جوکار: نگرش ضعیفی نسبت به اجرای قانون هوای پاک وجود دارد

0
(0)

محمدصالح جوکار در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به تشدید آلودگی هوا، اظهار کرد: یکی از مشکلات اساسی کلانشهرها آلودگی هوا است که واقعاً آسیب های جبران ناپذیری به مردم، نظام اداری و تولید کشور وارد می کند. وارد می شود بخشی از این آلودگی هوا ناشی از فعالیت های صنعتی و بخشی از خودروها است.

وی همچنین با بیان اینکه متاسفانه قانون هوای پاک به طور کامل اجرا نمی شود، اظهار داشت: بی توجهی سازمان محیط زیست باعث افزایش این آلودگی شده است. اگر قانون هوای پاک به طور کامل اجرا می شد، امروز با این وضعیت مواجه نبودیم.

نماینده مردم یزد در شورای اسلامی تصریح کرد: متاسفانه امروز حتی برخی از شهرهای کوچک کشور از آلودگی هوا رنج می برند و نه تنها شهرهای بزرگ درگیر این معضل هستند. در شهرهای بزرگ تردد وسایل نقلیه این پدیده را تشدید می کند و از آنجایی که زیرساخت های حمل و نقل عمومی به درستی مدیریت نمی شود، افراد بیشتری به سراغ وسایل شخصی و صنایعی می روند که در اطراف و محدوده شهرهای کوچک واقع شده اند. و منجر به آلودگی هوا در شهرهای کوچک نیز شد.

جوکار با بیان اینکه استانداردهای لازم در سیستم های کارخانه ای رعایت نشد، گفت: رسیدگی به معضل آلودگی هوا بر عهده چند نهاد است و این حوزه متولیان زیادی دارد. مرکز کار بر عهده سازمان محیط زیست است اما گاهی نگاه مسامحه ای در این زمینه وجود دارد که باعث می شود قانون هوای پاک به طور کامل اجرا نشود.

انتهای پیام

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)