زنگ انقلاب در مدرسه رفاه نواخته شد

0
(0)

زنگ انقلاب در مدرسه رفاه نواخته شدخبرگزاری فارس: زنگ انقلاب در مدرسه رفاه نواخته شد

همزمان با سالروز ورود تاریخی امام خمینی(ره) به میهن، زنگ انقلاب توسط وزیر آموزش و پرورش در مدرسه رفاه نواخته شد.

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش به مناسبت دوازدهم بهمن و آغاز دهه فجر و در آستانه پنجاهمین سالگرد تاسیس مدارس رفاه در این مدرسه ابتدایی رفاه منطقه 12 حضور یافت و زنگ نمادین انقلاب را نواخت.

بطحایی با بیان اینکه شنیدن نام انقلاب برای همه چه در داخل و چه خارج ایران و چه دوست و دشمن، تداعی گر نام امام (ره) است، اظهار داشت: هویت و شناسنامه انقلاب با نام امام(ره) عجین شده است و انقلاب بدون نام ایشان شناخته شده نیست.

وی افزود: آنچه برای فرزندان و امیدهای آینده ما باید روشن باشد این است که چگونه فردی بدون ثروت و پشتوانه سیاسی توانست چنین کار عظیمی کند و چنین انقلابی را رقم بزند.

بطحایی اضافه کرد: پس از گذشت 40 سال از انقلاب شکوهمند اسلامی، همچنان انقلاب ارزش ها نام دارد.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: باید دائم این سوال را در ذهن مرور کنیم که چه شد امام(ره) این گونه ماندگار شد و سنت و سیره ایشان چه بود؟

وی خاطر نشان کرد: مهمترین علت ماندگاری امام(ره) این است که ایشان صرفا به رضایت خداوند توجه داشت و همه تصمیماتش برای خدا بود.

بطحایی با بیان اینکه آنچه همواره مدنظر امام(ره) قرار داشت رضایت خدا بود، گفت: امام به وعده خداوند ایمان داشت و به نیروی عقل، مشورت و فکر معتقد بود.

وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: از یکی از نزدیکان ایشان شنیدم که حضرت امام (ره) در سخت ترین تصمیم گیری ها هم استخاره نمی کرد و هیچ گاه ندیدم امام استخاره کند ایشان در سخت ترین تصمیم گیری ها با اتکا به عقل و مشورت پیش می‌رفت.

وی در ادامه خطاب به دانش آموزان حاضر گفت: دانش خود را تقویت و مهارت های لازم برای ورود به زندگی اجتماعی تمرین کنید زیرا کشور به شما آینده سازان احتیاج دارد و منتظر ورود شما به عرصه های مختلف مدیریتی است.

بطحایی با بیان اینکه تلاش کنید از ایامی که در مدرسه هستید بیشترین بهره را ببرید، خاطر نشان کرد: خمودی و کسالت، دشمن آینده ماست و باید تلاش کنیم نشاط باشیم، البته ما هم مقصر هستیم اما تلاش می کنیم موانع حرکت دانش آموزان را به سمت اهداف عالیه برطرف کنیم.

به گزارس فارس، امام خمینی(ره) رهبر کبیر انقلاب اسلامی 12 بهمن سال 57، پس از 14 سال تبعید به میهن اسلامی بازگشت.

ساعت 9 و 20 دقیقه گروهی از منتخبین کمیته استقبال از امام خمینی (ره) وارد هواپیمای حامل ایشان شدند و رأس ساعت 9 و 33 دقیقه و 30 ثانیه، امام خمینی(ره) از پله‌های هواپیما فرود آمدند؛ هر سال 12 بهمن‌ماه، همزمان با سالروز ورود تاریخی ایشان به میهن اسلامی، ساعت 9 و 33 دقیقه صبح، زنگ مدارس، سوت قطارها، کشتی‌ها به صدا درمی‌آید و زنگ انقلاب در سراسر کشور طنین‌انداز می‌شود.

امسال به دلیل مقارن شدن روز 12 بهمن‌ماه با پنج‌شنبه و تعطیلی مدارس در این روز، گلبانگ انقلاب روز شنبه 14 بهمن‌ماه در مدارس سراسر کشور طنین‌انداز می‌شود.

به مناسبت آغاز دهه مبارک فجر و در آستانه پنجاهمین سالگرد تأسیس مدارس رفاه و به پاسداشت خاطره حضور امام(ره) در این مدرسه، مراسمی در دبستان دخترانه رفاه برگزار شد.

انتهای پیام/

لینک اصلی خبر

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)