دشمن در پی تضعیف لباس روحانیت است

0
(0)

آیت الله کریمی جهرمی امروز ۱۹ آبان ماه در دیدار اعضای ستاد بزرگداشت آیت الله سیدمحمدباقر موحد ابطحی با تقدیر و تشکّر از فعالیت های صورت گرفته، آن مرحوم را نمونه یک عالم عامل و محبوب بین مردم شمرد و با اشاره به حدیث شریفی از حضرت صادق علیه السلام که فرمودند: أغْدُ عَالِماً أَوْ مُتَعَلِّماً أَوْ أَحِبَّ أَهْلَ الْعِلْمِ وَ لَا تَکُنْ رَابِعاً فَتَهْلِکَ بِبُغْضِهِمْ. به اهمیت علم و مقام عالم دین اشاره کرده و گفت: احتیاج امروز حوزه ها به آن دسته افرادی است که یا عالم باشند یا در حال کسب معارف اهل بیت علیهم السلام حرکت کنند تا بتوانند در زمان و مکان های مختلف راه صحیح را برای مردم بیان کنند.

استاد حوزه علمیه قم با بیان برخی خاطرات خود از علمای سابق و نحوه ی زیست آنان با مردم در جامعه افزود: مشکل بزرگی که الان در جامعه پیدا شده است، و مقداری از آن هم به خود روحانیت بازمیگردد، این است که احساس علاقه به اهل علم کمرنگ شده است. و این مهم امروز بیشتر به چشم می آید که اگر طلبه در جان خودش اصلاحی صورت ندهد و تغییر حالی در خودش ایجاد نکند، این گرفتاری می‌ماند و شیوع پیدا می‌کند.

آیت الله کریمی جهرمی با اشاره به وظیفه ی طلاب بیان داشت: روحانیت و حوزه‌ها و رؤسا و مدیران حوزه، توجه به این معنا بکنند و چاره‌جویی نمایند که قدم اولش هم این است که روحانیت، صفات، حرکات، سکنات و سخنانش را به آن نحوه‌ای که خدا بپسندد؛ تطبیق دهد.

وی گفت: اگر روحانیت بتواند خودش را با خدا و رسول الله صلی الله علیه و آله کاملاً آشنا کند و گفتار و رفتارش را منطبق بکند با گفتار و رفتار خدا، پیامبر و ائمه طاهرین علیهم السلام، و حتی علمای بزرگوار که هر کدام دارای صفات عالیه بودند، کار قطعا اصلاح می شود. و متأسفانه دشمن هم در پی تضعیف این لباس است و اگر مراقبت نکنیم ضربه های سنگینی خواهیم خورد.

استاد حوزه علمیه قم افزود: البته اگر طلبه از نظر علمی، رشد کرد و در کنار آن به جنبه تزکیه و اخلاق فاضله و تقوی نیز توجه کرد، آنگاه یک وجود مغتنم و نافعی در جامعه خواهد شد که مورد دعای امام زمان علیه السلام واقع می‌شود و پس از آن با عنایت آن حضرت، محبوب مردم هم خواهد شد.

وی در پایان با گرامیداشت یاد مرحوم حضرت آیت الله حاج سید محمد باقر ابطحی گفت: حوزه و مردم شریف اصفهان و اقلید، عشق خود به اهل بیت را از علمای وارسته ی شهرشان به ارث برده اند که در این میان مرحوم آیت الله ابطحی ، نقطه عطفی در جامعه روحانیت بود و افکار و اندیشه‌های ولایی را زنده کرد. آنچه در ذهن ایشان نبود، هوی و هوس بود و در زندگی خود با اخلاق کریمه و صفا و صداقت، یک تشنه و شیفته ی واقعی اهل بیت علیهم السلام بود.

انتهای پیام



منبع

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)