اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

0
(0)


به گزارش ایسنا، سید ابراهیم رئیسی وی در بخشی از سخنان خود در جلسه امروز شورای دولت تاکید کرد: اولاً مسئولان اجرایی باید برای رفع مشکلات جامعه، ایجاد امید و افزایش انگیزه مشارکت اجتماعی تلاش کنند و ثانیاً منویات مقام معظم رهبری را اجرا کنند. این مسئولیت آنهاست که برای یک انتخابات باشکوه برنامه ریزی و تضمین کنند.

رئیس جمهور در خصوص انتخابات دو وظیفه مشخص برای دولت برشمرد و افزود: ابتدا اعضای دولت و مسئولان قوه مجریه باید برای حل مشکلات و گره گشایی از جامعه و مردم تلاش کنند و ایجاد کنند. امیدواری و ارتقای انگیزه مشارکت اجتماعی آنان و ثانیاً مسؤولان هر یک از نهادهای حکومتی باید برای اجرای منویات مقام معظم رهبری در حوزه مسئولیت خود برنامه ریزی کرده و الزامات لازم برای برگزاری انتخابات بزرگ را تأمین کنند.

همچنین مشروح صحبت های محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و رهبری اسلامیروح الله دگانی فیروزآبادی معاونت علمی رئیس جمهورعلی سلازگه رئیس سازمان محیط زیستامیرحسین قاضی زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگرانآنسی هزالی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانوادهاحمد وحیدی وزیر کشورعیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعاتعزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگریعلی بهادری جهرمی سخنگوی دولتمیشم لطیفی رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور علیرضا زاکانی شهردار تهران می توانید در لینک های زیر مطالعه کنید.

10 کارگردان اولین بار در جشنواره فیلم فجر داریم

مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و رهبری اسلامی وی از حضور 10 کارگردان برای اولین بار در جشنواره فیلم فجر خبر داد و افزود: در بخش پایانی 8 کارگردان زن حضور داشتند. 35 درصد آثار در شهرها تولید شده و یا داستان آنها در شهرها ساخته شده است.

وی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر بازگشت یکی از خوانندگان ایرانی مقیم خارج از کشور، پاسخ داد: حضور وی در ایران مشکلی ندارد و طبق قوانین انجام می شود. هر کاری که با هر انسانی انجام شود طبق قانون انجام می شود. پروانه کسب کار بعدی است.

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

ایران و تاجیکستان یک شرکت دانش بنیان مشترک تاسیس کردند

Rukhola Degani Firuzabadi معاونت علمی رئیس جمهور وی از همکاری شرکت های دانش بنیان ایران و تاجیکستان خبر داد و اظهار داشت: رئیس مجلس تاجیکستان بازدید مفصلی از نمایشگاه نوآوری و فناوری ایران داشت. او با یک ایده وارد شد و علاقه زیادی به موضوع همکاری پیدا کرد. من به آنها تاکید کردم که ما به دنبال تجارت با یکدیگر نیستیم، زیرا این کار به طور معمول انجام می شود، اما ما به دنبال همکاری هستیم.

وی ادامه داد: رئیس مجلس تاجیکستان از ما دعوت کرده است تا یکی دو ماه آینده با همکاری شرکت های دانش بنیان کشاورزی، بهداشت و درمان و معدن جلسه ای در تاجیکستان برگزار کنیم و این نشست تا قبل از پایان سال جاری برگزار خواهد شد. سال و هدف این است که چندین شرکت تولیدی مشترک دانش بنیان در تاجیکستان داشته باشیم.

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

مالچ پاشی دریاچه ارومیه ساختگی است

علی سلجا رئیس سازمان محیط زیست وی در پاسخ به سوالی درباره مالچ پاشی دریاچه ارومیه گفت: این موضوع مربوط به کار علمی یکی از محیط بانان است که در زمینی به مساحت 60 مترمربع کار آزمایشگاهی انجام داده است و این خبر صحت ندارد.

