تلاش نتانیاهو برای خروج از بحران داخلی

0
(0)

حسن هانی‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا در ارزیابی خود از تظاهرات علیه دولت نتانیاهو برای هفدهمین هفته متوالی اظهار داشت: کابینه بنیامین نتانیاهو در ششمین ماه تشکیل این کابینه با یک سلسله چالش های بزرگی در داخل و منطقه مواجه شده است، ضمن این که وجود ۵ چهره افراطی سرکوبگر درکابینه او موجب شده تا این کابینه با مشکلات داخلی و منطقه‌ای مواجه شود.
وی تصریح کرد: بر همین اساس حتی هم پیمانان نتانیاهو اعم از آمریکا و اروپایی‌ها به دلیل افراط در کابینه او قادر به حمایت و پشتیبانی از کابینه نتانیاهو نیستند زیرا سیاست های تهاجمی این کابینه نسبت به فلسطینیان بسیار بیشتر است.
این کارشناس مسائل منطقه همچنین بیان کرد: در طول چند ماه اخیر شاهد بودیم که صهیونیست های افراطی به مسجد الاقصی و نمازگزاران حمله کرده و موجب شکل گیری انتفاضه بزرگ شده است، همچنین چندین عملیات شهادت طلبانه در اراضی اشغالی علیه تجهیزات استراتژیک رژیم صهیونیستی صورت گرفته که در طول ۷۰ سال گذشته بی سابقه بوده است.
هانی زاده ادامه داد: تداوم و شدت درگیری‌ها میان فلسطینیان و صهیونیست‌ها نشان می‌دهد کابینه نتانیاهو قادر به ادامه کار نیست، حتی در میان صهیونیست‌ها نیز قطب‌بندی و رویارویی صورت گرفته به گونه‌ای که در هفته های اخیر هزاران نفر علیه کابینه نتانیاهو تظاهرات  کردند. در واقع این نوع قطب‌بندی و درگیری‌های داخلی در طول سال‌های اخیر بی سابقه است.
وی خاطرنشان کرد: مجموعه این رخدادها موجب شده نتانیاهو نتواند وفاق و همگرایی داخلی ایجاد کند و طبیعتا این مسائل موجب خواهد شد کابینه نتانیاهو نتواند به کار خود ادامه دهد و نهایتا سقوط خواهد کرد و ششمین انتخابات زودهنگام در اراضی اشغالی برگزار می‌شود.
این کارشناس مسائل منطقه همچنین یادآور شد: توافق ایران و عربستان به شدت نتانیاهو را عصبانی کرده زیرا همگرایی ایران و کشورهای عربی منجر به همگرایی در منطقه شده و نتانیاهو هم سعی می کند بحران داخلی را به خارج منتقل کند به همین دلیل حملات مکرری را علیه سوریه انجام داده است.
وی در پایان افزود: بنابراین رژیم صهیونیستی تلاش می‌کند تا بحران داخلی را به خارج منتقل کند، اخیرا نیز دستگیری یکی از نمایندگان پارلمان اردن موجب بروز اختلاف شده و حتی مردم اردن خواهان قطع روابط با رژیم صهیونیستی هستند.
انتهای پیام



منبع

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)