تنها شنیدن صدای جوانان کافی نیست و باید با آنها گفتگو کنیم/خوشحالم که ترامپ نتوانسته برجام را کنار بگذارد/ موشک های ایران هیچ زمانی تهاجمی نخواهد بود/ زمان بستن، فیلتر کردن و دیش پرت کردن گذشته است/ تنها هنرمان در خصوص آلودگی تعطیلی مدارس است

0
(0)

تنها شنیدن صدای جوانان کافی نیست و باید با آنها گفتگو کنیم/خوشحالم که ترامپ نتوانسته برجام را کنار بگذارد/ موشک های ایران هیچ زمانی تهاجمی نخواهد بود/ زمان بستن، فیلتر کردن و دیش پرت کردن گذشته است/ تنها هنرمان در خصوص آلودگی تعطیلی مدارس است

رییس جمهور در دومین نشست خبری:

تنها شنیدن صدای جوانان کافی نیست و باید با آنها گفتگو کنیم/خوشحالم که ترامپ نتوانسته برجام را کنار بگذارد/ موشک های ایران هیچ زمانی تهاجمی نخواهد بود/ زمان بستن، فیلتر کردن و دیش پرت کردن گذشته است/ تنها هنرمان در خصوص آلودگی تعطیلی مدارس است

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، دومین نشست رییس جمهور در دولت دوازدهم و دوزادهمین نشست خبری ایشان در دو دوره ریاست جمهوری با حضور چهره های برجسته سیاسی و ۲۵۰ رسانه داخلی و خارجی برگزار شد.

رییس جمهور در ابتدا سخنرانی ایام مبارک فجر را به همه مردم عزیز که خود این انقلاب را به پیروزی رساندند تبریک عرض کردند.

رییس جمهور در ادامه گفت: ملت بزرگ ایران بعد از قرن ها که در نظام استبدادی پادشاهی در رنج بودند و کشور در اختیار بیگانگان بود، مردم تصمیم گرفتند استقلال و آزادی را محقق سازند

روحانی افزود: امروز پس 39 سال شاهد استقامت و مشارکت مردم در برابر تهدیدها هستیم. آرمان های انقلاب هدایت گر ما برای قرن های پیش رو است. شیوه ها در اداره کشور باید رو به تکامل باشد. مردم از مبارزه و ایستادگی در برابر استعمار دست بر نمی دارند.

رییس جمهور بیان کرد: تنها شنیدن صدای جوانان کافی نیست، آن ها پیشنهاد دارند و ما باید راه پیشنهادی آن ها را ببینیم. افکار نسل جوان را باید بشنویم و بپذیریم. امروز 25 میلیون جوان داریم. باید به آن ها توجه کنیم.من بسیار خوشحالم که همه میگویند صدای مردم را باید شنید. امیدواریم مجلس اهداف دولت را رعایت کرده باشد.

رییس جمهور در رابطه با قیمت ارز گفت: آینده در زمینه ارزی بهتر خواهد بود. امروز تاکنون 30 میلیارد دلار فاینانس خارجی داریم. توصیه من به مردم این است که دراین مسیر پر ریسک به خاطر منافع خود قدم برندارند درآمد ارزی ما بیش از هزینه هایمان است. دولت کسر بودجه ندارد.افزایش ارز عوامل روانی دارد. درباره مسئله ارز نرخ ارز را متعادل نمی بینیم.اگر نرخ ارز بالاتر از هفته پیش است دلایل اقتصادی و تجاری ندارد.

روحانی با اشاره به واگذاری بنگاه های اقتصادی ادامه داد: نیروهای مسلح باید بنگاه های اقتصادی را واگذار کنند این به نفع مردم است . درباره سازمان تامین اجتماعی دولت توصیه های مهمی به سازمان دارد. سازمان تامین اجتماعی باید از بنگاه های اقتصادی دست بردارد.شرط من برای وزیر کار واگذاری بنگاه های اقتصادی بوده است.

رییس جمهور در خصوص رشد اقتصادی گفت: به مردم قول می دهم که شاهد رشد اقتصادی مداوم باشیم. آمار و ارقام می گوید، در سال های اخیر رشد مثبت اقتصادی داشتیم.

روحانی اظهار داشت: سرمایه اجتماعی هر روز تقویت می شود. همه آمارها می گویند که در زمینه توسعه انسانی شرایط خوبی داریم.اگر حاکمیت منتخب ملت باشد آن ملت در اهداف خود پیش خواهد رفت. اساس پیشرفت ما بر مبنای استقلال ملت ما برای تحول و پیشرفت است.

