تاکید بر استفاده از سازه‌های بتنی در ساختمان‌های بلند مرتبه

0
(0)
سیمان

دبیر علمی دومین کنفرانس ملی فناوری‌های نوین گفت: شاهد تحولی عظیم در علم فناوری بتن هستیم.

به گزارش ایسنا، رحمت مدن دوست در این کنفرانس گفت: امروزه تحول عظیم در علم فناوری بتن از جمله بتن متراکم، بتن حاوی الیاف، بتن با مقاومت بالا، بتن سبک، بتن توانمند، بتن غلطکی، بتن ژئوپلیمر را شاهد هستیم.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر امکان دسترسی به فناوری پیشرفته بتن در کشور با توجه به زیرساخت‌های نرم افزاری و سخت‌افزاری مناسب وجود دارد و فرصت بسیار خوبی است تا با همکاری محققین، انجمن بتن و سایر دست اندرکاران به توسعه این صنعت در کشور پرداخته شود.

رییس کنفرانس ملی فناوری‌های بتن در گیلان تصریح کرد: با توجه به رویکرد جهانی و مزایای غیر قابل انکار بتن، باید شرایطی در کشور فراهم شود تا از سازه‌های بتنی در ساخت و سازها به ویژه ساختمان‌های بلند مرتبه بیشتر از قبل استفاده شود.

وی ادامه داد: ضرورت استفاده از بتن برای مقاومت در ساختمان‌های بلندمرتبه در کشور قابل تامل است.

رحمت مدن دوست ادامه داد: ساختمان‌های بلند مرتبه در کشور بر پایه اسکلت فولادی بنا شده است که باید با اصلاح این روند شرایط را برای ساختمان های بلندمرتبه بتنی به ویژه در نواحی که شرایط آب و هوایی گرم و شرجی دارند به منظور دوام سازه که باید به بتن توجه شود، فراهم شود.

وی با بیان اینکه حجم زیاد میل‌گردها در طبقات پایین ساختمان‌های بلندمرتبه استفاده از بتن خودتراکم به نحوی اجتناب ناپذیر است، خاطرنشان کرد: از جنبه دوام بتن در ایران با وجود افزایش ساختمان‌های بتنی و مسأله عمر مفید هنوز سازندگان به سراغ آن نرفته‌اند که جای تامل دارد و از جنبه دوام بتن و انتقال فنی نیز توجه ویژه باید به عمل آید.

رحمت مدن دوست افزود: مطالعات نشان داده که با توجه به عمر بالای رویه‌های بتنی، بنظر این رویه‌ها در روکش راه‌ها امر مهمی می‌تواند باشد.

وی گفت: متاسفانه در گذشته به دلیل ارزان قیمت بودن قیمت قیر دچار یک غفلت تاریخی در کاربرد رویه‌های بتنی در راه‌های کشور بودیم.

رییس علمی کنفرانس ملی فناوری‌های بتن تصریح کرد: امروزه با رشد صنعت ساخت و ساز ضرورت استفاده از فناوری‌های نوین بتن بیش از بیش احساس می شود.

وی در پایان گفت: امروزه در عرصه بتن فناوری‌های نوین قابل دسترسی است و به نظر می‌رسد از نظر دانش فنی و اجرا بسیار مهم است تا زمینه برای اجرای آن پیدا شود.

انتهای پیام

لینک کوتاهلینک اصلی خبر

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)