احیای جاده ابریشم تسهیل دسترسی به بازارهای جهانی است

0
(0)

احیای جاده ابریشم تسهیل دسترسی به بازارهای جهانی استخبرگزاری فارس: احیای جاده ابریشم تسهیل دسترسی به بازارهای جهانی است

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی گفت: احیای جاده ابریشم و ترسیم یک کمربند اقتصادی در واقع تسهیل دسترسی به بازارهای جهانی است.

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، حمیدرضا ترقی عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی صبح امروز (شنبه) در بیست و نهمین کنفرانس احزاب آسیایی در سالن اجلاس سران اظهار داشت: تیمی با احیای جاده چین با احیای جاده ابریشم و تسهیل کمربند اقتصادی می‌خواهد دسترسی به بازارهای جهانی را تسهیل و با گسترش یک کریدور حمل و نقل بین‌المللی و قابل اتکا با هزینه‌های مقرون به صرفه‌تر منافع ملی خود و کشورهای مذکور را با سیاست برد برد تأمین کند.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی معتقد است که سرمایه‌گذاری 40 میلیارد دلار چین در صندوق سرمایه‌گذاری راه ابریشم و درخواست از سایر کشورها برای پیوستن به این صندوق حاکی از اهمیت احیای جاده ابریشم در دیدگاه کشور چین است.

وی ادامه داد:‌آنچه مشخص است این است که در مقطع کنونی تمرکز اساسی این طرح در محیط همسایگی چین است تا هم امکان توسعه و ثبات در مناطق غربی چین حاصل شود و هم ظرفیت‌های استراتژیک سایر رقبای منطقه‌ای مانند آمریکا، روسیه و هند برای نفوذ‌گذاری در محیط پیرامونی چین کاهش پیدا کند.

ترقی می‌گوید که آسیا با اینکه بزرگ‌ترین و پر جمعیت‌ترین قاره دنیاست اولویت اجرای طرح جاده ابریشم است اما متأسفانه بسیاری از کشورهایی که در این قاره زندگی می‌کنند در فقر مطلق به سر می‌برند و مردم آن در رده فقیرترین مردمان جهان قرار دارند.

ترقی خاطرنشان کرد: با نگاهی اجمالی به کشورهای فقیر واقع در مسیر راه ابریشم، نشان می دهد که برخی کشورها با دارا بودن ثروت مانند ازبکستان، هند، قرقیزستان از مشکلاتی نظیر فقر رنج می برند.

وی خاطرنشان کرد: کشورهای آسیایی 20 سال قبل به دلیل بحران اقتصادی آسیب دیدند و این مساله، ارزش پول ملی آنها را کاهش داد و امروز برخی از این کشورها ، قدرت های اقتصادی و برخی نیز با فاصله بسیار شمار فقیر‌ترین کشورها هستند.

به باور این عضو شورای مرکزی حزب موتلفه، ضروری است ایده راه ابریشم با هم افزایی همه کشورها برای رفع توسعه نامتوازن چاره اندیشی کنند.

ترقی گفت: طرح مبحث دفاع از مستضعفان، توسط امام در آستانه سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی باید مورد توجه قرار گیرد.

وی در پایان گفت: جا دارد به عمق اندیشه ایشان در فقرستیزی و برقراری عدالت اجتماعی فراتر از مرزهای ایران و حتی خارج از آن اشاره کنیم. این اندیشه ها به پیروان یک دین خلاصه نمی شود و فرامرزی است.

انتهای پیا

لینک اصلی خبر

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)