نظر جالب و متفاوت مردان و زنان درباره رانندگی با خودروهای خودران!

0
(0)

نظر جالب و متفاوت مردان و زنان درباره رانندگی با خودروهای خودران! نظر جالب و متفاوت مردان و زنان درباره رانندگی با خودروهای خودران!

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری برنا، طبق نظرسنجی‌ای که به تازگی در آمریکا صورت گرفته، حدود دو سوم مردم این کشور هنوز هم محتاطانه از خودروهای خودران استفاده می‌کنند. محققان حدود 2600 شرکت‌ کننده را در تحقیقی بین 11 تا 18 ژانویه مورد بررسی قرار دادند.

طبق این ارزیابی‌ها، 67 درصد از افراد اعلام کردند که هنگام رانندگی با خودروهای خودران احساس ناراحتی و عدم آرامش می‌کنند. لازم به ذکر است که محققان این نتایج را با توجه به در نظر گرفتن جنسیت و سن افراد به دست آورده‌اند.

طبق این نظرسنجی، مردان کمتر با افکار محتاطانه سوار خودروهای خودران می‌شود. این در حالی است که 77 درصد از پاسخ‌دهنده‌های خانم اعلام کرده‌اند که هنگام رانندگی با خودروهای خودران احساس آرامش و راحتی نمی‌کنند. تنها 55 درصد مردان چنین پاسخی داده‌اند.

طبق این نظرسنجی، نسل‌های قدیمی‌تر به اندازه جوان‌ترها مشتاق سوار شدن به خودروهای خودران نیستند. 79 درصد افرادی که بین سال‌های 1946 تا 1964 به دنیا آمده‌اند، اعلام کرده‌اند که با این فناوری نوین احساس راحتی ندارند در حالی که 63 درصد از متولدان سال‌های 1965 تا 1981 و 55 درصد مردان متولد بین 1982 تا 2004 نیز همین ادعا را مطرح کرده‌اند.

یکی از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی با بیان اینکه این فناوری بی‌نظیر قابلیت‌های فراوانی دارد، نگران این است که مسئولیت تصادف با این خودروهای خودران در مواجهه با خودروهای معمولی در جاده چگونه است! این یکی از دلایلی است که علاقه او را به استفاده از این خودروهای پیشرفته کم می کند.

شرکت «اوبر» به عنوان یک شرکت فناوری جهانی تاکسی، قرار است ناوگانی از تاکسی‌های خودران را روانه جاده‌ها کند. در این میان، کمپانی‌های جنرال موتورز و تویوتا نیز تاکنون تست‌هایی را روی خودروهای بدون راننده خود انجام داده‌اند و امیدوارند که در آینده‌ای نزدیک بتوانند آنها را مورد استفاده قرار دهند. به این رقابت باید کمپانی‌های تسلا و اپل را نیز افزود.

با تمام این اوصاف، محققان معتقدند که استفاده از خودروهای بدون راننده و خودران سالیانه در آمریکا از مرگ و میر 40‌ هزار نفر جلوگیری می‌کند و به طور قطع روزی که استفاده آن در دنیا فراگیر شود، 100 درصد افراد چه مرد و چه زن از آن حمایت خواهند کرد.

لینک منبع

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)