلامی با بیان اینکه باید به وعده هایی که به مردم می دهیم عمل کنیم و مجلس و دولت فرقی ندارد، تصریح کرد: مجلس و دولت باید برای وعده دادن تلاش کنند. به مردم در جریان مبارزات انتخاباتی به شرط واقعی بودن. ما شرایط کشور را می دانیم، باید با توجه به شرایط و امکانات موجود به مردم قول هایی بدهیم چون روی رای مردم تاثیر می گذارد.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس همچنین تاکید کرد: بخشی از مشکلات مردم با تغییر قوانین حل می شود. برای افزایش مشارکت مردم در انتخابات باید قوانین را به نفع مردم تغییر داد. در بعضی جاها مردم تقاضای پول نمی کنند، اما برخی قوانین زندگی مردم را در معرض آزمایش قرار می دهند. به عنوان مثال، مصوبه ای برای حفاظت از بستر رودخانه تعداد زیادی از مردم شهرها و روستاها را تحت تأثیر قرار می دهد، بنابراین بسیار مهم است که این قوانین به نفع مردم تغییر کند.

رسولی نژاد با بیان اینکه باید تلاش کنیم هر روز مردم را امیدوارتر کنیم و آنها را ناامید نکنیم، اظهار داشت: برای افزایش مشارکت مردم در انتخابات باید فاصله بین شعار و عمل کوتاه شود. مسئولان باید ساده زیستی را رعایت کنند. راه های ایجاد فساد در جامعه به معنای واقعی باید بسته شود. باید با دانه های درشت درمان شود. اینها خواسته های مردم است. مردم باید احساس کنند که ما در مبارزه با فساد قوی و محکم هستیم.

انتهای پیام

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)