در حوزه بهداشت 4100 واحد ارائه خدمات دندانپزشکی مجهز وجود دارد

0
(0)

در حوزه بهداشت 4100 واحد ارائه خدمات دندانپزشکی مجهز وجود دارد

معاون بهداشت وزرات بهداشت، درمان و آموزش پزشکی:

در حوزه بهداشت 4100 واحد ارائه خدمات دندانپزشکی مجهز وجود دارد

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، رئیسی در این نشست افزود: اهداف مهم اجرای پزشک خانواده صرفه جوئی در هزینه های درمانی، دسترسی به خدمات و عدالت می باشد.

معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: نظام ارجاع باید نظام سطج بندی باشد و یکسری خدمات مشخص در هر سطح ارائه شود.

وی یکی از افتخارات سیستم بهداشتی را عدم وجود خدمات تکراری دانست و افزود: در سیستم بهداشتی و سطح بندی خدمات، هر خدمتی در جای مناسب و توسط فرد مناسب ارائه می شود.

رئیسی وجود پرونده های الکترونیک را ابزاری جهت کنترل و مدیریت هزینه ها عنوان نمود و گفت: پرونده الکترونیک یک منبع اطلاعاتی است که تمام اطلاعات فرد از زمان قبل از تولد تا مرگ را شامل می شود که شامل اطلاعات مربوط به بخش بهداشت، درمان و…. می باشد.

معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یکی از اولویت های معاونت بهداشت را تکمیل پروند ه های الکترونیک عنوان کرد و افزود: در این زمینه سعی شده اقدامات مطلوبی در خصوص سامانه یکپارچه بهداشت (سیب) صورت گیرد.

وی همچنین اولویت های بعدی را به ترتیب استقرار پزشک خانواده و هماهنگی با سطوح 2 و3 عنوان نمود.

رئیسی ادامه داد: 3 شاخص مهم مرگ مادر، مرگ نوزاد و خدمات دندانپزشکی از اهداف برجسته معاونت بهداشت وزارت بهداشت می باشند.

رئیسی با بیان اینکه در خدمات دندانپزشکی پتانسیل و ظرفیت های خوبی در سالهای اخیر در کشور ایجاد شده، تصریح کرد: در حال حاضر در حوزه بهداشت 4100 واحد ارائه خدمات دندانپزشکی مجهز وجود دارد. همچنین 1200 دندانپزشک در سطح روستا و 1100 دندانپزشک در سطح شهر مشغول به ارائه خدمات هستند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پایان گفت: دفاتر خدمات سلامت که در کلان شهرها شروع به کار کرده در حوزه بهداشت محیط و نظارت بسیار کمک کننده و اثربخش بوده است و توانستیم با برون سپاری اشتغال زائی و دقت نظارت را افزایش دهیم.

لینک منبع

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)