محرومیت از حقوق و حذف نگاه از بالا به پایین یکی از ویژگی های شخصیتی معمار انقلاب بود.

0
(0)

سید محمد حسینی شامگاه یکشنبه 23 خرداد 1402 در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) که در مسجد شهدای روستای مسرکان از توابع هرکان برگزار شد. بخشدار شهرستان زرندیه گفت: رهبر معظم انقلاب همه ساله به تبیین ویژگی های شخصیتی امام راحل می پردازند و این ویژگی های تاثیرگذار چراغ راه ما در دفاع از انقلاب و ارزش های آن است.

وی گفت: سیره، گفتار، خط فکری و مکتب امام راحل امروز پیش روی ماست و اگر بخواهیم در انقلابی که امام پایه گذاری کرد با عزت و سربلندی حرکت کنیم باید رهنمودهای معمار کبیر انقلاب را قرار دهیم. در خط مقدم ذهن ما.

وی با بیان اینکه رهبر انقلاب به عنوان جانشین صالح امام، پرچمدار شجره فکری بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران است، تصریح کرد:

معاون رئیس جمهور در ادامه با بیان اینکه امام راحل با حمایت مردم نهضت تشکیل داده و دلبستگی ملت به امام ادامه دارد، تصریح کرد: شجاعت و رشادت امام در قیام 15 خرداد با سخنرانی خود در محکومیت رژیم طاغوت است. نشانه ایمان ایمان او به خدا بود و از هیچ کس جز خدا نمی ترسید. چنین شخصی کشور را مانند کشتی طوفانی به ساحل امن هدایت کرد.

وی گفت: امام را خدمتگزار و خدمتگزار مردم می دانستند و همه مسئولان را باید خدمتگزار مردم دانست که ستون فقرات نظام هستند مانند امام. محرومیت از حقوق و حذف نگاه از بالا به پایین یکی از ویژگی های شخصیتی معمار انقلاب بود. با پیروزی انقلاب اسلامی امام فرمان دستور تشکیل جهاد سنزدگی برای زدودن چهره محرومیت از روستاها و مناطق کم برخوردار را صادر کرد.

وی در ادامه گفت: پیروزی در هشت سال دفاع مقدس حاصل پیروی از مکتب امام و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و قطعاً پیروزی در جنگ هشت ساله بود.
با معادلات عادی نمی توان به آن دست یافت. ارزش های این عصر پرافتخار باید توسط جانبازان عرصه ایثار و شهادت برای نسل جوان به خوبی تبیین شود.

حسینی بیان کرد: حمله به تمامیت ارضی کشور در نقاط مختلف نتیجه خیانت های رژیم پهلوی است، اما در جنگ هشت ساله با ایران، سربازان ما با تسلیم شدن در برابر رژیم بعثی عراق مواجه شدند. فقیه است و اجازه نمی دهد حتی یک قسمت از خاک کشور به دست دشمن فتح شود. آنها از تمامیت ارضی کشور دفاع کردند و این پاسخی است به مردمی که شعارهای ملی گرایی سر می دهند. در اغتشاشات اخیر عده ای شعار تجزیه طلبی سر دادند و کاملا وابسته به بیگانگان بودند، هرگز با ملت و کشور همدردی نکردند.

وی روحیه شهیدپرور ملت ایران را حاصل ایمان و استواری امام راحل عنوان کرد و گفت: امام به وعده الهی ایمان آوردند و زمانی که خرمشهر آزاد شد فرمودند خرمشهر به دست خدا آزاد شد که این نشان از ایمان، اعتقاد و ایمان دارد. صداقت بنیانگذار انقلاب را دارد. امام در راه انقلاب بن بست ندیدند، زیرا در رأس کشور، فقیه است و اجازه نمی دهد قلدرها و ظالمان بر مردم حکومت کنند.

معاون رئیس جمهور تصریح کرد: با وجود همه اقدامات نظامی و راه اندازی جنگ شناختی، ترکیبی، اقتصادی و رسانه ای دشمن، تدبیر حکیمانه و هوشمندانه رهبر معظم انقلاب که شاگرد امام راحل هستند، اینها را شکست خواهد داد. توطئه ها

وی خواستار بازنگری در دیدگاه امام راحل در سیاست داخلی و خارجی و در علم، آموزش، آموزش، توسعه کشور، خدمت به مردم و… شد، گفت: به فرموده امام، سوء استفاده و تلاش برای حفظ منافع شخصی. به ویژه تحقیر و رانت پذیرفتنی نیست و به برکت مکتب امام و رهبری روحیه فساد ستیزی در دولت سیزدهم حاکم شد و ساده زیستی دولت باعث دلگرمی مردم و تقویت اعتماد عمومی به کشور شد.

