عباسی: رایزنی وزیر به حضور مصلی پور در لیگ جهانی انجامید/ بی احترامی داوران بالی تبار

0
(0)


داور المپیکی ایران تاکید کرد: علیرضا دبیر با رایزنی های خود با رئیس فدراسیون جهانی کشتی زمینه حضور نماینده داوران ایران در کمیسیون داوران فدراسیون جهانی را فراهم کرد.

به گزارش ایسنا، سعید عباسی، داور المپیکی کشتی ایران درباره انتقادات تند برخی مربیان و کشتی گیران از قضاوت داوران در مسابقات کشتی قهرمانی کشور به عنوان مرحله اول انتخابی تیم ملی گفت: داوری این رقابت ها انجام شد. به طور کلی خوب بود، هرچند ممکن است ضعف هایی از نظر داوری در برخی دعواها وجود داشته باشد. مهم این است که قاضی می تواند مانند هر فردی اشتباه کند اما این اشتباه قطعا عمدی نیست.

وی در مورد این دعوا که به دلیل انتقادات تند مربیانی چون سعید عبدولی و عادل بالی تبار جنجالی شد، خاطرنشان کرد: طبق قوانین روز جهانی داور، آنها در تحلیل خود اشتباه می کنند و با شکست رزمنده های خود، آنها را از دست می دهند. گاهی از داوران سخت کوش ایرانی در مبارزه انتقاد می کنند. قانون نحوه اعتراض مربیان به تصمیمات داوری را مشخص کرده است، اما متأسفانه شخصیتی مانند ادل بالی که مربی تیم ملی بود و در مسابقات بین المللی حضور داشت اعتراض خود را با الفاظ ناشایست و جنجالی ابراز کرد که باعث ایجاد جو سالن خیلی عصبانی باش

داور المپیکی کشتی ایران ادامه داد: در ادامه در فینال وزن 82 کیلوگرم انتقاد آقای حزینی از داوری نابجا بود زیرا کشتی گیر وی دو بار با پای حریف تماس گرفت و به همین دلیل طبق قوانین بازنده اعلام شد. البته متأسفانه دستگاه فیلمبرداری به دلیل نقص فنی خاموش شده بود، اما اگر بازبینی تصویری انجام می شد، همین تصمیم گرفته می شد، زیرا خطا در اجرا مشهود بود.

عباسی تصریح کرد: مثلا آقای عبدولی به دلیل آشنایی نداشتن با قوانین روز داوری پشیمان می شود. مشورت کند و تصمیم نهایی را صادر کند. وقتی رای اعلام می شود، مربی می تواند به چالش بکشد یا بگوید که چرا رئیس تشک برای داوران توضیح می دهد؟ در حالی که این امر نیز از وظایف قانونی متصدی تشک می باشد. اختلاف قطعا تغییری در رای قاضی نخواهد داشت و تاثیری در قضاوت قاضی ما نخواهد داشت.

چهره شاخص داوری ایران در جهان در خصوص ارزیابی خود از وضعیت داوری ایران و تعداد داوران ایرانی در المپیک گفت: امسال سال المپیک است و این موضوع برای داوران ما بسیار مهم است. امیدوارم در المپیک بیشترین سهمیه را داشته باشیم، اما با توجه به بحث برابری جنسیتی توسط فدراسیون جهانی کشتی، می دانم که بیش از یک نماینده در المپیک خواهیم داشت، امیدوارم تعداد داوران 2 نفر باشد. بازی های المپیک. داوری ایران باید قوی تر از این باشد و مطمئنم در آینده نزدیک این اتفاق خواهد افتاد. کشتی جهان حساب ویژه ای برای داوری ایران دارد و امیدوارم در رویدادهای مهم سهم بیشتری را برای داوران ما اختصاص دهند.

وی با اشاره به حمایت قاطع علیرضا دبیر از داوران کشتی ایران گفت: جای قدردانی از این حمایت ها دارم چرا که او حمایت ویژه ای از داوران کشتی ایران و داوران المپیکی دارد. او رایزنی های زیادی با اتحادیه جهانی انجام داده است تا حق ایران برای داوری هر چه بیشتر باشد.

عباسی درباره نقش دبیر در انتخاب مصلی پور در هیات داوران فدراسیون جهانی گفت: صددرصد درست است. در زمان رسول خادم با اینکه عضو فدراسیون جهانی کشتی بود اما با داوری ایران این اتفاق نیفتاد اما دبیر شخصا با رئیس فدراسیون جهانی کشتی رایزنی ویژه ای داشت و این رایزنی ها منجر به حضور نماینده داوری ایران در کمیسیون داوری فدراسیون جهانی. به دنبال تقویت داوری ایران است. امیدوارم با حمایت های همیشگی آقای دبیر و همچنین آقای مهربان دبیر فدراسیون کشتی، داور کشتی ایران به جایگاه شایسته خود برسد.

انتهای پیام

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)