رئیس‌جمهور درباره بدهی‌ شهرداری تهران به بانک‌ها ورود کند

0
(0)

رئیس‌جمهور درباره بدهی‌ شهرداری تهران به بانک‌ها ورود کند

رئیس شورای شهر تهران گفت: با توجه به بدهی‌های شهرداری تهران به بانک‌ها، سیستم بانکی حاضر نمی‌شود که برای شهرداری اعتبار اسنادی باز کند و این مشکل با ورود رئیس جهمور و شورای پول و اعتبار قابل حل است.

به گزارش خبرنگا راجتماعی خبرگزاری تسنیم، محسن هاشمی رفسنجانی در جمع خبرنگاران در خصوص توسعه مترو در شهر تهران اظهار کرد: موضوع مترو بسیار مهم و حساس است و تجهیز مترو نیازمند به اعتبارات ویژه‌ای است و این در حالی است که در حال حاضر ما در شهر تهران 7 خط مترو داریم که تقریبا 50 درصد تجهیز شده‌اند.

وی تصریح کرد: تجهیز حدود 200 کیلومتر مترو اعم از خط 3،6،7 و خط فرودگاه امام خمینی(ره) هزینه‌های بالای را دارد و با فرض اینکه این هزینه‌ها باید از روش‌های مختلفی تامین شود تلاش مسئولین باید در جهت این روش‌ها باشد.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: موضوع بسیار مهم تامین تجهیزات متحرک مترو (واگن‌ها) است که البته دولت مصوبه‌ای را در این زمینه دارد که اجازه می‌دهد 2 میلیارد یورو برای خرید واگن‌های 7 کلان شهر استفاده شود که این مصوبه الان با تاخیر روبرو است و حدود یکسال و چند ماه است که از این مصوبه گذشته است و مسئولیت اجرایی کردن این مصوبه به عهده وزارت کشور داده شده که البته این وزارتخانه این کار را به عهده وزارت صعنت و معدن سپرده است که امیدواریم نحوه برگزاری مناقصه و تامین واگن‌‌ها با استفاده از ظرفیت داخل هر چه زودتر برگزار شود.

وی بیان کرد: امیدواریم این مصوبه دولت که 2 میلیارد یورو است که حدود 10 هزار میلیارد تومان هر چه زودتر اجرایی شود و به همین جهت از معاون رئیس جمهور (آقای جهانگیری) موضوع را پیگیری کردم و قول مساعد دادند.

هاشمی رفسنجانی ادامه داد: مترو یک میلیارد و 500 یورو فایناس دارند و مجوز آن از مجلس اخذ شده است، 530 میلیون یورو برای خط 3 ،470 میلیون یورو خط 7، 470 میلیون یورو هم خط 6 است.

رئیس شورای شهر تهران گفت: با توجه به بدهی‌های شهرداری تهران به بانک‌ها، سیستم بانکی حاضر نمی شود که برای شهرداری اعتبار اسنادی باز کند و این مشکل با ورود رئیس‌جهمور و شورای پول و اعتبار قابل حل است که این هم از مسائلی است که باید شهردار تهران پیگیری کند و شورا نیز کمک خواهد کرد.

وی افزود: چندی پیش شورای شهر تهران مصوب کرد که 4 هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت در اختیار شهرداری قرار بگیرد، و در مجموعه با مصوبه دولت و فایناس رقم کمک‌ها 20 هزار میلیارد تومان می‌شود که این رقم می تواند در توسعه مترو موثر باشد.

انتهای پیام/

لینک اصلی خبر

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)