انقلاب‌مان را به سایر کشورها صادر کردیم

0
(0)
فرمانده قرارگاه شمال‌شرق نزاجا

فرمانده قرارگاه شمال‌شرق نزاجا گفت: ارتش ایران در قبل از پیروزی انقلاب ارتشی کاملا مصرف کننده بود که به برکت نظام جمهوری اسلامی امروز در یک شرایط بسیار ایده آل است.

به گزارش ایسنا، امیر سرتیپ دوم رضا آذریان در صبگاه مشترک یگان‌های ارتش که به مناسبت گرامیداشت سی و نهمین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و دهه ی مبارک فجر برگزار شد، خاطرنشان کرد: زمانی که حضرت امام (ره) فرمودند که انقلاب ما انفجار نور بود در آن زمان نمی‌توانستیم تجزیه و تحلیل کنیم که این انفجار نور به چه معناست که بعد از چندین سال نور این انقلاب را درمنطقه دیدیم، پس باید بگوییم ما انقلابمان را به سایر کشورها صادر کردیم.

وی در خصوص اینکه ارتش ایران در قبل از انقلاب اسلامی ایران چقد تاثیرگذار بوده تا این انقلاب بسیار زود به ثمر بنشیند، عنوان کرد: بدنه ارتش ایران در قبل از انقلاب هم اسلامی بود و کسانی در ارتش بودند که همه مسلمان و پیرو ائمه و پیامبر بودند؛ کسانی ارتباط مستقیم با حوزه علمیه قم داشتند و زمانی که حرکت انقلابی و اعتراض امام به رژیم پهلوی شروع شد، به طبع مردم هم گوش می‌کردند و از آنجایی که ارتش هم مردمی بود همه گوش به فرمان امام بودند.

امیر آذریان ادامه داد: ارتش ایران در آن زمان یک ارتش کاملا مصرف کننده بود، بیش از 60 هزار مستشار نظامی، فرماندهان و نیروهای ارتش را درسلطه خودشان داشتند، همه از این موضوع ناراحت بودند اما حرکت و فرمان امام ارتش را به حرکت در آورد و به جایی رسید که ارتش در مقابل مردم نمی‌ایستاد، اگر صحنه‌هایی از برخورد مردم با ارتش را در رسانه‌ها می‌بینید ،کسانی بودند که با شاه رفتند و تعدادی از آنها هم اعدام شدند، اما بدنه ارتش کسانی بودند که وقتی امام گفت پادگان‌ها را تخلیه کنند فرمان امام را گوش کردند و تخلیه کردند، زمانی که امام در 12 بهمن به ایران برگشتند چه کسانی جز ارتش و نیروی هوایی در پایین پله‌های هواپیما ایستاده بودند، امام می‌دانست که ارتش یک ارتش انقلابی و مردمی است و گوش به فرمانش است.
فرمانده قرارگاه شمال‌شرق نزاجا تصریح کرد: ارتش در به ثمر نشستن انقلاب از 12 بهمن تا 22 بهمن بسیار نقش مهمی داشت، 19 بهمن ماه که به عنوان یکی از بزرگترین روزهای انقلاب اسلامی یاد می‌شود روزی است که با حضرت امام بیعت کردند. کسانی که موافق پیروزی انقلاب نبودند را تحریم کردند و جلوی اغتشاشات ضد انقلاب را گرفته و سرکوب کردند. اولین شخصیت والا مقام ارتش جمهوری اسلامی ایران را گروهک فرقان به شهادت رساندند که این یعنی این ها ارتش را نمیخواستند.
وی با تاکید بر اینکه این همه ایستادگی برای حفظ انقلاب اسلامی توسط ارتش در روزهای اول انقلاب اسلامی بود، خاطرنشان کرد: در 8 سال دفاع مقدس این ارتش بود که دفاع جانانه‌ای را انجام دادند و وحدت و همدلی بین نیروهای مسلح وجود داشت تاثیر به سزایی در پیروزی انقلاب اسلامی داشت، عملیاتی مانند ثامن الائمه، فتح‌المبین و بیت المقدس را به وجود آوردند زیرا امام فرمودند جلوی پیشرفت دشمن را بگیرید و ارتش هم ایستاد و ثابت کرد که ارتش یک ارتش انقلابی است.

انتهای پیام

لینک کوتاهلینک منبع

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)