تجلیل از نفرات برتر مسابقات اذان و مکبری در امامزادگان سیدجعفر(ع) و سیده حمیده خاتون(س)

0
(0)

تجلیل از نفرات برتر مسابقات اذان و مکبری در امامزادگان سیدجعفر(ع) و سیده حمیده خاتون(س)خبرگزاری فارس: تجلیل از نفرات برتر مسابقات اذان و مکبری در امامزادگان سیدجعفر(ع) و سیده حمیده خاتون(س)

مسئول فرهنگی اوقاف شمال‌غرب تهران از تجلیل نفرات برتر مسابقات اذان و مکبری در امامزادگان سیدجعفر (ع) و سیده حمیده خاتون (س) به مناسبت دهه فجر خبر داد.

بهمن پزشکی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری فارس، از تجلیل از نفرات برتر مسابقات اذان و مکبری در امامزادگان سیدجعفر(ع) و سیده حمیده خاتون(س) خبر داد.

وی افزود: این مسابقات به مناسبت گرامیداشت ایام الله دهه مبارک فجر برگزار شده بود.

مسئول فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه شمالغرب تهران تصریح کرد: در این دوره از مسابقات که ویژه نوجوانان بود مسابقات موذنی و مکبری در 2 بخش جداگانه برگزار شد.

امامزاده عینعلی و زینعلی در بزرگراه اشرفی اصفهانی، انتهای پونک واقع در کوچه باغ های زیبا و قدیمی در شمال غرب تهران واقع شده است.

ساکنان ده پونک معتقدند که عینعلی 11 ساله و زینعلی 15 ساله فرزندان امام سجاد (ع) بودند که 1153 سال پیش، در این محل توسط مأموران کشته و در کنار درخت چناری به خاک سپرده شدند. از آن زمان تاکنون این مکان محل زیارت معتقدان، خصوصاً اهالی محل است.

عده‌ ای دیگر معتقدند که این دو برادر هنگام شهادت 7 ساله و 13 ساله بوده‌ اند که در زمان امام رضا (ع) به اتفاق هارون الرشید به ایران آمدند و پس از ورود آنها به ایران، مأموران دستگاه حکومتی که قصد قتل عام سادات و فرزندان آنها داشتند، در مسیر مشهد راه را بر آنها بستند و در نتیجه متفرق شدند. این 2 برادر نیز به قریه پونک آمدند و در همین محل توسط میرابی به نام علی عمران به شهادت رسیدند.

بنای این امامزاده در سال 1337 به دستور ناصر فرمانفرما به شیوه سایر مکان های مذهبی ساخته شد و در وسط حیاط بزرگ و زیبای این امامزاده درختان چنار کهن و قطوری دیده می‌شود.

این بقعه از خارج به شکل 8 ضلعی و از داخل مربع است. اصل بقعه که 8 ضلعی به نظر می‌رسد از آثار زمان فتحعلی شاه قاجار می‌باشد که در کنار رودخانه‌ای که از فرحزاد به پونک می‌آید، واقع شده است.

ضریح در سال 1376، توسط مرحوم فریدون پرهیزگار بازسازی شده و در سال 1380 ضریح جدید اثر ابوالحسنی میبدی جایگزین حرم چوبی و مشبک 4 ضلعی (جعفری) شده است.

انتهای پیام/

لینک اصلی خبر

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)