وی افزود: ادعای مالچ پاشی دریاچه ارومیه کاملا نادرست است و چنین اتفاقی در هیچ جای دنیا رخ نمی دهد و از نظر علمی امکان پذیر نیست. این موضوعی که ساخته شده مربوط به کارهای آزمایشگاهی است.

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

شناسایی عاملان انفجار تروریستی کرمان ادامه دارد

احمد وحیدی وزیر کشور وی در خصوص فراد که در ارتباط با حادثه تروریستی کرمان دستگیر شده است، گفت: دستگیری این افراد روندی مستمر است و هرچه جلوتر می رویم، عوامل دخیل در این حادثه شناسایی و با آنها برخورد می شود.

وی گفت: اعلام شد که یک مورد خودکشی یک تاجیک بوده و مورد دیگر باید با دقت بیشتری در محل حضور شهروندان مشخص شود. احتمالاً شخص دوم تاجیک است.

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

تشریح اقدامات بنیاد شهید برای خانواده شهدای حادثه تروریستی کرمان

هاشمی Amirhossein Ghazizadeh رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران وی آخرین وضعیت تشکیل پرونده خانواده های شهدای حادثه تروریستی کرمان را تشریح کرد و افزود: آخرین تعداد شهدای حادثه تروریستی کرمان 93 نفر است. اما چند نفر مریض داریم، نمی توان گفت که تعدادشان ثابت می ماند. کادر درمان تلاش زیادی کردند و امیدواریم این افراد نیز بهتر شوند.

وی افزود: پیگیری وضعیت خانواده شهدای این حادثه نیازمند اقدامات اداری است. تیمی از مرکز برای تشکیل پرونده به استان اعزام شده است.» امیدواریم خانواده شهدای این حادثه تا قبل از اربعین شناسایی شوند. از آنجایی که جانبازان این حادثه تروریستی تعدادشان بیشتر است و مدت زمان بیشتری تحت درمان قرار می گیرند، وضعیت جانبازی آنها تا پایان درمان احراز نمی شود و پس از درمان، کمیسیون مربوطه میزان معلولیت را تعیین می کند.

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

ما شاخص های عدالت جنسیتی را شناسایی کرده ایم

آنسی هزالی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده وی درباره موضوع عدالت جنسیتی و برابری جنسیتی که توسط وی در برخی رسانه ها مطرح شده است، توضیح داد: موضوع جدیدی نبود و نمی دانم چرا اینقدر منتشر می شود. بعد از اینکه به دفتر حضرت آقا رسیدیم و ایشان فرمودند که «ما به عدالت جنسیتی معتقدیم نه برابری جنسیتی»، توضیح دادم که برای عدالت جنسیتی شاخص هایی تعیین کرده ایم.

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

هیچ بسته اینترنتی حذف نشده است/قیمت ها برای بسته های جدید بازنگری شده است

عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات وی با بیان اینکه در یک سال و نیم گذشته بیش از چهار ماه است که هیچ بسته اینترنتی ارائه نشده است، گفت: تا روز افزایش تعرفه در 14 دی ماه هیچ بسته ای حذف نشد و تنها با افزایش 34 درصدی ترافیک بین المللی مواجه شد.

وی افزود: فقط بسته‌های جدیدی که معرفی شده و در رسانه‌ها گفته شده که نسبت به پنج سال قبل بیش از 34 درصد افزایش قیمت داشته، فعلا حذف شده است تا فضا آرام شود و پیگیری‌های لازم انجام شود. برای بررسی با قیمت انجام شده است.

