افزایش تقاضای نفت به رشد چین بستگی دارد

0
(0)



به گزارش ایسنا، فاتح بیرول، مدیر اجرایی آژانس بین‌المللی انرژی، بر دیدگاه آژانس مبنی بر اینکه بازارهای نفت در نیمه دوم سال جاری از محدودیت‌های عرضه رنج خواهند برد، تاکید کرد. او پیش از این پیش‌بینی کرده بود که با وجود کاهش رشد اقتصاد جهانی، تقاضا از سوی چین و کشورهای در حال توسعه، در کنار عرضه محدود تولیدکنندگان اوپک پلاس، عرضه نفت را در نیمه دوم سال جاری محدود نگه می‌دارد.

بیرول در نشست وزرای انرژی گروه 20 در هند به خبرنگاران گفت: تجدید نظر در پیش بینی رشد تقاضای نفت به رشد بسیاری از کشورها در نیمه دوم سال بستگی دارد، اما عمدتاً به رشد اقتصاد چین بستگی دارد.

بر اساس گزارش رویترز، وی در پاسخ به اینکه آیا احتمال کاهش نرخ رشد مورد انتظار تقاضای نفت وجود دارد یا خیر، گفت: بله، اما احتمال بازنگری بیشتر نیز وجود دارد، بنابراین باید دید چشم انداز اقتصادی چین چگونه خواهد بود. اما به هر حال در نیمه دوم سال شاهد کمبود عرضه هستیم.

مدیر اجرایی آژانس بین‌المللی انرژی پیشتر در گفت‌وگو با تلویزیون بلومبرگ گفته بود که مثل همیشه وقتی موضوع بازار نفت مطرح می‌شود، ابهامات زیادی وجود دارد و اگر بخواهم به مهم‌ترین عامل برای بازار نفت اشاره کنم، عامل چین است. از بیش از دو میلیون بشکه در روز رشدی که امسال برای تقاضای جهانی نفت پیش‌بینی می‌کنیم، 60 درصد مربوط به چین خواهد بود.

چین که دومین اقتصاد بزرگ جهان و بزرگترین واردکننده نفت جهان است، در هفته های اخیر آمار اقتصادی ضعیفی را به ثبت رسانده است. بر اساس داده های جدید منتشر شده در هفته گذشته، قیمت کارخانه های چینی در ماه ژوئن با سریع ترین سرعت در بیش از هفت سال گذشته کاهش یافت.

انتهای پیام

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)