شهرداری توجهی به پروژه‌های بر زمین مانده ندارد

0
(0)

شهرداری توجهی به پروژه‌های بر زمین مانده ندارد

عضو سابق شورای شهر تهران ضمن تاکید بر عدم توقع انجام پروژه‌های کلان توسط شهرداری جدید خواستار پیگیری پروژه‌های بر زمین مانده شده و گفت:چرا روند رو به رشد پروژه‌های گذشته ادامه پیدا نکرده است.

اقبال شاکری عضو سابق شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم یکی از ملاک‌ها و معیارهای مناسب جهت شناسایی برنامه ریزی‌ها و هدف گذاری‌های شهردار جدید تهران درحوزه عمرانی را توجه به بودجه مصوب دانست و اظهار کرد: برای اینکه به خوبی متوجه شویم آقای نجفی چه تمهیداتی را در حوزه ساخت و ساز و عمرانی در دستور کار قرار داده ابتدا باید نگاهی به بودجه سال 97 بیندازیم و با مقایسه تبصره‌ها در حوزه عمرانی نسبت به سال 96؛ اقدامات پیش بینی شده در حوزه عمران را به خوبی فهم کنیم. بنده نگاهی گذرا به مفاد این بودجه کردم و تقریبا تغییر عددی نسبت به سال گذشته رخ نداده است.

شاکری ضمن تاکید بر عدم توقع انجام پروژه‌های کلان توسط شهرداری جدید خواستار پیگیری پروژه‌های بر زمین مانده شده و گفت: همواره نقدها و پیشنهاد ها باید منصفانه و خارج از دعواهای سیاسی و جناحی باشد و در همین راستا نباید توقع شروع پروژه‌های کلان را در چند ماه گذشته داشته باشیم. شروع پروژه های بزرگ اگر هم ضرورتی داشته باشد طبیعتا از سال 97 آغاز خواهد شد. البته نباید فراموش کنیم که آنچه به عنوان مطالبات مردمی و اعضای شورای شهر از شهرداری تهران بر روی زمین مانده، چگونگی تکمیل پروژه‌های گذشته است. در مدیریت شهری گذشته بسیاری از پروژه‌ها به خصوص در حوزه عمرانی و زیرساخت انجام شده که در انتظار تکمیل و یا اصلاح هستند. گلایه‌هایی هم که به نحوه مدیریت جدید شهری وارد شده در همین راستاست و در واقع مردم می‌گویند چرا روند رو به رشد پروژه‌های گذشته ادامه پیدا نکرده است و اگر ادامه داشته چرا اثراتی از آن را مشاهده نمی کنیم و یا رسانه‌ای نمی‌شود.

عضو سابق کمیسیون عمران شورای شهر تهران به مصداق‌های پروژه‌های بر زمین مانده نیز اشاره کرده و افزود: شاید یکی از بارزترین پروژه‌های شهردار قبلی که حتی در بازه زمانی کوتاهی مورد استفاده عموم شهروندان نیز قرار گرفته باشد طرح خط 7مترو تهران باشد. خب شهرداری تهران خط 7 مترو را به گفته خودشان به دلایل نقص فنی تعطیل کرده، حال باید بگوید از زمان تعطیلی تا به امروز چه اقداماتی به منظور رفع نقایص و یا اصلاح موارد اعلام شده انجام داده است. اینکه ما طرحی را متوقف کرده و به حال خود رها کنیم طبیعتا کارگشا نبوده و مشکلی از مشکلات شهروندان را دوا نخواهد کرد. تا به امروز چند ایستگاه از خط 7مترو تهران تکمیل شده و یا حداقل در مرحله اجرایی هستند؟! چه تعداد واگن مترو از زمان حضور نجفی تا به امروز به خطوط ریلی اضافه شده است؟! همه این‌ها مطالباتی بوده که می‌توان انتظار داشت تا شهردار جدید تهران نسبت بدان پاسخگو باشد. یکی دیگر از خواسته‌های عموم مردم که ذیل برنامه‌های موظف شهرداری تهران تعریف شده، بهبود ناوگان حمل و نقل عمومی بوده و شهرداری تهران باید در این زمینه به مردم پاسخگو باشد. مدیران زیرمجموعه نجفی در حوزه توسعه حمل و نقل عمومی از مترو گرفته تا ناوگان اتوبوسرانی چه اقداماتی را انجام داده اند!؟ به نظر می‌رسد ناوگان اتوبوسرانی در حدود 5هزار اتوبوس کمبود داشته باشد آیا در راستای رفع این نقیصه تمهیداتی صورت گرفته؟آیا مکاتباتی با دولت انجام شده تا با پرداخت بدهی‌های خود به بهبود حمل و نقل عمومی کمک کند!

وی از مهمترین برنامه‌های فعلی شهرداری تهران را انجام اقدامات پیشگیرانه در فصل سرما دانسته و در این زمینه عنوان کرد: با توجه به شروع بارش‌های برف و باران به نحوی که یک بار هم شهرداری تهران را غافلگیر کرده یکی از ملزومات فعلی برنامه‌های شهری لزوم مشخص کردن آبراه‌ها و محل‌های عبور آب‌های بر سطح خیابان بوده تا در صورت بارش باران به یک باره شهر تهران قفل نشود. با توجه به اینکه هواشناسی نیز اعلام کرده بود احتمال بارش برف و باران وجود دارد دیگر زمان غافلگیری مدیران شهری نیست چرا که مردم نسبت به عدم اقدامات عاجل و به موقع در بارش‌های قبلی گله مند هستند.قرار گرفتن کیسه‌های شن به تعداد و مناسب در مسیرهای مواصلاتی و همچنین تعبیه ابراه‌هایی در جهت عدم تجمع اب‌های سطحی در خیابان جزوی از ملزومات فعلی بوده که باید شهرداری تهران نسبت بدان اهتمام بورزد.

انتهای پیام/

لینک اصلی خبر

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)