مالکی: نیروهای نظامی و امنیتی ایران آماده نابودی باندها در پاکستان هستند

0
(0)

به گزارش ایسنا، فدا حسین مالکی در جلسه علنی امروز مجلس در نطق خود گفت: حمله تروریستی به ستاد فرماندهی انتظامی شهدای استان کرمان راسک و گلزار را محکوم می کنم و به خانواده شهدای سیستان و بلوچستان تسلیت می گویم. کرمان و ملت ایران.

وی ادامه داد: بین حملات تروریستی اخیر به فرماندهی انتظامی راسک و مزار شهدای کرمان ارتباط معناداری وجود دارد که همگی نشان دهنده نقش مستقیم دستگاه های امنیتی منطقه و کشورهای همسایه در پشت این حوادث است. اینجانب صریحاً به جامعه جهانی و سازمان ملل هشدار می‌دهم که مسئولیت هرگونه توسعه ناامنی و جنگ افروزی در مرزهای شرقی و غربی کشور و همچنین در منطقه خاورمیانه مستقیماً بر عهده رژیم غاصب صهیونیستی است.

مالکی تصریح کرد: برخی از کشورهای همسایه باید بدانند که اگر اراده قوی برای مقابله با لانه های تروریستی در سرزمین خود نداشته باشند، خود قربانیان اصلی خواهند بود زیرا تاکنون خسارات مالی و جانی زیادی را متحمل شده اند.

این عضو کمیته امنیت ملی و سیاست خارجی از تمامی نهادهای امنیتی، نظامی و انتظامی خواست تا گروه‌های تروریستی مرتبط با سرویس‌های اطلاعاتی بیگانه را شناسایی کرده و سریع، جدی و قاطعانه با آنها برخورد کنند.

ملکی تاکید کرد: البته ناامن کردن شرق کشور از اصفهان و شیراز تا سیستان و بلوچستان و کرمان به معنای ناامنی و ناآرامی در سراسر کشور است، بنابراین وی به طور ویژه خواستار مداخله عملی، بازدارنده و قاطع وزرای امور خارجه است. ، کشور و اطلاعات برقراری دیپلماسی فعال و قدرتمند با ما مقامات طالبان در پاکستان و افغانستان هستیم.

وی همچنین از قرارگاه قدس مستقر در شرق کشور، ارتش، نیروی انتظامی تقدیر کرد و از ستاد کل نیروهای مسلح و مجلس و دولت خواست تا مشکلات و معضلات موجود را در اسرع وقت برطرف کنند. تا حد امکان و ایجاد انگیزه و تقویت روحیه پرسنل نظامی و پلیس و اقدامات امنیتی و توجه ویژه به نیروهای توانمند محلی.

نماینده مردم زاهدان در مجلس با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه خود گفت: بیش از چهار دهه است که پروژه های سنگین و اشتغالزایی در سیستان و بلوچستان اجرا نشده است، بنابراین نیاز به اجرای طرح های ملی و اشتغال زا در سیستان و بلوچستان است. هر چه زودتر این استان را شاهد باشیم تا شاهد ارتقای سطح توسعه پایدار و کاهش ناامنی در استان و شرق کشور باشیم.

مالکی همچنین گفت: با توجه به تحرکات مذبوحانه رژیم صهیونیستی در شرق کشور، سه پیشنهاد برای گفت و گو با مقامات نظامی پاکستان و طالبان از سوی مقامات نظامی، امنیتی و دیپلماتیک کشور دارم. ابتدا باید از ارتش پاکستان خواسته شود که قاطعانه برای نابودی مقرها و پایگاه های گروه ها در قلمرو آنها اقدام کند. دوم اینکه باید بین نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی جمهوری اسلامی ایران و ارتش پاکستان عملیات مشترکی برای نابودی این گروه ها صورت گیرد. سوم، نیروهای نظامی و امنیتی ایران به طور مستقیم و با هماهنگی دولت پاکستان آماده انجام عملیات تخریب هستند.

ملکی همچنین با اشاره به انتخابات و تاکید مقام معظم رهبری بر مشارکت حداکثری مردم گفت: اصل نظام جمهوری اسلامی و حق مردم برای حضور در انتخابات و تعیین سرنوشت خود همواره یک اصل اساسی و اساسی بوده است. اصل خدشه ناپذیر در اراده جامعه اسلامی.

وی در ادامه خطاب به وزیر امور خارجه روسیه گفت: آقای لاوروف آیا در گفتگوهای تلفنی خود با وزیر امور خارجه کشورمان لزوم رعایت تمامیت ارضی ایران را تایید نکردید؟ حال سوال اینجاست که آیا جزایر سه گانه ایرانی جزو تمامیت ارضی کشورمان نیستند؟ اگر دولت مسکو به این نوع سیاست ادامه دهد، یعنی. یک میخ و یک کفش، خاطرات تلخ ملت ایران نسبت به روس ها در طول تاریخ بیدار خواهد شد و جمهوری اسلامی ایران قطعا در روابط خود با روسیه به عنوان یک شریک استراتژیک تجدید نظر خواهد کرد.

نماینده زاهدان همچنین بر لزوم توجه بیشتر به سفره مردم به ویژه معیشت دهک های کم درآمد، برای اعاده حیثیت کشور و مستمری بگیران لشکری، افزایش و کنترل نرخ کاربران اینترنت و نظارت بر … تاکید کرد. فعالیت اپراتورها و تحویل اینترنت.

ملکی خواستار اصلاح دستورالعمل داخلی و ابلاغی تجدید ارزیابی کالاها و مواد وارداتی توسط سازمان امور مالیاتی استان های سیستان و بلوچستان و سایر استان های مرزی شد و بر لزوم رسیدگی به تغییر وضعیت خرید معلمان خدمات و پرداخت معوقات آنها تاکید کرد. .

وی در نهایت خواستار پرداخت غرامت تاخیر 14 ماهه برای جبران خسارت وارده به بازاریان و کسبه زاهدان و شهرداری زاهدان شد.

انتهای پیام

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)