ذینفعان استمرار وضعیت حاشیه نشینی باید شناسایی شوند

0
(0)

مدیرعامل جمعیت امام علی (ع):حاشیه نشینی

به گزارش خبرنگار مهر، زهرا رحیمی در سمینار «کودک آزاری در سکونتگاه‌های فقیرنشین» با اشاره به آسیبهای حاشیه نشینی افزود: کودکان مناطق حاشیه‌نشین به دلیل فقر با تاراج کودکیشان رو به رو هستند.

وی با بیان اینکه این کودکان توقع بهره‌مندی از غذا، تحصیل ، خانه و…را ندارند، ادامه داد: تنها توقع این است که کمتر مورد توهین، آسیب بدنی و آزار قرار بگیرند.

مدیرعامل جمعیت امام علی (ع) اضافه کرد: رونمایی از ١١٧۵ مورد تحقیق میدانی از کودک آزاری به مثابه شنیده شدن صدای فریاد این کودکان از پس نمودارها و آمارهای بدست آمده است.

وی گفت: باید ذینفعان استمرار وضعیت حاشیه نشینی شناسایی شوند. افرادی وجود دارند که از این وضعیت، تغییر قیمت مسکن این مناطق و بازار مواد مخدر آن سود می‌برند.

رحیمی با انتقاد از اینکه برخی مسئولان از پشت میزهایشان نسبت به این مناطق واقف هستند، تصریح کرد: مردم باید همواره نسبت به این مسائل دغدغه‌مند باشند این درحالی است که همزمان با وقوع حوادثی مانند « بنیتا» و « آتنا» نسبت به این مسائل حساس می‌شوند و پس از مدتی باز هم آن را فراموش می‌کنند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ایران کنوانسیون حقوق کودک را پذیرفته است، ادامه داد: اگر وضعیت کودکان به همین منوال باقی بماند، در آینده از جامعه‌ای شاد و سالم محروم خواهیم بود. وجود این کودکان در مناطق حاشیه‌ای زنگ خطری برای گسترش این وضعیت در بافت و متن شهر است اگر به این شرایط رسیدگی نشود همه جامعه چوب آن را خواهد خورد.

لینک اصلی خبر

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)