با حمایت بی‌جا از سمن‌ها مزدور‌پروری نمی‌کنیم/ سازمان محیط زیست دیگر متولی برگزاری نمایشگاه محیط زیست نخواهد بود

0
(0)

با حمایت بی‌جا از سمن‌ها مزدور‌پروری نمی‌کنیم/ سازمان محیط زیست دیگر متولی برگزاری نمایشگاه محیط زیست نخواهد بودخبرگزاری فارس: با حمایت بی‌جا از سمن‌ها مزدور‌پروری نمی‌کنیم/ سازمان محیط زیست دیگر متولی برگزاری نمایشگاه محیط زیست نخواهد بود

معاون آموزش و پژوهش سازمان محیط زیست با اشاره به اینکه تمام ایرانیان را برای کمک به محیط زیست کشور به رسمیت می‌شناسیم، گفت: به دنبال تعامل و توان‌افزایی سمن‌ها هستیم نه شبکه‌سازی و حمایتی که منجر به مزدورپروری شود.

به گزارش خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری فارس، کاوه مدنیمعاون آموزش و پژوهش سازمان محیط زیست در نشست خبری این معاونت که پیش از ظهر امروز در محل سازمان محیط زیست برگزار شد، با بیان اینکه ارزیابی عملکرد سال‌های گذشته سازمان محیط زیست نشان می‌دهد افزایش تعداد سمن‌های محیط زیستی به 850 سمن باعث بهبود شرایط زیست‌محیطی کشور نشده است، ابراز داشت: در حال تعقیب این رویه هستیم.

وی همچنین تغییر ساختاری معاونت آموزش و پژوهش و تلفیق پژوهشکده و دانشکده سازمان محیط زیست را از دیگر تغییرات ساختاری در این سازمان خواند و گفت: متأسفانه به سمت تولید اخبار منفی در حوزه محیط زیست کشور رفته‌ایم و این مسئله امید را از جامعه سلب می‌کند.

مدنی معتقد است: برای بهبود شرایط زیست‌محیطی کشور، هزینه‌کرد در بخش اجتماعی بالاترین ارزش افزوده را دارد و موجب امیدبخشی می‌شود.

معاون آموزش و پژوهش سازمان محیط زیست با اعلام این خبر که برنامه‌های تقویمی متنوعی برای مشارکت مردمی در این حوزه با هدف افزایش ضریب حساسیت جامعه را پیش گرفته‌ایم، از راه‌اندازی کمپین بی‌زباله در قدم نخست خبر داد.

وی ادامه داد: این کمپین از تاریخ دی‌ماه تا فروردین‌ماه فعال خواهد بود.

مدنی در خصوص نحوه تعامل این سازمان با سمن‌های فعال کشور نیز اظهار داشت:‌از نظر ما مشارکت عمومی و مردمی منوط به فعالیت سمن‌های ثبت‌شده کشور نیست و شاخص مشارکت، تعداد سمن‌ها نخواهد بود.

معاون آموزش و پژوهش سازمان محیط زیست ادامه داد: برای ما مشارکت عامه مردم و مشارکت سمن‌ها یکسان است، اما با این وجود به دنبال تعامل و آموزش سمن‌ها در 31 استان کشور هستیم.

وی در خصوص برگزاری نمایشگاه محیط زیست که هر ساله در اسفندماه در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار می‌شود نیز ابراز داشت: براساس مصوبه دولت و برای جلوگیری از تصدی‌گری دولتی در اجرای نمایشگاه‌ها، رئیس سازمان محیط زیست دستور داده است این سازمان در برگزاری نمایشگاه‌ها به صورت تصدی‌گری وارد نشود و به همین دلیل، سازمان محیط زیست متولی برگزاری نمایشگاه اسفندماه نخواهد بود.

مدنی در ادامه تصریح کرد: هر مجموعه‌ و نهادی که خواستار برگزاری نمایشگاه‌ها و جشنواره‌هایی با موضوع محیط زیست باشد، مورد حمایت معنوی این سازمان قرار می‌گیرد و در هنگام برگزاری نیز نظارت‌هایی از سوی سازمان محیط زیست انجام خواهد شد.

معاون آموزش و پژوهش سازمان محیط زیست با اشاره به اینکه امسال یک شرکت خصوصی، متولی برگزاری نمایشگاه محیط زیست در اسفند خواهد بود، گفت: سازمان محیط زیست تنها حمایت معنوی خواهد کرد.

وی از برنامه‌های توان‌افزایی سمن‌های محیط زیستی در سال 97 خبر داد و گفت: معاونت آموزش و پژوهش با یک بودجه 120 میلیون تومانی به دنبال کاربردی کردن پژوهش‌های موجود است.

مدنی، افتتاح مرکز اپسین در ایران و نایب رئیسی ایران در سومین مجمع جهانی محیط زیست را از جمله دستاوردهای بین‌المللی این سازمان دانست و گفت: از موضوعات اصلی مرکز اپسین قرار گرفته است.

وی ادامه داد: نگاه ما به تعاملات بین‌المللی تغییر کرده و به جای اینکه تنها به دنبال جذب کمک‌های مالی باشیم، می‌خواهیم گاهی برای حل مسائل پیشقدم شویم.

وی همچنین از جلوگیری این معاونت و مرکز روابط بین‌الملل این سازمان از امضای تفاهم‌نامه‌های متعدد خبر داد و گفت: به سمت انجام کارهای کوچک و شدنی پیش می‌رویم.

انتهای پیام/

لینک اصلی خبر

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)