صادرات فولاد چین در مسیر رشد قرار دارد

0
(0)



به گفته تحلیلگران، چین بیشترین میزان فولاد را در سال جاری از سال 2016 صادر خواهد کرد زیرا کاهش یوان و قیمت های رقابتی به بزرگترین تولیدکننده جهان کمک می کند تا فلز مازاد خود را به دلیل تقاضای ضعیف در داخل صادر کند.

صنعت عظیم فولاد چین به شدت تحت تاثیر رکود چند ماهه در بخش املاک این کشور قرار گرفته است و قیمت فولاد را در ماه می به پایین ترین حد سه سال اخیر رسانده است، اما تقاضای قوی، عمدتاً از آسیا و آفریقا، به کارکرد کارخانه ها کمک می کند.

داده های گمرک نشان داد که صادرات فولاد در پنج ماه اول نسبت به سال گذشته 41 درصد افزایش یافته است و تاجران گفتند اخیراً شاهد بهبود تقاضای خارج از کشور بوده اند. تحلیلگران اضافه کردند که انتظار دارند حجم صادرات به 77 میلیون تن برسد. صادرات فولاد در ماه می به 8.36 میلیون تن رسید که بالاترین میزان از سپتامبر 2016 بود، اما ارزش محموله‌ها 27.5 درصد کمتر از ماه مشابه سال گذشته بود.

تاجران افزودند که تقاضا از آسیای جنوب شرقی، خاورمیانه و آفریقا قوی است و هزینه های بالای انرژی در بسیاری از کشورها باعث رقابتی شدن تولید فولاد در برابر قیمت های چینی شده است. افزایش ساخت پروژه های خارج از کشور تحت حمایت چین پس از سه سال وقفه به دلیل محدودیت های سفر کووید نیز به افزایش صادرات کمک کرد.

صادرات قوی در پنج ماه اول، همراه با کاهش واردات فولاد در مدت مشابه، به جلوگیری از انباشت ذخایر در داخل کمک کرد، حتی در شرایطی که تقاضای داخلی ناامیدکننده بود. داده های شرکت مشاوره Mysteel نشان داد موجودی پنج محصول عمده فولادی در 21 ژوئن به 15.44 میلیون تن رسید که پایین ترین سطح از اواسط ژانویه و 30 درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

بر اساس گزارش رویترز، دو تاجر فولاد با اشاره به افزایش اخیر تقاضا از سوی آسیای جنوب شرقی و کره جنوبی گفتند که صادرات فولاد ممکن است در ماه ژوئن کاهش یابد، اما احتمالاً در ماه های جولای و آگوست دوباره افزایش خواهد یافت. بر اساس گزارش انجمن جهانی فولاد، تولید فولاد در آسیا و اقیانوسیه در ماه می نسبت به سال گذشته 6 درصد کاهش داشته است.

انتهای پیام

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)