به آینده بسیار خوش‌بین هستم

0
(0)


ایسنا/فارس مربی شیرازی تیم ملی فوتبال نوجوانان جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد که با توجه به حضور بازیکنانی خوب در تیم‌های پایه، به آینده فوتبال کشور بسیار خوش‌بین است.

مسعود  مقیم سال‌های بسیار زیادی در رده های مختلف پایه فعالیت داشته و نفرات زیادی را به تیم های ملی مختلف و باشگاه های بزرگ داخلی و خارجی معرفی کرده است؛ بازیکنانی که خیلی از آنها هم اکنون در راه جام جهانی هستند. یکی از شاگردان او که اخیرا به شکل غیرمنتظره ای توسط کارلوس کیروش به کارگرفته شد، آریا برزگر مهاجم جوان شیرازی بود که مقابل تیم ملی نیکاراگوئه هم به میدان رفت.

مسعود مقیم درباره عملکرد تیم نوجوانان در مسابقات اخیر به ایسنا گفت: مسابقات مقدماتی نوجوانان آسیا زیر ۱۸ سال در گروه F  در کشور قرقیزستان برگزار شد و بجز ما و کشور میزبان، لائوس و هنگ کنک هم در این رقابت ها حضور داشتند که خدا را شکر توانستیم با کسب سه پیروزی به مرحله بعد برویم.

مقیم ادامه داد: البته شرایط سختی داشتیم چون تیم قرقیزستان مدعی بود. قبلاً در رده زیر ١۵سال با آنها بازی کرده بودیم و چند مدت قبل به مصاف همان تیم در رده زیر ١۶سال رفتیم که پیشرفت خوبی کرده بودند و واضح است که در این مدت کار کرده اند. حتی لائوس هم تیم خوبی به این رقابت ها فرستاده بود و در مجموع پیشرفت تیم ها مشهود بود.

تیم ملی نوجوانان

وی افزود: می دانید که تیم های نوجوانان هر کشور، پایه و اساس تیم های بزرگسالان در سال های آینده را تشکیل می دهند و برای همین تمام کشورها روی این رده ها سرمایه گذاری های زیادی را انجام می دهند. ما هم خوشبختانه پیش ازورود به این رقابت ها، تدارک خوبی دیده بودیم و یک تورنمنت را در کشور ژاپن پشت سر گذاشتیم و همچنین یک تورنمنت را هم در ازبکستان. به لطف خدا در این کشورها هم موفق شدیم و همچنین توانستیم قهرمان مسابقات کافا زیر ۱۶ سال شویم. شرایط خوبی داشتیم و در این مسابقات هم توانستیم با پیروزی در تمام بازی ها، به عنوان تیم اول راهی مسابقات جام ملت های آسیا شویم. این رقابت ها قرار است اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۲ برگزار شود.

مقیم گفت: استعدادهای خوبی در تیم ملی داریم و امیدواریم که در آینده این نفرات بتوانند به تیم های ملی ما کمک کنند. همانطور که در ادوار گذشته نیز نفرات زیادی را داشتیم که در ادامه به تیم ملی بزرگسالان ملحق شدند. این یک افتخار برای ماست و امیدواریم بازیکنان در مسابقات جام ملت ها هم عملکرد موفقی داشته باشند و بتوانیم سهمیه جام جهانی را کسب کنیم. امروزه همه تیم‌ها مشغول تلاش و برنامه‌ریزی هستند و باید به همه تیم‌ها احترام گذاشت، اما ما ایران هستیم. استعدادهای خوبی داریم و می‌توانیم کارهای بزرگی انجام بدهیم.

مربی تیم ملی نوجوانان ایران درباره وضعیت تیم ملی بزرگسالان و تعداد نفرات اعزامی به قطر که در گذشته از شاگردان خود او در تیم های پایه بوده اند نیز گفت: بیش از ۱۰ بازیکن اعزامی به قطر، در گذشته از شاگردان ما بوده اند که به لطف خدا توانستند تا اینجا پیش بروند. وضعیت تیم هم بسیار خوب است. بازیکنان باکیفیتی داریم و امیدواریم جوری در جام جهانی به میدان بروند که همه راضی باشند. مردم توقع دارند تیم خوبی راهی جام جهانی شود و مقابل تیم هایی مثل انگلیس و ولز که فوتبال پیشرفته ای دارند، موفق عمل کنند.

مسعود مقیم، هم اکنون همراه با حسین قدسی، محمدرضا حاج اسبویی و هادی نوبری در کنار حسین عبدی سرمربی تیم ملی نوجوانان ایران مشغول به فعالیت است.

انتهای پیام



منبع

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)