تاکید رئیسی بر تسریع در اجرای پروژه های راه آهن تهران – مشهد، رشت – خزر و بافک – اقلیدس

0
(0)

به گزارش ایسنا، جلسه بررسی آخرین وضعیت مهم ترین پروژه های ریلی و ترانزیتی کشور و راهکارهای تسریع در اجرا و تسهیل تامین مالی این پروژه ها به ریاست رئیس جمهور برگزار شد.

سید ابراهیم رئیسی عصر امروز پنجشنبه در ادامه نشست های «رفع موانع رشد تولید و گره گشایی و تسریع در تکمیل پروژه های بزرگ کشور» ضمن قدردانی از تلاش های مدیران دست اندرکار در ارتقای ظرفیت ترانزیت و حمل و نقل کشور با اشاره به توضیحات وزیر راه و شهرسازی در خصوص مسیر رشت – خزر بر خود لازم می داند تا قبل از پایان سال 1402 تلاش بیشتری مسئولان برای تکمیل و بهره برداری از این مسیر انجام شود.

همچنین با توجه به گزارش ارائه شده در این جلسه مبنی بر افتتاح ناقص راه آهن یزد – اقلیدس قبل از اتمام پروژه در روزهای پایانی دولت قبل، دکتر راضی خواستار تسریع در تخصیص منابع لازم برای تکمیل شدند. و اینکه تا پایان امسال این پروژه را مدیریت کنیم.

همچنین رئیس جمهور به وزیر راه و شهرسازی موظف شد تا با همکاری و مشارکت معاونت حقوقی ریاست جمهوری، مشکلات و موانع قانونی پروژه رشت – آستارا را رفع و اقدامات لازم را برای تسریع در اجرای طرح چابهار – کش انجام دهد. بیرجند – یونسی، میدان – اردبیل و کرمانشاه – اسلام آباد.

رئیسی با تاکید بر اهمیت احداث خط راه آهن سریع السیر مشهد-تهران با توجه به نیاز روزافزون به گسترش امکانات حمل و نقل در این مسیر و لزوم تسهیل و ارتقای ایمنی زائران، علی ابن موسی الرضا (ع) ) بر تسریع در اجرای مطالعات و آماده سازی مقدمات زیربنایی اجرای این طرح تاکید کرد.

وی با تصریح بر اهمیت تسریع در اجرای این طرح ها به منظور به روز رسانی ظرفیت ترانزیتی و ارتقای موقعیت جغرافیایی کشورمان در مسیرهای ترانزیتی منطقه ای و بین المللی، بر اهمیت “رعایت سرعت و کیفیت” در اجرای این پروژه ها تاکید کرد. پروژه ها.

همچنین وزیر راه و شهرسازی در ابتدای این جلسه آخرین وضعیت مهم ترین پروژه های ریلی و ترانزیتی در دست اجرا یا مطالعه در کشور از جمله رشت-کاسپین، اردبیل- میانه، چابهار-کاش، راه آهن را بیان کرد. خطوط بیرجند – یونسی، خواف – هرات و کرمانشاه – اسلام آباد شرح داد.

تبیین اقدامات لازم برای تامین مالی موثر تکمیل و اجرای شبکه‌های ریلی و لزوم اولویت‌بندی تخصیص اعتبارات لازم، راهکارهای پیشنهادی برای اطمینان از وجود خطوط ریلی لازم در کشور برای تسریع در اجرای این پروژه‌ها و خلاصه آخرین مذاکرات با شرکای خارجی در راستای تسریع در اجرای این پروژه ها مهمترین محورهای گزارش وزیر راه و شهرسازی بود.

رئیس کل بانک مرکزی و رئیس سازمان برنامه و بودجه نیز گزارشی از حجم و نحوه تخصیص منابع برای پروژه های ریلی کشور ارائه و راهکارهایی را برای تسریع و تسهیل تامین مالی برخی از این پروژه های بزرگ ارائه کردند.

در این جلسه که با حضور رئیس دفتر و معاون اجرایی رئیس جمهور، رئیس کل بانک مرکزی و رئیس سازمان برنامه و بودجه برگزار شد، استانداران خراسان جنوبی و خراسان رضوی نیز گزارشی ارائه کردند. در مورد الزامات اصلی مربوط به تسریع در اجرای پروژه های راه آهن سریع السیر مشهد-تهران و همچنین ارائه آخرین وضعیت پیمانکاران پروژه راه آهن زاهدان-یونسی.

انتهای پیام

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)