رییس جمهور با بیان شعار دولت در خصوص فقر بیان کرد: دولت شعارش مبارزه با فقر مطلق و اشتغال مولد است و این نشان میدهد دولت که گوش شنوایی داشته و دولت اعتراض را میپذیرد و قبول میکند. ما به بخش فقر توجه داریم و در بودجه امسال در تبصره14 برای ریشه کن کردن فقر بودجه اختصاص داده ایم.

روحانی افزود: رشد اقتصادی ما در سال گذشته دو رقمی بوده است. همه مشکلات مردم حل نشده است.

رییس جمهور در خصوص مسایل منطقه ای گفت: یکی از خواسته های ما این است که کشتار مردم یمن متوقف شود. ما همچنان با کشورهای منطقه و کشورهای خارج از منطقه برای ثبات گفتگو می کنیم. همیشه هدف خود راگفتیم که ثبات و مبارزه با تروریسم است. مشکلی نداریم که با کشورهای غیر منطقه ای هم حرف بزنیم. ما همواره در منطقه پیچیده ای که هستیم راه حل اساسی را راه حل سیاسی و مذاکره می دانیم.

روحانی با اشاره به جذب سرمایه گذاری های خارجی افزود: رای پیشرفت و جذب سرمایه باید رسانه ها با دولت هم صدا باشند. ما برای اولین بار داخل کشور به تولید اتوموبیلی تولید کرده ایم که سی درصد به خارج صادر میشود. ما برای نوسازی ناوگان حمل و نقل قرار است اقدامات جدی انجام دهیم. ما باید به آینده امیدوار باشیم این یک شعار نیست برای آن دلیل دارم. سرمایه گذاری های خارجی در ایران بیشتر شده است.

روحانی در خصوص بودجه فرهنگی گفت: درباره بودجه فرهنگی اگر به آقای صالحی بگوییم میگوید خیر کافی نیست اگر به آقای نوبخت بگوییم پاسخ مثبت می دهد و میگوید بله کافی است. رسانه ها و مطبوعات برای ما اهمیت زیادی دارد، ماباید برای تاسیس سینما ها در شهرستان تلاش کنیم. من هنوز فیلمی در دهه فج
ر ندیدم علاقه مندم که دنبال کنم.

رییس جمهوری ادامه داد: موضع اصولی ما این است که ورود یک ارتش خارجی باید با اجازه دولت آن کشور باشد و می خواهیم که عملیات ترکیه پایان یابد. همکاری سه کشور برای حل مشکلات سوریه را سازنده می بینیم. درباره سوریه روابط خوبی بین ایران،ترکیه و روسیه شکل گرفته است.

روحانی در رابطه با اشتغال گفت: تمرکز دولت در سال آینده بر بازآفرینی شهرها و نوسازی ناوگان حمل و نقل است که اشتغال زیادی را ایجاد می کند. سال آینده قطعا اشتغال بیشتر از 700 هزار خواهد بود. تبصره 18 بر مبنای نظر دولت در مجلس پیش نرفته است. پیش بینی اشتغال بر اساس بودجه ما به مجلس است. مسلما بودجه تغییراتی کرده است.

رییس جمهور گفت: وزیر علوم اعتراضی به بودجه حوزه دانشگاهی وجود نداشت. دولت به عنوان لایحه برای کم کردن حقوق اعضای هیئت علمی چیزی نداشته است. آن چیزی که دانشگاه ها دنبال میکردند این است که آزمایشگاه های علمی شان تجهیز شود.ماقرار گذاشتیم 400 میلیون دلار دراین باره از صندوق استفاده کنیم.

رییس جمهور پیرامون برجام بیان کرد: برای آینده پیش بینی های لازم را داریم. تصمیم اصلی ما بر اساس منافعمان است. برجام تعهد حزب دموکرات نیست، بلکه تعهد دولت آمریکا است، حالا هر حزبی بر سر کار باشد. نه خطی به برجام اضافه می شود و نه خطی از آن کم خواهد شد. ما اصولی داریم که بر مبنای آن کار را ادامه می دهیم. ما آغاز گر نقض برجام نخواهیم بود.

روحانی ادامه داد: هیچ کس نمی تواند پیش بینی کند دولت آمریکا در آینده چه خواهد کرد. من بسیار خوشحالم که آقای ترامپ بعد از یک سال که به کاخ سفید رفته، نتوانسته به هدف خود دست پیدا کند و برجام را کنار بگذارد.ممکن بود که بتوانیم درباره موضوعات دیگر با آمریکا مذاکره کنیم. این فرصت طلایی را از بین بردند.

