آشوبی: موفقیت پرسپولیس شانسی نیست

0
(0)


بازیکن سابق پرسپولیس گفت: قبول دارم پرسپولیس برابر تراکتور با اشتباه محرز حسین پورحمیدی به گل رسید اما موقعیت‌های خیلی خوب دیگری را نیز ساخت که در استفاده از آنها به اندازه کافی باهوش و قوی عمل نکرد. بنابراین نمی‌توان موفقیت پرسپولیس را شانسی قلمداد کرد.

فرزاد آشوبی در گفت‌وگو با ایسنا، در ارزیابی از عملکرد پرسپولیس در هفته اول و دوم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال اظهار کرد: پرسپولیس امسال هم اصلی‌ترین مدعی برای قهرمانی در لیگ است چون موفق شد شاکله اصلی خود را دوباره حفظ و تقویت کند. البته در خط حمله نیاز به جذب بازیکن دارد و باید نگرشی در این زمینه وجود داشته باشد. در مجموع پرسپولیس الان یک مجموعه پرقدرت، یکدست و کم نوسان دارد که این موضوع شانس این تیم را برای موفقیت بالا می‌برد. به لحاظ فنی نیز همان چیزی را که در ۲ – ۳ سال گذشته با یحیی بود از پرسپولیس می‌بینیم. البته این روش و سبک بازی دائما به مرحله بالاتری ارتقاء پیدا می‌کند و فضاسازی آن برای همدیگر شکل بهتری پیدا کرده و از این جهت باید به پرسپولیس امیدوار بود.

پرسپولیس مهاجم درگیر شونده می‌خواهد

وی در ارزیابی نقاط ضعف تیم پرسپولیس گفت: نقطه ضعف خاصی نمی‌بینم. البته محمدحسین کنعانی زادگان به دلیل مدت‌ها دوری از فضای فوتبال ایران نیازمند زمان است تا کیفیت خاص و ویژه خود را به نمایش بگذارد. تنها مشکل این تیم را بازیکن مهاجمی می‌دانم که بتواند به خوبی بار گلزنی را بر دوش بگیرد و بازیکنی باشد که راه رسیدن به دروازه را به خوبی بشناسد، پرسپولیس وحیدی امیری را دارد که به عنوان مهاجم سایه فوق العاده بازی می‌کند. به نظر می‌رسد تنها یک یا دو مهاجم نوک می‌تواند این گروه را به تکامل برساند که البته بستگی به دیدگاه یحیی گل محمدی دارد. زیرا شهاب زاهدی بازیکن باکیفیت و خوبی در دو بازی اخیر نشان داد. به اعتقاد من پرسپولیس نیاز به بازیکنی دارد که توانایی درگیر شوندگی و تحت فشار قرار دادن مدافعان را دارد تا بازیکنی که انتظار زدن گل‌های پرتعداد را داشته باشد.

بازیکن سابق پرسپولیس همچنین در پاسخ به این پرسش که حریفان اصلی پرسپولیس را در این فصل کدام تیم ها را عنوان می‌کنید، خاطرنشان کرد: کاملا واضح است تیم‌هایی که توانمندی مالی و مدیریتی بیشتر و قوی‌تری دارند شانس بالایی نیز برای قهرمانی دارند بر این اساس استقلال، سپاهان و البته تراکتور را که به نظر من امسال باید خیلی جدی‌تر در نظر گرفت، چون تیمی است که تغییرات پرتعدادی را تجربه کرده و گروه سطح بالایی را در اختیار دارد. این حجم از تغییرات زمان بیشتری برای هماهنگی نیاز دارد. این ۴ تیم شانس بالایی برای قهرمانی در این دوره از رقابت‌های لیگ برتر دارند که البته شانس پرسپولیس نسبت به سایر تیم‌ها بیشتر است.

آشوبی در ارزیابی از وضعیت لیگ در هفته اول و دوم، گفت: لیگ بهتری را امسال شاهد هستیم. البته حضور مربیان خارجی خوب به ارتقای کیفیت لیگ خیلی کمک کرده است. حداقل در دو هفته بازی‌ها و طبق آمار گل‌های زده شده در مسابقات نسبت به فصل گذشته یک منحنی رشد را شاهد هستیم. در فصل‌های گذشته شروع مسابقات کم گل، سرد و کم سرعت دنبال می‌شد اما امسال در این زمینه ها شاهد رشد هستیم و جذابیت مسابقات برگشته است.

موفقیت پرسپولیس شانسی نیست

وی در پاسخ به این پرسش که برخی از کارشناسان معتقدند که پرسپولیس در دو بازی اخیر خود بیشتر دفاعی بازی کرده و برحسب حادثه ۳ امتیاز را در دو دیدار کسب کرده است؟ افزود: این که بگوییم برحسب حادثه در دو دیدار اخیر گل زده، غیرمنطقی و سطحی‌نگرانه است و اعتقادی به این مساله ندارم، قبول دارم که پرسپولیس برابر تراکتور با اشتباه محرز حسین پورحمیدی به گل رسید اما موقعیت‌های خیلی خوب دیگری را نیز ساخت که در استفاده از آن ها به اندازه کافی باهوش و قوی عمل نکرد. بنابراین نمی‌توان موفقیت پرسپولیس را شانسی قلمداد کرد.

بازیکن سابق پرسپولیس ادامه داد: این پروسه و مسیر برای این که با کمترین نوسان و بالاترین سطح کیفی طی شود، نیازمند کار گروهی قوی  و برنامه ریزی شده است، کاری که از گروه فنی پرسپولیس و در راس آن یحیی گل‌محمدی و همچنین بازیکنان باکیفیت تیم به مراتب در فصول گذشته شاهد بودیم. اگر مسائل پیرامونی تیم را تحت فشار قرار ندهد و دچار استرس و سرخوردگی نکند، من فکر می‌کنم خیلی باید خوشبین باشیم. ضمن این که باید در نظر بگیریم که ما راجع به ۳۰ مسابقه صحبت می‌کنیم، در حالی که تنها ۲ مسابقه آن سپری شده است بنابراین هر اتفاقی که در این مسیر بیفتد، باید به مسیر خود ادامه دهیم.

وی در خصوص بازسازی ورزشگاه آزادی و برگزاری مسابقات استقلال و پرسپولیس بدون تماشاگر چه ضربه‌ای به این دو تیم خواهد زد؟ گفت: در وهله‌ی اول بازسازی ورزشگاه آزادی تبدیل به یک دستاویز و توجیه شده است، زیرا می‌توان به یک مدلی بازسازی و مسیر را مدیریت کرد که همزمان بتوان با ظرفیت محدودتری این دو باشگاه از امتیاز میزبانی بهره‌مند شوند. این که نمی‌توانیم چنین کاری را مدیریت و جلو ببریم، کاملا واضح است که کج سلیقگی و نوعی بی‌تخصصی است و جای بحث ندارد. اتفاق بدی است که تیمی مثل پرسپولیس نمی‌تواند از یار دوازدهم خود بهره‌مند شود و نهایت بی‌سلیقگی و سوءمدیریت است.

آشوبی در پایان در پاسخ به این پرسش که بازی پرسپولیس و ذوب‌آهن را چگونه پیش بینی می‌کنید؟ افزود: در این خصوصی پیش‌بینی نمی‌توانم انجام دهم چون فوتبال چنین مسائلی را نمی‌پذیرد. ذوب آهن ساختار خیلی خوبی دارد و سرمربی بسیار خوب و قوی دارد و همه چیز در داخل زمین رقم خواهد خورد.

انتهای پیام

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)