واکنش آقا تهرانی به تجمع روز گذشته منتقدان لایحه عفاف و حجاب مقابل مجلس

0
(0)

به گزارش ایسنا، متن این نامه به شرح زیر است:

«دیروز شنبه بود و مجلس تعطیل بود.

به فضل خدا صبح اول وقت به تهران برگشتم تا حضور پیدا کنم و نظرات خود را با دوستانم نماینده کمیسیون فرهنگی در میان بگذارم.

در کمیته با آقای نقدعلی که از اصفهان آمده بودند و خانم لاجوردی توانستم دو عضو اضافی و دو تبصره به لایحه دولت اضافه کنم.

بعد از ظهر به کمیسیون قضایی رفتم و دو مقاله خوب و مفید و سه تبصره به لایحه دولت اضافه شد.

حدود ساعت 18 بود که از درب مجلس رد می شدم که ناگهان ازدحام زن و مرد با پلاکارد را دیدم. من بلافاصله پایین رفتم و به این متعصبان پیوستم. این عزیزان به درستی با من کار کردند.

همه ناراحت و نگرانند:

آقا این لایحه ضعیف عفاف و حجاب را به دولت و مراجع برگردانید!

– قبول نکن!

– مجلس کجاست؟

– او بیدار است؟

– ما به برخی نمایندگان اعتماد نداریم.

– شما نمی توانید این صورت حساب را دریافت کنید.

– به نظر می رسد برخی نمایندگان در صدد جلب رضایت بی حجابانی هستند که نظر آنها را می خواهند.

– مثل اینکه از حکم خدا و تلاش دیگران در این موضوع خبر ندارند!

– و از حکومت گلایه کنند که انگار حجاب و عفاف هم مشکلشان نیست.

و از سیستم قضایی هم انتقاد کردند.

در میان ازدحام جمعیت احساس می کردند که در بین مسئولان از دادستانی تا … اراده خیر و عفاف و حجاب وجود ندارد که یکی از پیامدهای بد این سکوت ها، بی عملی ها و بی عملی ها، حملات وقیحانه و وحشیانه برخی است. ناقضان حریم حجاب و آزار و اذیت اهل شرع و شرع و پیروان قانون.

طبیعی بود که تدوین انتقادات و پیشنهادات زمان می برد، سعی کردم با حوصله به صحبت های این غیورها گوش کنم یعنی ما نماینده این افراد هستیم. اطلاعیه ای هم برای حضورشان در سالن آماده داشتم.

خدا می داند در این گرما خجالت می کشیدم، صورت های سرخ، چادرهای سیاه و گرم زنانه، حرف های تند و تند، گاهی شجاع و دلسوز، گاهی همه می خواستند با هم بگویند، اما فهمیدم که همه حرف ها را می زنند. با تامانیا موگ استراق سمع می‌کردند، آنها باید صحبت می‌کردند، با این حال همه به ادب احترام می‌گذاشتند، و این من بودم که بزرگواری این بزرگان را تحقیر کردم.

بچه های فرجه هم بودند و چقدر صمیمی هستند! بیگانگان می بینند! و باور کنند که ما از همدیگر انتقاد می کنیم، اما بر اساس اصول و قواعد، نه مانند دیگران که اسلحه بیرون می آورند و دست های خود را با گستاخی به خون آلوده می کنند.

ما شرمنده این مردم هستیم، ما پاک، متدین، انقلابی و حزب اللهی هستیم. شاید من از خیلی ها دنیادارتر باشم، خدا شاهد من است، نمی دانم مردم ما در دنیا چقدر خوب هستند. ما از همه آنها عذرخواهی می کنیم که در سطح آنها نیستیم.

در پاسخ تمام حق خود را به مردم دادم و از پیشنهاد دو فوریت، یک فوریت، تلاش کمیسیون قضایی، فرحناکی، معرفی این طرح، اصلاح آن، فرصت های به دست آمده، می توانیم، مجلس است. ما نمایندگان بیدار و از جنس شما هستند، هر چند برخی از آنها سهل انگاری یا تقصیر دارند، بحث شد.

قولی که از رئیس جمهور گرفتم انشالله در پایان تیرماه بلافاصله اصلاحات لایحه را ارائه خواهیم کرد. مذاکرات نباید ناامید کننده باشد زیرا از فرصت تعطیلات ده روزه تابستانی مجلس به نفع این پروژه استفاده خواهیم کرد. از جلسات گروه پژوهشی مجلس، دانشگاهیان، مردم و پیشنهادات نخبگان برای ارائه لایحه مناسب به شورای نگهبان استقبال خواهیم کرد.

با حمایت مردم شما امکان پذیر است و به سرعت محقق خواهد شد. مواظب باشید که غریبه از این حضور مفید و طلبکارانه سوء استفاده نکند. به مسئول محترم فراژ هم دستور میدم و البته به قولم وفا کردم. همه به قوانین و مقررات پایبند باشیم تا ایمنی، انصاف و حقوق رعایت شود.

مدیریت محترم و همه زحمتکشان میدانی مردم

مرتضی آقا تهرانی

و الحمدلله اول و آخر
3 ژوئیه 1402

انتهای پیام

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)