افزایش ۲۶ سانتیمتری سطح دریاها/اولویت دولت، توسعه مکران است

0
(0)

در کنفرانس اقیانوس شناسی مطرح شد:خلیج فارس

به گزارش خبرنگار مهر، داوود پرهیزکار، در چهارمین کنفرانس اقیانوس شناسی دریایی با اشاره به وجود ارتباط میان هوا و دریا گفت: همواره در طول ۲۴ ساعت میان اقیانوس و جو تبادل انرژی و جرم وجود دارد که در شکل ریزش های جوی نمود دارد. به همین دلیل در مدل های هواشناسی، ما جفت مدل های اقیانوس ـ هواشناسی داریم که اهمیت اقیانوس ها در هواشناسی را نشان می دهد.

وی با بیان اینکه در کشورهای پیشرفته از سواحل و دریاها استفاده بهینه کرده اند، افزود: ما مرزهای آبی و دریایی زیادی به خصوص در جنوب کشور داریم که به اقیانوس ها متصل است و اتصال ما با دنیا را تضمین کرده اند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اولویت دولت دوازدهم برای توسعه سواحل مکران اظهار داشت: اگرچه توسعه این سواحل در دستور کار قرار دارد و از اهمیت بالایی برخوردار است، اما توسعه محدودیت هایی هم ایجاد می کند.

وی ادامه داد: از همین رو توسعه باید دقیق و کارشناسی باشد تا آسیبی به محیط زیست وارد نشود و دیگر شاهد وقوع فجایعی مانند خشکی دریاچه ارومیه یا رودخانه کارون نباشیم که این اتفاقات، ماحصل توسعه ناپایدار است.

در پایان اظهارات رئیس سازمان هواشناسی کشور، دبیرکل سازمان هواشماسی جهانی وابسته به سازمان ملل متحد در پیام ویدیویی به این کنفرانس گفت: در سال های اخیر ۲۶ سانتیمتر سطح دریاها بالا آمده و دمای زمین در منطقه ای که ایران نیز در آن قرار دارد، ۱.۱ درجه سانتیگراد گرمتر شده است. ضمن اینکه میزان تولید دی اکسید کربن که به گرمتر شدن زمین و تولید گازهای گلخانه ای منجر می شود، ۴۰۰ ppm افزایش یافته است.

لینک اصلی خبر

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)