رئیس جمهور: باید مراقب بود که قفقاز به میدان رقابت کشورهای خارج از منطقه تبدیل نشود

0
(0)

به گزارش ایسنا، آیت الله سید ابراهیم رئیسی عصر چهارشنبه در پاسخ به تماس تلفنی نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان، فرا رسیدن سالروز میلاد حضرت عیسی مسیح (ع) و آغاز سال نو را به وی تبریک گفت. فیمابین از روند گسترش روابط و اجرای توافقات ابراز خرسندی کرد.

رئیس جمهور در پاسخ به برنامه دولت ارمنستان برای توسعه راه های ارتباطی جاده ای و ریلی بین دو کشور و کشورهای منطقه، گفت: جمهوری اسلامی ایران آماده هرگونه اقدام و بستری برای گشایش راه ها و زیرساخت های ارتباطی است. در منطقه با احترام به اصل احترام به حاکمیت ملی و حمایت از تمامیت ارضی همه کشورها، آن را گامی موثر در جهت تقویت صلح و تضمین منافع همسایگان می داند.

رئیسی قفقاز را منطقه ای مهم و نیازمند صلح و آرامش دانست و می افزاید: سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران در قبال قفقاز باثبات است و باید مراقب بود که منطقه قفقاز به میدان رقابت کشورهای بیگانه تبدیل نشود. منطقه و اینکه مشکلات آن توسط کشورهای منطقه بدون دخالت بیگانگان و فصل حل می شود

رئیس جمهور برگزاری موفقیت آمیز نشست 3+3 در تهران را گامی سازنده در جهت تقویت روابط و همکاری های منطقه ای و عادی سازی روابط کشورهای منطقه با یکدیگر برشمرد و تصریح کرد: توسعه روابط همسایگی و تقویت روابط برای تامین منافع متقابل. و منافع کشورهای منطقه، سیاست اصلی جمهوری ایران اسلامی است.

نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان در این گفتگوی تلفنی ضمن بررسی آخرین همکاری های اقتصادی دو کشور و آخرین تحولات منطقه و همچنین اقدامات مقامات دو کشور در راستای اجرای برجام توافقنامه ها و ارتقای همکاری های مشترک، بر تداوم و گسترش روابط مقامات عالی رتبه ایران و ارمنستان تاکید کرد و اراده دو کشور را برای گسترش همه جانبه روابط دوجانبه می داند.

انتهای پیام

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)