در نظام زندان‌بانی کشورمان توجه ویژه ای به اصلاح و تربیت زندانیان و بازپروری آنان شده است

0
(0)

در نظام زندان‌بانی کشورمان توجه ویژه ای به اصلاح و تربیت زندانیان و بازپروری آنان شده استخبرگزاری فارس: در نظام زندان‌بانی کشورمان توجه ویژه ای به اصلاح و تربیت زندانیان و بازپروری آنان شده است

رئیس سازمان زندان‌ها گفت: در ایران و در نظام زندان‌بانی اسلامی در کنار اجرای مجازات حبس، توجه ویژه ای به اصلاح و تربیت زندانیان و بازپروری آنان برای بازگشت شرافتمندانه به جامعه شده است.

به گزارش خبرنگار قضایی فارس، جهانگیر رئیس سازمان زندانها و اقدامات تأمینی و تربیتی در جمع پیشکسوتان و بازنشستگان سازمان زندان ها گفت: نهادهای تامین امنیت و سلامت اجتماعی در تمامی جوامع کاری سخت و دشوار دارند.

وی گفت: هر چند در بسیاری از کشورها مجازات حبس صرفاً نگهداری زندانیان را اجرا میکند اما در ایران و در نظام زندانبانی اسلامی در کنار اجرای مجازات حبس، توجه ویژه ای به اصلاح و تربیت زندانیان و بازپروری آنان برای بازگشت شرافتمندانه به جامعه شده است.

رئیس سازمان زندان ها افزود: خوشبختانه در نظام مقدس جمهوری اسلامی، سازمان زندان ها را افرادی بنا نهادند که دغدغه مردم و تامین امنیت جامعه را داشتند و سنت اصلاح و تربیت را به یادگار گذاشتند.

جهانگیر با اشاره به شخصیت والای شهید لاجوردی گفت: منش و رفتار انسانی و اسلامی آن بزرگمرد الگوی همیشگی کارکنان سازمان زندان ها است.

وی در ادامه افزود: هرچند جامعه از خدمات زندانبانی در کشورمان از جمله خدمات بهداشتی و درمانی، آموزشی، فرهنگی، تربیتی، مددکاری و… اطلاع زیادی ندارند اما این اقدامات که در راستای تامین امنیت و سلامت جامعه است کاری جهادی است که شما پیشکسوتان آن را بنا نهادید و کارکنان امروز سازمان آن را ادامه می دهند.

وی ادامه داد: خدماتی که به زندانیان ارائه می شود در حقیقت خدمت به جامعه و تامین امنیت پایدار در کشوراست.

مشاور رئیس دستگاه قضا در پایان افزود: تکریم بازنشستگان و توجه به پیشکسوتان نشان دهنده روحیه ارزشی این جمع است.

در ادامه این مراسم فیلم کوتاهی از زندگی شهید والامقام سید اسدالله لاجوردی پخش شد و تعدادی از پیشکسوتان به ارائه سخنرانی پرداختند.

در این همایش علاوه بر حجت الاسلام والمسلمین انصاری، حجت الاسلام و المسلمین شوشتری روسای سابق سازمان زندان ها،جمعی از پیشکسوتان و بازنشستگان این سازمان نیز حضور داشتند.
انتهای پیام/

لینک اصلی خبر

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)