پویش «خورشید نو » برای ارائه خدمات به مناطق زلزله‌زده

0
(0)

پویش «خورشید نو » برای ارائه خدمات به مناطق زلزله‌زدهخبرگزاری فارس: پویش «خورشید نو » برای ارائه خدمات به مناطق زلزله‌زده

15 هیأت در قالب برگزاری پویش «خورشید نو» در 15 روستای منطقه سرپل ذهاب، ازگله، قصرشیرین و گیلانغرب حضور یافته و به فعالیت‌های عمرانی و اشتغال‌زایی و بهداشتی مشغولند.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری فارس، از استعدادهای ذاتی مردم ماست که هر اتفاقی را چه شادی‌آفرین و چه غم‌بار به ظرفیتی برای همدلی و وحدت بیشتر تبدیل می‌کنند. تیم ملی ورزشی موفقیت بزرگی به دست می‌آورد یا ایرانیان به دست‌آوردی علمی یا سیاسی در جهان و منطقه نائل می‌شود؛ این جاست که همه مردم از جنوب تا شمال و شرق و غرب در حرکتی خودجوش شادی خود را فریاد می‌زنند.

زلزله آبان ماه امسال در غرب کشور خبری بود که از طرفی دلها را به درد آورد؛ ولی جلوه‌هایی از حماسه و ایثار را پدید آورد که همه را انگشت به دهان کرد؛ هر قشر و صنف و تشکلی تمام عزمشان را جزم کردند تا گره‌ای از کار مردم مصیب‌زده کرمانشاه باز کنند. حال که چندماهی از آن فاجعه می‌گذرد و سرما طاقت فرسا شده گروه‌های مردمی باید باانگیزه‌تر از گذشته دست یاری مردم داغدیده را گرمتر بفشارند.

هیأت‌های مذهبی به عنوان تشکلی ریشه‌دار و مردمی وظیفه خود را در حضور مداوم و مؤثر در روستاهای زلزله‌زده کرمانشاه دیدند. این حرکت در قالب پویشی به نام «هر هیأت یک روستا» و با شعار «خادم هیأت، خادم مردم» نقش اجتماعی خود را آغاز کرد.

هم اکنون 15 هیأت از سراسر کشور در 15 روستای منطقه سرپل ذهاب، ازگله، قصرشیرین و گیلانغرب حضور دارند و به فعالیتهای عمرانی و اشتغالزایی مشغولند.نوشتار پیش رو گزارشی است از عملکرد یکی از

هیأت‌های مذهبی فعال به نام هیأت فاطمیون است. این هیأت نمونه، فاصله‌ 1200 کیلومتری را درنوردیده‌اند و از شهر شمالی «گنبد کاووس» به روستای آسیب دیده از زلزله «تپانی» در غرب کشور آمده‌اند تا حماسه‌ای دیگر در عرصه خدمت‌رسانی بیافرینند. هیأت فاطمیون نام حرکت خود را «خورشید نو» نامیده است تا نور امیدی برای مردم روستای تپانی و چراغ راه و الگویی متعالی برای هیأت‌های مذهبی سراسر کشور باشند.

این پویش در نوشتاری دغدغه‌های حضور خود را این گونه شرح می‌دهد:«بعد از هفته‌ها و ماه‌های اول احساسات و فضاهای تبلیغاتی فروکش می‌کند و عمق فاجعه در ابعاد روحی، فرهنگی و اقتصادی نمایان می‌شود و حالا دیگر کسی نیست تا به داد دل آنها برسد. روزهای سخت زمستان و سرما با مشکلاتی از قبیل نبود امکانات بهداشتی کافی و مناسب(حمام و دستشویی)، شیوع بیماری‌ها، اتمام کمک‌ها و سرمایه‌های اندک مردم زلزله‌زده و از همه مهمتر به فراموشی سپردن… و ما اراده کردیم با یاری همه همشهریان عزیزمان به اندازه توان به حکم شرف و انسانیت به یاری‌شان به پا خیزیم»

این هیأت جهادی در همه زمینه‌ها به کمک مردم روستای زلزله‌دیده تپانی رسیدگی می‌کند. سرپناه موقت و کانکس مهیا کرده و دستگاه‌های گرمایشی همچون آبگرمکن و بخاری برقی برای مردم نصب می‌کند. به فکر شادی و بازی کودکان و تجدید روحیه از دست رفته آنها هم هست و سرسره و الاکلنگ بازی برای آنها می‌آورد. با اهدای 4000 شعله لامپ کم مصرف به ارزش 15 میلیون تومان روشنایی بخش محل سکونت زلزله‌زدگان است. کمک‌های نقدی برای بازسازی روستا جمع‌آوری می‌کند.

این پویش همایشی را با موضوع مشارکت مردم گنبد کاووس در بازسازی کرمانشاه با حضور حاج حسین یکتا از فعالان جهادی در حوزه کمک‌رسانی به مردم غمدیده کرمانشاه برگزار کرده است.

کارگروه عمران و تاسیسات این پویش ساخت سرویس‌های بهداشتی و حمام مورد نیاز این روستا را بر عهده گرفته و در حال ساخت.

کارگروه فرهنگی تربیتی هم روانشناس کودک و نوجوان و مشاور تربیتی و مربی مهارت‌های خانه و خانواده و کارشناس مذهبی و مددکار در پی آن است که وجوه روحی اهالی روستا را ارتقا دهد.

این پویش به دنبال نیازهای مقطعی مردم هم هست و با توزیع بسته غذایی سلامت و شیر و اغذیه در میان کودکان به ارتقای وضعیت جسمی آنها توجه دارد.

حضور هیات‌های مذهبی و تشکل‌های مردمی در حرکتی هماهنگ در مناطق زلزله زده همچون خشت خشتی هستند که با اتصال به هم خانه امید ویران‌شده مردم مصیبت‌زده کرمانشاه را دوباره خواهند ساخت.

انتهای پیام/

لینک اصلی خبر

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)