رییس جمهور با اشاره به روابط ایران با سایر کشور ها بیان کرد: امروز روابط ما با اتحادیه اروپا از همیشه بهتر است. با اکثر کشورهای منطقه رابطه خوبی داریم. اینگونه تصور نکنید که آمریکا می تواند به راحتی به ما فشار وارد کند. در اعتراضات اخیر آمریکا در شورای امنیت شکست خورد. اینکه آمریکا دنبال مشکل برای دولت و مردم ایران است، کاملا مشخص است. اما اینکه تا چه حد موفق است جای بحث دارد.

روحانی گفت: تجمیع بودجه ذیل وزارت ارشاد برای نظارت بیشتر است و بعضی از موارد را دولت حذف کرده است. دستگاه هایی به عنوان کمک پولی از دولت دریافت میکردند اما معلوم نبود چگونه خرج میشود. بودجه امسال یکی از ویژگی های اصلی اش شفافیت است.

در بحث شبکه های مجازی ما درحال حرکت به سمت دولت الکترونیک هستیم.

وی افزود: اینکه فضای مجازی را ببندیم یا دیش ماهواره را از پشت بام پایین بیندازیم گذشته است.درفضای مجازی محتوا را ما تولید میکنیم. نسل جوان ما و معتقدین به انقلاب با تمام توان وارد این فضا شوند دراین صورت فضای مجازی به جای تهدید تبدیل به فرصت میشود.

روحانی تاکید کرد: دولت مصمم است هم شبکه های اجتماعی داخلی را تقویت کند و هم معتقد است دراین زمینه انحصار بی معناست. ماباید شبکه های مختلف داخلی و خارجی را دراختیار داشته باشیم. دولت مصمم است که هم در زیر ساخت هم در محتوا و پلتفرم ها به سمت توسعه حرکت کند.ما پهنای باند را دراین باره گسترده کردیم و مردم به سهولت به فضای مجازی دسترسی دارند.

وی ادامه داد: اهدافی که دراین باره داریم فرهنگی،اقتصادی، اجتماعی و سیاسی است. رئیس جمهور آمریکا توئیت میکند و میلیون ها نظر اورا وادار به عذرخواهی یا عقب نشینی میکند. مشاغلی که مربوط است به فضای مجازی بسیار مهم است200000 شغل در فضای مجازی به وجود آمده که بسیار مهم است.

رییس جمهوری درباره ی موشک های ایرانی گفت: موشک های ایران هیچ زمانی تهاجمی نخواهد بود. هیچ گاه موشک های ما برای سلاح های نامتعارف نخواهد بود. هرچیزی که برای دفاع نیاز داریم تهیه خواهیم کرد. تعهد ما به دنیا تنها درباره سلاح هسته ای است.

وی ادامه داد: دولتی که امروز در واشنگتن سرکار است با دولت های گذشته متفاوت است. در کاخ سفید یک نفر هست که صهیونیست است و مدام با اسرائیلی ها در رفت و آمد است. کلید روابط ما با آمریکا دست خود آن ها است.

رییس جمهور در خصوص مالیات تشریح کرد: درصد درآمد ما به صندوق ریخته می شود. اگر ما گفتیم یک دستگاهی مالیات دهد و دیگری نه، این یعنی رانت. رهبری تاکید کردند که مردم باید مالیات را پرداخت کنند تا فرهنگ آن شکل بگیرد. بودجه نباید متکی به نفت باشد. درآمد دولت باید به مالیات متکی باشد.

روحانی با بیان اینکه دشمن اصلی در منطقه صهیونیسم است افزود: ما قدم به قدم باید از نفت خام فاصله بگیریم. دشمن اصلی در منطقه صهیونیسم است و راه پیشرفت ما مسلمانان وحدت ماست و ما دراین زمینه تمام تلاشمان را خواهیم کرد. اسرائیل با همه مسلمانان دشمنی دارد و دلیل ما عملکرد اسرائیل از گذشته تا به امروز است. کشورهای منطقه باید با یکدیگر متحد باشند. سران ریاض خواهند فهمید که مسیرشان اشتباه است. تمام تلاششان برای تسلط داعش در سوریه و عراق به کجا رسید؟ در عربستان هم افرادی سرکار آمده اند که پختگی لازم درباره مسائل منطقه را ندارند.خوشبختانه کشورهای جهان در مقابل تصمیمات ترامپ ایستاده اند به ویژه در مسئله بیت المقدس.

