جشنواره فیلم فجر|سوت آغاز ‌سی‌وششمین ماراتن سینمایی کشور نواخته شد

0
(0)

جشنواره فیلم فجر|سوت آغاز ‌سی‌وششمین ماراتن سینمایی کشور نواخته شد

سی‌وششمین جشنواره فیلم فجر امشب و برگزاری مراسم افتتاحیه، رسماً کار خود را آغاز کرد.

تندیس فیلم فجر

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، مراسم افتتاحیه سی‌وششمین جشنواره فیلم فجر شامگاه امشب(پنجشنبه 12 بهمن‌ماه) با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس سازمان سینمایی، مدیر شبکه نسیم، جمع کثیری از هنرمندان، مسئولان فرهنگی و اهالی رسانه در مرکز همایش‌های برج میلاد تهران برگزار شد.

مجری مراسم افتتاحیه سی‌وششمین جشنواره احسان کرمی است. کرمی بعد از خوشامدگویی، ابراهیم داروغه‌زاده دبیر جشنواره فیلم فجر را برای سخنرانی به روی صحنه فرا می‌خواند.

ابراهیم داروغه‌زاده در مراسم گفت: در همین آغاز جشنواره فیلم فجر را به شهدای هشت سال دفاع مقدس تقدیم می‌کنم که با خون پاک خود این انقلاب و امنیت را برایمان به یادگار گذاشته‌اند.

احسان کرمی بعد از صحبت‌های داروغه‌زاده اظهار کرد: متاسفانه هنوز هموطن‌های ما در کرمانشاه در چادر زندگی می‌کنند و هر روز شاهد مرگ کودکانی در چادرها هستیم. به نظرم فقط جامعه هنری کشور می‌توانند کمک کنند که این تعداد تا عید نوروز حداقل کانکسی برای زندگی داشته باشند.

سپس هیئت داوران بخش‌های مختلف سی‌وششمین جشنواره فیلم فجر در ویدیویی معرفی شدند.

بعد از معرفی هیئت داوران نوبت به فیلم‌ها رسید که آنها نیز در ویدیویی جداگانه معرفی شدند.

در ادامه ویدیویی از هنرمندانی که طی یکسال گذشته از دنیا رفته‌اند، نمایش داده شد.

سپس مراسم نکوداشت علی معلم با حضور خانواده وی، عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی حیدریان رئیس سازمان سینمایی، فرشته طائرپور و ابراهیم داروغه‌زاده برگزار شد.

آذر معماریان همسر مرحوم علی معلم بعد از دریافت لوح بزرگداشت علی معلم بیتی از حافظ خواند.

امید معلم بیان کرد: امسال به خودم می‌گفتم که چطور می‌توانم بدون پدرم در جشنواره فیلم فجر حضور یابیم؛ اما خاطرم هست که پدرم می‌گفت همیشه راهش را ادامه بدهیم و خسته نشویم.

عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم گفت: ماه بهمن برای ما یادآور دو چیز است، جشن انقلاب اسلامی و جشن سینمای ایران. به همه خانواده سینما تبریک می‌گویم. سینمایی که در طی سالهای انقلاب افتخارات بسیاری را برای کشورمان به ارمغان آورد؛ سینمایی که هنوز هم این مسیر را ادامه می‌دهد و برایمان افتخار آفرین است. سینمایی که می‌خواهد این پیام را به دنیا مخابره کند که می‌توان سینمایی انسانی، شاعرانه، متفکرانه و قصه دار داشت. سینمایی که در پشت خود حافظ‌ها، مولانا‌ها و سعدی‌ها را دارد. امروز هم سینمای ایران با این چهار رکن جلو می‌رود. به امید موفقیت روزافزون سینمای ایران.

سپس مراسم بزرگداشت محمد علی نجفی با حضور وی، ابراهیم حقیقی و منوچهر شاهسواری برگزار شد.

محمدعلی نجفی ضمن دریافت لوح برزگداشت خود اظهار کرد: 47 سال پیش زمانی که در خانواده‌های مذهبی کمتر می‌شد از سینما سخن به میان آورد، وارد این حوزه شدیم و با کمک آقای انوار سربداران را نوشتیم.

این خبر در حال تکمیل است…

انتهای پیام/

لینک اصلی خبر

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)