اجرای «مراقبت ملی سلامت» در هلال احمر

0
(0)



معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر از اجرای طرح «پنجش ملی سلامت» برای غربالگری دیابت و فشار خون جمعیت هدف بالای 18 سال در جمعیت هلال احمر خبر داد.

به گزارش ایسنا، پیمان نامدار با اشاره به اهداف اجرای کمپین سلامت گفت: این کمپین در راستای برنامه ملی وزارت بهداشت برای آموزش بیشتر و ارتقای سطح سواد سلامت مردم و شناسایی کامل بیماران دیابتی و بیماران است. با فشار خون بالا همراه با کنترل بیشتر بر این دسته از بیماران هلال احمر در حال فعالیت است. این کمپین تمامی کارکنان جمعیت هلال احمر، بیماران و مراجعه کنندگان به معاونت بهداشت و توانبخشی را تحت پوشش قرار می دهد. این طرح از 14 آذرماه آغاز شده و تا 20 آذرماه در محل واکسیناسیون معاونت بهداشت، درمان و توانبخشی هلال احمر ادامه دارد.

معاون بهداشتی، درمان و توانبخشی هلال احمر با اعلام اینکه از 30 آبان تا 24 آذرماه «پیمایش ملی سلامت» در سراسر کشور برگزار می شود، گفت: در این طرح وضعیت افراد بالای 18 سال انجام می شود. از نظر فشار خون و دیابت بررسی شود.وزارت بهداشت در نظر دارد برای همه شرکت کنندگان در این طرح ملی پرونده سلامت ارائه کند.

با اشاره به اینکه بر اساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا امروز جمعه 17 آذرماه 28 میلیون و 305 هزار و 718 نفر در این کمپین معاینه شده اند، گفت: از این تعداد احتمالاً 558 هزار و 896 نفر فشار خون بالا و 334 هزار و 190 نفر با احتمال ابتلا به دیابت شناسایی شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر، نامدار افزود: در 24 ساعت گذشته یک میلیون و 302 هزار و 529 نفر در این کمپین غربالگری شدند که از این تعداد 20 هزار و 588 نفر مبتلا به فشار خون و 10 هزار و 866 نفر مبتلا به پرفشاری خون بودند. احتمال ابتلا به دیابت وجود دارد. همچنین بر اساس اعلام قبلی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تاکنون 65 درصد مردان و 35 درصد زنان در طرح سنجش سلامت کشور شرکت کرده اند.

انتهای پیام

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)