حسینی تصریح کرد: روحیه جهادی و حاکمیت انقلابی از مهمترین ویژگی های دولت است و با این روحیه می توان مشکلات کشور را حل کرد. تلاش رئیس جمهور با درایت و درایت و رایزنی با نخبگان و فعالان سیاسی و اقتصادی منجر به برداشتن بسیاری از موانع از کشور شد.

وی با اشاره به رشد ناچیز اقتصادی کشور در دهه اخیر گفت: انباشت مشکلات فعلی کشور نتیجه رشد اقتصادی پایین و افزایش تورم در دهه اخیر است اما دولت در تلاش است تا مشکلات را کاهش دهید و روز به روز درآمد کشور را افزایش دهید.

معاون رئیس جمهور به تعاملات اخیر ایران با کشورهای همسایه در حوزه سیاست خارجی اشاره کرد و گفت: در گذشته حتی با وجود اشتراکات فرهنگی و تاریخی، تعاملی با بسیاری از کشورهای همسایه مانند تاجیکستان وجود نداشت، اما خوشبختانه روابط ایران با این کشورها تقویت شدند که پیامدهای اقتصادی و سیاسی خوبی برای ایران خواهد داشت. نباید اجازه داد عده ای فضای ناامیدی و ناامیدی را در کشور ایجاد کنند و اوضاع را تیره و تار کنند.

وی به ظرفیت بالای صنعتی و کشاورزی استان مرکزی به ویژه شهرستان زرندیه اشاره کرد و گفت: موانع رشد تولید باید برطرف شود و نگذاشت در مسیر تولید سنگ اندازی شود. باید ضمن ایجاد اشتغال و درآمد، فضای صادرات و ارز را برای کشور هموار کند.

حسینی تصریح کرد: بسیاری از کشورهای دنیا حاضر به خرید کالاها و محصولات ایرانی در حوزه های صنعتی، کشاورزی و حتی دانش بنیان هستند و باید از این فضایی که دولت در حوزه سیاست خارجی به عنوان یک فرصت ایجاد کرده است استفاده بهینه شود. . نباید امیدهای واهی در کشور ایجاد کرد و اقدامات دولت نشان می دهد که امید واقعی ایجاد شده و اکنون اجرای پروژه های بزرگ و محرک در حوزه صنعت، کشاورزی، نفت، گاز، پتروشیمی، معادن، پالایشگاه هاست. ، و غیره. در دستور کار دولت.توافقنامه.

وی گفت: اگر ایران یک درصد جمعیت جهان را دارد اما معادن کشور معادل 7 درصد ظرفیت دنیاست، باید آستین ها را بالا بزنیم و احساس مسئولیت کنیم و با مشارکت همگانی بخش خصوصی از این ظرفیت ها استفاده بهینه کنند و اجازه ندهند.» باید در مسیر تولید و اقتصاد کشور سنگ اندازی شود. کاهش بروکراسی اداری و ایجاد انگیزه برای سرمایه گذاری در کشور و دعوت از ایرانیان خارج از کشور برای رونق کسب و کار حل بسیاری از مشکلات اقتصادی

وی به استعداد و ظرفیت بالای ایران در عرصه های مختلف اشاره کرد و گفت: باید از ظرفیت نیروی انسانی نخبه و توانمند در سایه همدلی و هم افزایی استفاده کرد و اجازه نداد اختلاف و دودستگی در کشور به وجود بیاید.

معاون رئیس جمهور با اشاره به تاکید دولت بر پرهیز از تنش و ایجاد حاشیه گفت: مدیرانی که فاقد پویایی و تحرک لازم و فاقد روحیه جهادی و انقلابی هستند باید با افراد دلسوز و متعهد جایگزین شوند تا فضای کشور مسلط شود. سرشار از روحیه خدمت به مردم غلبه بر مشکلات کشور در سایه روحیه انقلابی و جهادی و اطاعت از ولی امر قانونی انجام خواهد شد.

انتهای پیام

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)