تسویه بدهی‌ دولت به شرکت‌های تابعه وزارت نیرو و جهاد کشاورزی

0
(0)

با موافقت نمایندگان صورت گرفت؛بودجه 222

به گزارش خبرنگار مهر، در جلسه علنی نوبت عصر روز شنبه در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه، جزء الحاقی یک، بند «و» تبصره ۵ لایحه بودجه به تصویب رسید.

طبق این جزء «به دولت اجازه داده شد در صورت درخواست متقاضیان، مطالبات اشخاص حقیقی، حقوقی، خصوصی و تعاونی و نهادهای عمومیِ غیردولتی و شرکت‌های دولتی تابعه، وزارتخانه‌های نیرو و جهاد کشاورزی بابت یارانه قیمت‌های تکلیفی از دولت که در چارچوب مقررات مربوطه تا پایان سال ۹۵ ایجاد شده است، با بدهی اشخاص یاد شده به بانک‌ها و مؤسسات اعتباریِ غیربانکی از طریق تسویه بدهی‌های بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی به بانک مرکزی که در چارچوب مقررات مربوط تا پایان سال ۹۵ ایجاد شده تا مبلغ ۱۰۰ هزار میلیارد تومان به صورت جمعی ـ خرجی از طریق انتشار اسناد تسویه خزانه، تسویه نماید»؛ مبلغ مزبور به عنوان بدهی دولت به بانک مرکزی ثبت می‌شود.

بر این اساس، به دولت اجازه داده شده است که طلب شرکت‌های تابعه وزارت نیرو و جهاد کشاورزی از دولت را با بدهی این شرکت‌ها به بانک‌ها تهاتر و تسویه کند.

این بند با ۱۷۰ رأی موافق، ۲۴ رأی مخالف و ۸ رأی ممتنع از مجموع ۲۳۲ نماینده حاضر در مجلس به تصویب رسید.

علاوه بر این، با الحاق جزء دیگری، مقرر شد همزمان با تسویه اصل و سود مطالبات بانک‌ها، کلیه وجوه التزام (جرایم آن) بخشوده شود و بانک‌ها هیچ‌گونه ادعایی در این خصوص از دولت و بدهکاران که بدهی آنها تسویه شده، نداشته باشند.

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)