دومین کنگره بین‌المللی فیزیولوژی و فارماکولوژی ایران برگزار شد

0
(0)
کنگره

دومین کنگره بین‌المللی فیزیولوژی و فارماکولوژی ایران به همت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و با حضور اساتید، دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری، اعضای هیئت علمی و محققان داخل و خارج کشور در چابهار برگزار شد.

به گزارش ایسنا، دکتر نقدی، رئیس انجمن فیزیولوژی و فارماکولوژی ایران در این کنگره با قدردانی از تلاش‌های صورت گرفته برای برگزاری هر چه بهتر این کنگره دو سالانه توسط دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، گفت: امسال چهار جایزه ویژه در این کنگره اعطا خواهد شد که 2 سکه از جانب مرحوم دکتر گیتی به محققان برتر دارای کمتر از 35 سال سن شرکت‌کننده در کنگره اعطا می‌شود.
وی ادامه داد: جایزه دکتر معتمدی، استاد فیزیولوژی دانشگاه شهید بهشتی به 2 نفر از محققان برتر بالای 35 سال سن این کنگره، جایزه دکتر سندگل توسط دانشگاه علوم پزشکی زاهدان به دانشجویان شرکت کننده و برتر و جایزه دکتر محمودیان شامل 2 سکه بهار آزادی به محققان برتر تعلق می‌گیرد.
وی همچنین در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به پیشرفت‌های انجمن فیزیولوژی و فارماکولوژی ایران، گفت: خوشبختانه مجله تحقیقاتی این انجمن هم اکنون به دو زبان فارسی و انگلیسی چاپ می‌شود.
دکتر محمودرضا میری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و رئیس بیست و سومین کنگره فیزیولوژی و فارماکولوژی ایران در این مراسم گفت: بسیار خوشحالیم که در استان سیستان و بلوچستان میزبان حامیان سلامت هستیم.
وی ادامه داد: این استان پس از اجرای طرح تحول نظام سلامت در زمینه تامین زیرساخت‌ها ارتقاء یافت و خوشبختانه در دولت تدبیر و امید شاهد اقداماتی مانند راه‌اندازی بخش رادیوتراپی و تکمیل چرخه درمان سرطان، راه‌اندازی مرکز درمان ناباروری، راه‌اندازی واحدهای تشخیص و درمان سرطان، راه‌اندازی کلینیک‌های ویژه، راه‌اندازی بلوک‌های زایمانی، راه‌اندازی اورژانس‌های بیمارستانی بودیم که به جرات می‌توان گفت این اقدامات توانست دسترسی مردم را به خدمات نظام سلامت افزایش دهد.
میری همچنین به برخی از اقدامات نظام سلامت در کاهش بار ابتلا به بیماری‌ها، ارتقای شاخص‌های سلامت در استان اشاره کرد و گفت: به اعتقاد من مهمترین ظرفیت نیروی انسانی است و خوشبختانه در استان سیستان و بلوچستان در حال حاضر 105 هزار نفر دانشجو و 50 دانشگاه وجود دارد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان افزود: همچنین دانشجویان، اساتید و اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در زمینه تولید علم خوش درخشیده‌اند، به گونه‌ای که این دانشگاه توانست بر اساس نظام رتبه‌بندی ESI رتبه دوازدهم دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور را کسب کند.
دکتر غزنوی، دبیر کنگره نیز با اشاره به پیشینه تاریخی استان و تولید اولین چشم مصنوعی و اولین جراحی چشم و اولین انیمیشن تاریخ بشر در شهر سوخته، گفت: امکان زیادی برای بازدید از مکان‌های تاریخی و گردشگری در استان وجود دارد.
وی در بخش دیگری از سخنانش، افزود: 800 مقاله در این کنگره پذیرفته شده که 130 مقاله به صورت سخنرانی و بقیه به صورت پوستر ارائه خواهد شد.

دومین کنگره بین‌المللی فیزیولوژی و فارماکولوژی ایران تا 29 بهمن ماه در یک سالن اصلی و 3 سالن فرعی در چابهار ادامه خواهد داشت.
انتهای پیام

لینک کوتاهلینک اصلی خبر

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)