احمدی: حذف دانشگاه‌های جامع علمی کاربردی آسیب‌های زیادی به دنبال دارد

0
(0)
قاسم احمدی لاشکی نایب رییس فراکسیون مطبوعات، رسانه ملی و پایگاه‌های خبری و نماینده مردم نوشهر

یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: حذف دانشگاه‌های جامع علمی و کاربردی مغایر با قانون نظام جامع آموزش و تربیت فنی است. مطابق برنامه ششم توسعه قرار بود که بخش فنی‌وحرفه‌ای و مهارتی را تقویت کنیم ولی با این مصوبه تضعیف می‌شود.

به گزارش ایسنا، قاسم احمدی لاشکی در تذکری شفاهی به رئیس‌جمهور در جلسه عصر امروز مجلس بیان کرد: در تاریخ ۹۶.۱۱.۱۷ مصوبه‌ای را شورای عالی اداری مصوب کردند که به امضای دکتر روحانی رسید و برای اجرا به وزارتخانه‌های علوم و بهداشت و درمان و سازمان اداری و امور استخدامی کشور ابلاغ شد. در بند ۱ ـ ۲ اعلام کردند دانشگاه‌های جامع علمی کاربردی که وابسته به دولت هستند باید منحل شوند. من از این تصمیم عجولانه رئیس‌جمهور تعجب می‌کنم.

وی در ادامه بیان کرد: اگر دانشگاه‌های جامع علمی کاربردی حذف شوند حدود ۳۰۰ تا ۵۰۰ مرکز دولتی حذف خواهد شد و گفته شده اگر شرایط بخش خصوصی مهیا باشد به آن بخش داده می‌شود. آیا بخش خصوصی به اندازه وزارت نیرو و یا وزارت جهاد کشاورزی و شهرداری‌ها امکانات لازم را دارد؟

نماینده مردم نوشهر در مجلس گفت: قطعا این امکانات را بخش خصوصی ندارد و آسیب‌هایی را به دنبال خواهد داشت. حذف دانشگاه‌های جامع علمی کاربردی که وابسته به دولت هستند مغایر با مصوبه‌ای است که در تاریخ ۹۶.۹.۲۵ در قالب قانون نظام جامع آموزش و تربیت فنی و حرفه‌ای تصویب شد، است.

وی افزود: مطابق بند ب تبصره ۶۵ قانون برنامه ششم توسعه باید مراکز فنی و حرفه‌ای تقویت شوند. چطور شورای عالی اداری به راحتی مجلس را زیر پا می‌گذارد و مصوبه‌ای را تصویب می‌کند که مشکلات عدیده‌ای را برای کشور به دنبال دارد. قرار بر این بود که ما دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای و دانشگاه‌های جامع علمی کاربردی را تقویت کنیم ولی با این کار تضعیف می‌شوند. خواهشمندیم اصلاحیه در دولت هرچه سریع‌تر اتفاق افتد.

انتهای پیام

لینک کوتاهلینک منبع

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)