پیگیری مسئله حقوق اساتید در مجلس/ 300 پروژه آموزشی در دست اقدام داریم

0
(0)
باقر لاریجانی

معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بر لزوم ارتقاء آموزش دانش پزشکی تاکید کرد و گفت: وزارت بهداشت با چالشهای اعتباری فراوانی روبرو بوده است که در روزهای آتی مسائل اعتباری برطرف خواهد شد.

به گزارش ایسنا، دکتر باقر لاریجانی، در هفتمین جلسه شورای سیاستگذاری کلان منطقه یک کشور در گلستان و از طریق ارتباط ویدئو کنفرانسی گفت: منطقه یک جزو یکی از مناطق مهم است که 1600 نفر هیات علمی را در خود جای داده و بخش مهمی از مناطق آمایشی را تشکیل می دهند.

معاون آموزشی وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه تحول و نوآوری در نظام آموزش پزشکی بسیار با اهمیت است، گفت: طی چهار دهه گذشته در حوزه مسائل آموزشی به توفیقات خوبی دست پیدا کردیم.

وی افزود: تلاش های زیادی برای تحول آموزش عالی سلامت انجام شد و برخی از تلاش‌ها عملیاتی و برخی اقدامات در حال پیگیری است.

دکترلاریجانی با اشاره به اینکه مشارکت محیطی باید جدی گرفته شود، بیان کرد: مسئله مشارکت مهم است و می بایست بدنه دانشگاه با این جریان همراهی و همسویی داشته باشد که امیدواریم این مهم با حمایت روسای دانشگاه نهادینه شود.
دکتر لاریجانی تصریح کرد: یکی از مسائل مهم در آموزش نظام پزشکی مسئله حقوق اساتید است که این مهم در مجلس شورای اسلامی در حال پیگیری است.
معاون آموزشی وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه دانشگاه‌ها باید مدیریت گرا باشند، ابراز کرد: دانشگاهی که برنامه محور باشد میتواند کلیدی و اثرگذار باشد.
دکترلاریجانی با بیان اینکه برنامه ها در سطوح ستادی، منطقه آمایش و درون دانشگاه پیگیری می شود، اظهار داشت: باید تقسیم کار صورت گیرد و هر دانشگاه مسوولیت ها را پیگیری کنند.
وی با تاکید بر اینکه در هر برنامه 270 اقدام ستادی پیش بینی شده است، گفت: بسیاری از اقدامات ستادی انجام گرفته است و 1300 اقدام منطقه ای نیز تدوین و در حال اجراست.
معاون آموزشی وزارت بهداشت با بیان اینکه 300 پروژه آموزشی در دست اقدام داریم، اظهار کرد: این پروژه‌ها در بحث مرجع نهایی می‌شود، دانشگاه ها باید به سمت دانشگاه نسل سوم حرکت کنند و شرکتهای دانش بنیان مهارت محور باشند.
دکترلاریجانی تربیت نیروی انسانی را اولویتی مهم خواند و گفت: مسیر موافقت اصولی در شورای گسترش نسبت به ساماندهی نیروی انسانی تفاهم شده است که این برنامه مستمر باید ساماندهی شود.
وی با تاکید بر ماموریت گرایی دانشگاه های منطقه یک تصریح کرد: آموزش مجازی تا پایان سال جاری به مرحله عملیاتی خواهد رسید.
به گزارش وبدا، معاون آموزشی وزارت بهداشت اعتلای اخلاق حرفه ای را مهم دانست و گفت: زیرساخت‌های آزمایشگاه ها در موسسات آموزشی باید ازتقاء داده شود.

انتهای پیام

لینک کوتاهلینک اصلی خبر

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)