وزیر ارتباطات همچنین با اشاره به اینکه روی بحث بازنگری در سیاست‌های مسدودسازی کار می‌کنیم، توضیح داد: ممکن است برخی پلتفرم‌ها بررسی شوند. اما در حوزه شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها تصمیم گرفته شده است که تا زمانی که پاسخ ندهند، امکان بازگشایی مجدد آنها وجود ندارد. اما علاوه بر این، امکان بررسی بسیاری از پلتفرم ها از جمله «گوگل پلی» و مواردی از این دست وجود دارد. دو بار در این زمینه اقدام کردیم و به گروه ضربت رساندیم که متاسفانه مخالف بود. ما همچنان در تلاش هستیم، اما وظیفه اصلی در این حوزه به مرکز ملی فضای مجازی و دبیر آن سپرده شده است.

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

درهای ایران برای ورود میلیون ها ایرانی باز خواهد شد

عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری وی اعلام کرد که درها به روی ایرانیان باز خواهد شد تا میلیون ها ایرانی بتوانند سالم و آسان وارد کشور شوند.

وی در ادامه گفت: برخی می پرسند اگر بازیگر معروفی به کشور بیاید چطور؟ هیچ اتفاقی نمی افتد اصلاً هیچ اتفاقی نخواهد افتاد. قرار است درها به روی میلیون ها ایرانی باز شود تا با خیال راحت و آسان وارد کشور شوند. در کمیسیون گردشگری هم مصوبات خوبی داشتیم که انشالله بتوانیم به این حق و درخواست همه ایرانیان خارج از کشور پاسخ مثبت بدهیم و برای گردشگری کشورمان که باید رونق بگیرد اقدامات موثری انجام دهیم.

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

جزئیات اقدامات دولت برای نظام پرداخت عادلانه منتشر شد

علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت وی از تصویب طرحی در هیئت دولت با هدف نظام پرداخت عادلانه، جلوگیری از هزینه های غیرضروری، ساماندهی سفرهای خارجی و اصلاح آیین نامه حق اعزام به سفرهای خارجی خبر داد و افزود: محدوده شمول آن بسیار گسترده تر است به طوری که علاوه بر کارکنان دولت، کلیه کارکنان و مدیران شرکت های دولتی شامل کلیه مؤسسات، شرکت ها، مجموعه ها و مؤسسات عمومی است که به نحوی از بودجه عمومی کشور استفاده می کنند و یا با سازمان ارتباط سازمانی دارند. دولت.

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

تعطیلی روز شنبه یا پنج شنبه به تشخیص هیات وزیران است

میشم لطیفی رئیس سازمان اداری و کار وی درباره تعطیلی روزهای پنجشنبه یا شنبه علاوه بر جمعه ها گفت: در تهران قانون به ما اجازه پنج روز کاری را داده است اما در قانون خدمات کشوری آمده است که کارمندان در شهرستان ها باید شش روز کار کنند.

وی همچنین بیان کرد: در قانون هیچ چیزی درباره تعطیلات وجود ندارد. طبق قانون اساسی روز جمعه تعطیل است، اما تعطیلی شنبه یا پنجشنبه با صلاحدید هیئت دولت است، اما اگر در مجلس تصمیم بگیرند و قانونی را تصویب کنند، ما ملزم به رعایت آن هستیم.

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

اطلاعات گزارش علمی ما معکوس شد

علیرضا زاکانی شهردار تهران وی به آمارهای مربوط به افسردگی مردم تهران واکنش نشان داد و اظهار داشت: به طور کلی این نوع نگاهی که در پژوهشگاه تهران و برنامه ریزی تهران انجام شد دنباله علمی داشت. ما به نتایجی رسیدیم که کاملاً علمی است، اما متأسفانه آنها این اطلاعات را معکوس کردند. این تعریف که نشاط و حضور و مشارکت مردم با آنچه در رسانه ها مطرح می شود اصلا قابل مقایسه نیست.

وی ادامه داد: این گزارش علمی درباره رویکردهایی است که در شهرداری دنبال می کنیم و رتبه بندی امکاناتی که مردم در آن مشارکت می کنند، اما اطلاعات را در این گزارش برگرداندند.

انتهای پیام

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)