رییس جمهور گفت: شاید حضور نیروهای خارجی خود علت عضو گیری بیشتر تروریست ها در افغانستان باشد. برای پیما
ن بین ایران و افغانستان در حال مذاکره هستیم و اگر محقق شود بسیارمهم خواهد بود. ملت ایران مهمان نوازی های خوبی برای همسایه خود افغانستان داشته است. حل مشکل از طریق گفت وگو صورت میگیرد و ما باید به سمت گفت وگوی ملی برویم. من مکررا این بحث را مطرح و پیگیری کردم همه ملت ما باید به این مسئله توجه کنند.

روحانی در خصوص هزینه ی دولت گفت: وزیر نفت ما اعلام کرد که ما درایران روزانه 5/5 میلیون بشکه نفت مصرف میکنیم آیا میتوان به این روند ادامه داد؟ طرح نوسازی حمل و نقل ما نیازمند بودجه است حل مشکل آلودگی هوا نیاز به پول و هزینه دارد، ما تنها هنرمان درباره آلودگی هوا این است که مدارس را تعطیل می کنیم درحالی که باید یک راه صحیح و عاقلانه دراین باره انتخاب کنیم. ما نباید تنها به مسائل سیاسی توجه کنیم. بلکه مسائل اجتماعی نظیر آلودگی هوا و زلزله از دغدغه های ماست.

وی ادامه داد: آرزوی من این است که همه احزاب و تشکل ها فعال شوند. ما نباید درزمینه جامعه مدنی اتکایمان فقط به احزاب باشد. احزاب ما فقط موقع انتخابات فعال می شوند. در دولت های یازدهم و دوازدهم در زمینه دانش بنیان کارهای بسیار انجام شده است. ما الآن مهاجرت معکوس داریم.32درصد درآمد ما به صندوق ریخته می شود. اگر ما گفتیم یک دستگاهی مالیات دهد و دیگری نه، این یعنی رانت. رهبری تاکید کردند که مردم باید مالیات را پرداخت کنند تا فرهنگ آن شکل بگیرد. بودجه نباید متکی به نفت باشد. درآمد دولت باید به مالیات متکی باشد.

رییس جمهور در پایان سخنرانی خود افزود: در شیوه حذف یارانه ها با مجلس توافق نداشتیم. ما الآن یارانه ای که پرداخت می کنیم به همه مردم است و قشرهایی که نیاز ندارند نباید از ان استفاده کنند. در عبور از رکود و رسیدن به رونق، بخش مسکن باقی مانده بود که اکنون در حال رشد است. ما در نوسازی ناوگان در مصرف نفت صرفه جویی میکنیم و به محیط زیست خدمت میکنیم.

نشست خبری رییس جمهوری نشست خبری رییس جمهوری نشست خبری رییس جمهوری نشست خبری رییس جمهوری نشست خبری رییس جمهوری نشست خبری رییس جمهوری نشست خبری رییس جمهوری نشست خبری رییس جمهوری نشست خبری رییس جمهوری نشست خبری رییس جمهوری نشست خبری رییس جمهوری نشست خبری رییس جمهوری نشست خبری رییس جمهوری نشست خبری رییس جمهوری نشست خبری رییس جمهوری نشست خبری رییس جمهوری نشست خبری رییس جمهوری نشست خبری رییس جمهوری نشست خبری رییس جمهوری نشست خبری رییس جمهوری نشست خبری رییس جمهوری نشست خبری رییس جمهوری نشست خبری رییس جمهوری نشست خبری رییس جمهوری نشست خبری رییس جمهوری نشست خبری رییس جمهوری نشست خبری رییس جمهوری نشست خبری رییس جمهوری نشست خبری رییس جمهوری نشست خبری رییس جمهوری نشست خبری رییس جمهوری نشست خبری رییس جمهوری نشست خبری رییس جمهوری نشست خبری رییس جمهوری نشست خبری رییس جمهوری نشست خبری رییس جمهوری نشست خبری رییس جمهوری نشست خبری رییس جمهوری نشست خبری رییس جمهوری نشست خبری رییس جمهوری نشست خبری رییس جمهوری نشست خبری رییس جمهوری نشست خبری رییس جمهوری نشست خبری رییس جمهوری نشست خبری رییس جمهوری نشست خبری رییس جمهوری نشست خبری رییس جمهوری نشست خبری رییس جمهوری نشست خبری رییس جمهوری نشست خبری رییس جمهوریلینک منبع

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)